Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@19:42:42 GMT

ارسال پیامک جعلی برای کاربران واتس آپ

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۴۹۸۷

ارسال پیامک جعلی برای کاربران واتس آپ

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، با این حال، واتس‌اپ اعلام کرده که این دسته پیامک‌ها کاملا جعلی هستند و به‌منظور کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی کاربران طراحی شده است. دریافت چنین پیامک‌هایی ابتدا توسط کاربران توییتر گزارش شد.

شرکت Cyber Protect که وظیفه حفاظت از کاربران و کسب وکارها در مقابل جرایم سایبری را برعهده دارد در پاسخ به سوالات یکی از کاربران توییتر درباره این پیامک‌ها نوشت: «این پیامک جعلی است و جنبه کلاهبرداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتس‌اپ در ازای سرویس‌دهی به کاربران هیچ گونه حق اشتراکی دریافت نمی‌کند و این برنامه به صورت کاملا رایگان برای کاربران سراسر دنیا ارائه می‌شود. در چند روز گذشته گزارش‌های متعددی در رابطه با این دسته از پیامک ها دریافت کرده‌ایم و از کاربران می‌خواهیم که بر روی لینک‌هایی که در این پیامک‌ها وجود دارند کلیک نکنند.

به‌نظر می‌رسد این پیامک‌های جعلی با ایمیل‌هایی که جولای امسال برای کاربران واتس‌اپ فرستاده شدند هم ارتباط مستقیمی دارند. جولای امسال یک سری ایمیل جعلی برای کاربران واتس‌اپ ارسال شده بود که در آنها نیز از کاربر خواسته می‌شد اشتراک واتس‌اپ خود را تمدید کند. پلیس مبارزه با کلاهبرداری‌های اینترنتی در واکنش به این ایمیل‌ها اعلام کرد که در صورت مشاهده چنین ایمیل‌هایی، از کلیلک بر روی آنها خودداری کرده و ترجیحا آنها را حذف یا گزارش کنید. در صورتی هم که بر روی لینک این ایمیل‌ها کلیک کردید، سریعا یک آنتی‌ویروس بر روی دستگاهتان نصب کرده و از آلوده نشدن دستگاهتان به باج افزار اطمینان حاصل کنید./

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان