Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری اجلاس مخالفان سوری در عربستان، ترور ولیعهد عربستان و لغو نتیجه رفراندوم در اقلیم کردستان عراق از موضوعات مورد توجه ویژه رسانه‌های عرب‌زبان هستتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، عناوین مهم روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه را در زیر می‌خوانید:

مخالفان سوری برای مشارکت در اجلاس «ریاض 2» آماده می‌شوند

روزنامه عکاظ چاپ عربستان گزارش کرد: «هیات سیاسی ائتلاف ملی مخالفان سوری اعلام کرد لیست افرادی که قرار است در اجلاس ریاض 2 مشارکت داشته باشند آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این راستا منابع آگاه از هیات مخالفان خبر دادند که از حزب اتحاد دموکراتیک برای شرکت در اجلاس دعوت شده است.

در فهرستی که عکاظ منتشر کرده است، نام‌هایی همچون انس عبده و هادی بحره دو رئیس سابق ائتلاف مخالفان، عبد الإله فهد دبیرکل سابق ائتلاف، بدر جاموس عضو ائتلاف، احمد عسراوی نماینده هیات هماهنگی، علا عرفات عضو هیات مسکو، قاسم خطیب، عضو هیات قاهره و محمد علوش رئیس دفتر سیاسی جیش‌الاسلام مشاهده می‌شود.

عربستان اعلام کرده است قصد دارد اجلاس بزرگ مخالفان سوری را از 22 تا 24 نوامبر (1 تا 3 آذر) در ریاض برگزار کند. هدف از این مذاکرات، ایجاد یک صف واحد میان مخالفان برای شرکت در دور آتی نشست ژنو عنوان شده است.

دادگاه عالی فدرال عراق نتیجه همه‌پرسی را فردا لغو می‌کند

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط گزارش کرد: «اربیل و بغداد برای ارجاع موضوع رفراندوم به دادگاه فدرال به توافق نهایی دست یافتند و فردا (دوشنبه) نتیجه این فراندوم لغو و اربیل نیز به این حکم متعهد خواهد شد.»

الشرق‌الاوسط می‌نویسد: «در حالی که برخی منابع رسانه‌ای روز گذشته (شنبه) اعلام کردند اقلیم کردستان آماده لغو نتیجه رفراندوم جدایی به دور از اعلام علنی در رسانه‌ها است و توافقاتی در این زمینه انجام شده‌است، منابع کردی گفتند دادگاه عالی فدرال عراق، در حکمی این نتیجه را لغو خواهد کرد.»

طبق این گزارش، این اقدام شبیه راهکاری برای برون‌رفت از موضوع جدایی‌طلبی که به پیامدهای گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی منجر شد، است.

ولیعهد عربستان از ترور جان سالم به‌در برد

روزنامه الدیار گزارش کرد: «اطلاعات رسیده نشان می‌دهند که پنج نفر از افسران گارد ملی عربستان سعودی، که تحت فرماندهی متعب، شاهزاده بازداشت‌شده بودند روز گذشته (شنبه) در تلاش برای ترور محمد بن‌سلمان، به سمت خودروی او تیراندازی کردند.»

طبق این گزارش، این افسران، که سوار بر خودرو بودند به خودروی بن‌سلمان و همراهان وی تیراندازی کردند ولی بن‌سلمان در این حادثه آسیبی ندید، چرا که خودروی وی زرهی و ضدگلوله است ولی چند نفر از محافظانش زخمی شدند.

پس از حادثه تیراندازی در پایتخت، بن‌سلمان به سرعت به مقر وزارت دفاع حرکت کرد، ولی این افسران در خیابان‌های ریاض پنهان شدند و تاکنون نیروهای مبارزه با عملیات نظامی موفق به بازداشت و شناسایی هیچ‌کدام از این مهاجمان نشده‌اند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • الهلال با شکست الاتحاد فینالیست شد
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود