Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بخش خصوصی تاکنون در پسکرانه‌ها، روبناها و تجهیزات بندری 9 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد راستاد افزود: همچنین سه هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این بخش در آستانه انعقاد نهایی است.
وی گفت : چارچوب مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد و استان بوشهر نیز باتوجه به مزیت‌هایی که دارد می تواند بیشترین استفاده را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پس کرانه‌های بندری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راستاد اظهار کرد : روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد 6 درصدی و در بحث کانتیری نیز بندر بوشهر و شهید رجایی به ترتیب رشد50 و 30درصدی را دارد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز تردد بدون محدودیت خطوط بین المللی درکشور، امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در پهنه آبها و بنادر بین المللی، آغاز فعالیت موسسه های رده بندی بدون محدودیت و فراهم شدن رونق تجارت دریایی از دستاوردهای برجام در بخش دریا و دریانوردی بوده است.
وی درباره بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به همکاری استانداری انتظار می رود زیرساختهای بندری و توسعه حمل و نقل دریایی در این استان رونق گیرد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: روند توسعه بندربوشهر براساس برنامه زمانبندی در حال انجام و 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
راستاد گفت: ترمینال جدید بندر بوشهر در جزیره نگین است که انتظار می رود تا سه ماه آینده تکمیل و بهره برداری شود.
همزمان برای اینکه دسترسی دریایی بندر بوشهر بهبود یابد دو مرحله لایروبی شامل پای اسکله و مسیر دسترسی در پیش است و فرایند انتخاب پیمانکار را طی می کند.
راستاد گفت : مهم ترین فرصت برای بوشهر زمین های پس کرانه ای جزیره نگین است که باید از آنها بیشترین استفاده برای جذب فعالیت های دارای ارزش افزوده و مراکز توزیع را برد.

راه‌اندازی گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌‌های استان بوشهر

استاندار بوشهر هم با اشاره به اینکه ساحل و دریا یکی از مزیت‌های مهم استان بوشهر گفت: در راستای توسعه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گردشگری دریایی در اولویت برنامه‌‌های استان است.
عبدالکریم گراوند در نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بوشهر از ظرفیت مهم بندری و حمل و نقل دریایی برخوردار است اظهار داشت: برای دسترسی کشتی‌های با ظرفیت بالا، توسعه زیرساخت‌های بندری در دستور کار استان قرار دارد که در این زمینه پسکرانه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه تصویب بندر آزاد تجاری بوشهر تحول مهم اقتصادی در استان ایجاد می‌کند گفت: با تصویب این بندر در صحن علنی مجلس، بوشهر می‌تواند به قطب صادرات دریایی صنایع پایین دستی محصولات شیمیایی و پتروشیمی تبدیل شود.
استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر دارای ظرفیت مهم و ویژه‌ای در بعد حمل و نقل دریایی است خاطر نشان کرد: اجرای طرح راه آهن بوشهر تحول مهمی در اقتصاد و اشتغال استان بوشهر ایجاد می‌کند و این در حالی است که خط ریلی استان فارس، بدون ایجاد راه‌آهن بوشهر توجیه اقتصادی ندارد.
گراوند از افزایش پروازهای بوشهر خبرداد و گفت: استان بوشهر در حوزه‌های حمل ونقل دریایی، هوایی و جاده‌ای از ظرفیت مهمی برخوردار است که ساخت راه‌آهن بوشهر به شیراز در اولویت قرار دارد.

افزایش شاخص های عملیاتی در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با تشریح عملکرد این بندر در هفت ماه نخست 96، از رشد چشمگیر شاخص های تخلیه و بارگیری کانتینری و ترانزیت کالاهای غیر نفتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ایران ، "محمود صابری" پیشرفت عملیاتی این بندر را از آثار و نتایج اجرای طرح توسعه دریایی و بندری و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و امکانات و زیر ساخت های بندری دانست و افزود : توسعه اراضی بندر و رونق عملیات جابجایی کالا، نوید بخش ایجاد مشاغل جدید و شکوفایی اقتصادی در بندرلنگه خواهد بود.
وی، دعوت از تجار و صاحبان کالا و دیدار چهره به چهره با آن ها، بکارگیری خطوط جدید کشتیرانی، ارایه تسهیلات بندری و کاهش زمان تخلیه و بارگیری کالا را از مهمترین شرایطی برشمرد که مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه جهت ارتقاء عملکرد این بندر انجام داده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه تصریح کرد: فراهم شدن این شرایط و آماده بودن زیرساخت ها، بستری را ایجاد کرده تا با تخلیه و بارگیری 2 هزار و 182 TEU کانتینر پر از آغاز سال جاری تاکنون، رشد مطلوب 285 درصدی در این بندر محقق شود که دستاورد مهمی برای این مجموعه محسوب می شود.
صابری با اعلام اینکه طی هفت ماه نخست سال در مجموع 739 هزار و 154 تن انواع کالا در بنادر و دریانوردی بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد، افزود: 738 هزار و 674 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 480 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد که در بخش غیرنفتی 52 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد : ترانزیت کالاهای غیرنفتی در بندرلنگه و بنادرتابعه آن به 98 هزار و 340 تن رسید که نشانگر افزایش 128 درصدی است.
این مقام مسئول صادرات کالاهای غیرنفتی را 493 هزار و 763 تن اعلام و بیان کرد : این رقم در همسنجی با سال گذشته 61 درصد افزایش داشته است.
صابری رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب استان هرمزگان را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، جمعیتی نزدیک به 81 هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندر لنگه بیش از 37 هزار نفر بوده و رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان تعداد شناورهای ورودی به این بندر طی هفت ماه نخست سال را 3 هزار و 226 فروند اعلام کرد و گفت: از این میزان، 230 فروند شناور بالای هزار تن و 2 هزار و 996 فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.


صادرات غیر نفتی در بنادر قشم42 درصد افزایش یافت

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم هم از تخلیه و بارگیری 3,5 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیری نفتی و ترابری 8.2 میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی هفت ماه نخست سال خبر داد.
"مرتضی آسیابانپور" ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر گفت: در این مدت، سه میلیون و 581 هزار و 216 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.
وی افزود: سه میلیون و 509 هزار و 471 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 71 هزار و 745 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رونق صادرات کالاهای غیر نفتی

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، تخلیه و بارگیری 142 هزار و 470 تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید، گفت: حجمی بالغ بر 59 هزار و 380 تن کالای صادراتی طی مدت یاد شده بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته افزایش 42 درصدی داشته است. همچنین 83 هزار و 90 تن محموله های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.
به گفته آسیابانپور، عمده این محموله های تجاری مربوط به کالاهای غیر نفتی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل بوده است.
وی عملیات کابوتاژ کالاهای غیر نفتی در بنادر جزیره قشم را سه میلیون و 509 هزار و 216 تن اعلام کرد.
این مقام مسئول همچنین به فعالیت های ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون، ترابری 8 میلیون و 227 هزارو 924 نفر سفر در این این جزیره به ثبت رسیده است.
سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری 4 هزار و 125 TEU کانتینر در هفت ماه نخست سال در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​

تین نیوز

طی مراسمی با حضور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی مراسمی با حضور الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد مربوط به اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

در این مراسم که امروز برگزار شد؛ قرارداد اجاره شناورها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

عفیفی پور در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

وی افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است.

گفتنی است در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلودهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بوشهر ۹۲.۵ درصد افزایش یافت
  • افزایش درآمدها و موفقیت در جذب سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در بندرامام خمینی (ره)
  • رشد ۹۲.۵ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر