Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@18:17:52 GMT

گرانی3برابری قیمت ملکه‌های چینی!

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۴۹۹۰

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران از عرضه قاچاقی عسل‌های خارجی بدون ذکر کشور مبدأ خبر داد و گفت:‌ زنبورهای ملکه‌ای که از چین با قیمت ۱۰۰ دلار خریده می‌شوند در ایران تا سه میلیون تومان فروخته می‌شوند. ناطقان: مدیر عامل اتحادیه زنبورداران از عرضه قاچاقی عسل‌های خارجی بدون ذکر کشور مبدأ خبر داد و گفت:‌ زنبورهای ملکه‌ای که از چین با قیمت ۱۰۰ دلار خریده می‌شوند در ایران تا سه میلیون تومان فروخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عفت رئیسی سرحدی در رابطه با واردات عسل گفت: طبق قانون نظام بهره وری، واردات عسل و فرآورده های مربوط به زنبور عسل به علت اینکه مازاد تولید داریم ممنوع است و اینگونه واردات غیر قانونی محسوب می شود اما اخیرا در تعدادی از سوپر مارکت های کوچک و هایپر مارکت ها عسل های خارجی که کشور مبدأ آن مشخص نیست به وفور دیده می شود که با قانون حمایت از تولید و اشتغال، کار و سرمایه ایرانی مغایر است، چراکه کشور ما با توجه به پوشش گیاهی و اقلیمی که در آن قرار دارد مکان مناسبی برای تولید عسل است.

رئیسی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات، واردات غیرقانونی ملکه هایی است که بدون رعایت موازین قانونی قرنطینه شده اند و شناسنامه ای که اصالت آنها را تایید کند ندارند. این موضوع ذخایر ژنتیکی زنبور عسل را تهدید می کند و باعث بروز و گسترش بیماری های مختلف که در کشورمان وجود ندارد می شود. متاسفانه این ملکه ها با راه های متفاوت و چمدانی از کشورهای نزدیک به ایران ترانزیت می شوند.

او افزود: ملکه های وارداتی با قیمت های گزاف و سرسام آور با بزرگ‌نمایی و تبلیغات نادرست به زنبورداران تحمیل می شوند. این گونه واردکنندگان وابستگی به این صنعت ندارند ولی سود زیادی به دست می آورند. ما درخواست داده ایم به منظور حفظ و صیانت از ذخایر ژنتیک زنبور عسل مقرراتی را در فرودگاه‌ها، بازارچه ها و گمرک ها وضع کنند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران در ادامه بیان کرد: بدیهی است این واردات زحمات ۳۰ ساله را در این حوزه تهدید می کند. از سوی دیگر پرورش زنبور عسل به حفظ ذخایر گیاهی کشور، جلوگیری از بیابان زایی و افزایش بهره‌وری در باغات کمک می‌کند.

افزایش ۳ برابری قیمت ملکه‌های چینی!

رئیسی گفت: در حال حاضر ژل رویال از کشور چین با قیمت پایین و کیفیت پایین‌تر نسبت به ژل رویال ایرانی وارد می شود که زنبورداران نمی توانند با آن رقابت کنند. زنبورهای ملکه ای که از چین با قیمت ۱۰۰ دلار خریداری می شوند در ایران تا سه میلیون تومان به فروش می رسند.

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران در رابطه با تولید زنبور ملکه در داخل کشور گفت: نیاز زنبورداران دریافت به موقع زنبور ملکه اصلاح شده است. هم اکنون در ایستگاه های پرورش زنبور ملکه، کارشناسان مشغول تحقیق هستند که البته تحقیق و پژوهش زمان و هزینه زیادی لازم دارد؛ لذا باید به آنها فرصت دهیم تا مانند کشورهای موفق در این عرصه مثل آلمان و آمریکا به نتایج خوبی دست یابند.

مدیر عامل اتحادیه ی زنبورداران در پایان گفت:ما در اولین گام خواهان استقلال زنبور عسل از دام و سایر موجودات بی حیات هستیم که باعث امید به ادامه ی کار توسط زنبورداران گردد.امید است مجلس محترم با وضع قوانین حمایت از تولید در صنعت زنبورداری در راستای حمایت از کار و سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: مشرق برچسب ها: گرانی ، افزایش قیمت ، ملکه های چینی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علیرضا زاکانی، شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: موضوع شهرداری در حوزه انتخابات موضوع پشتیبانی است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت و توان شهرداری، هم در دور اول انتخابات پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم این کار را انجام خواهیم داد.

شهردار تهران ادامه داد: ظرفیت شهرداری را برای یک حضور فعال در دور اول انتخابات به کار گرفتیم که در دور دوم هم این اتفاق خواهد افتاد.

زاکانی همچنین با بیان اینکه واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود، گفت: موضوع ساخت واگن‌ها در چین و واردات آن عملا طی ۴ سال کامل خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هکر‌های چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند
  • کشف تصادفی یک توانایی حیرت‌انگیز در زنبورها؛ زندگی زیر آب!
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • شاسی‌بلند اتوماتیک چینی ۸۵۰ میلیون تومان شد
  • زنبور عسل ملکه تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • یافته‌های جدید و شگفت‌انگیز درباره ملکه زنبورها
  • دانشمندان : زنبور عسل ملکه به طرز شگفت‌ انگیزی تا یک هفته زیر آب زنده می‌ماند
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود