Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، «جک استراو»، وزیر خارجه اسبق انگلیس در اظهاراتی ضمن انتقاد از سیاست‌های مخرب عربستان سعودی در لبنان گفت که بایستی حضور حزب‌الله در این کشور را به عنوان یک واقعیت سیاسی پذیرفت. 

وی که در کنفرانسی به میزبانی «میدل‌ایست مانیتور» حضور داشت گفت سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به شدت برای منطقه خطرناک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با اشاره به دوران حضورش در وزارت خارجه انگلیس بین سال‌های 2001 تا 2006 گفت: «نسلی [از عربستان] که من با آنها کار کردم، خیلی محتاط‌تر بودند. آنها درباره محیط اجتماعی عربستان دوراندیش‌تر بودند. سیاست خارجی عربستان سعودی می‌تواند به تهدیدی علیه لبنان تبدیل شود، مگر آنکه سیاست‌هایی عاقلانه‌تر به کار گرفته شوند.»

به نوشته میدل‌ایست‌آی، استراو در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد که بایستی نقش حزب‌الله در سیاست لبنان پذیرفته شود. او گفت: «حزب‌الله به عنوان یک نیروی سیاسی، واقعیتی در لبنان است.»

او همچنین در بخش دیگری از اظهارتش با اشاره به تحریم حماس توسط دولت‌های خارجی خواستار حل و فصل مناقشات توسط گفت‌وگو شد و به نوعی تأیید کرد که برکناری‌اش از سمت وزیر خارجه انگلیس بابت اظهاراتش درباره حماس بوده است. 

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: «من از این جهت که ما حماس را بایکوت کرده‌ایم، خشنود نیستم. من اوایل سال 2006 در جمع خصوصی برخی روزنامه‌نگاران در ریاض صحبت کردم و گفت که ما باید با حماس گفت‌وگو کنیم.»

وی اضافه کرد: «برخی می‌گویند به خاطر این حرف‌ها از سمتم به عنوان وزیر خارجه انگلیس عزل شدم.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها