Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@20:06:46 GMT

همایش سوگ خورشید در چالدران برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۶۳۶۷

همایش سوگ خورشید در چالدران برگزار شد

با هدف شناخت اخلاق و آداب رضوی به همت دفتر امام جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان چالدران، همایش سوگ خورشید در این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نوای چالدران ،این همایش، امروز با هدف شناخت اخلاق و آداب رضوی به همت دفتر امام جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان چالدران با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه چالدران در این همایش با تسلیت سالروز ایام شهادت امام رضا (ع) ترویج فرهنگ رضوی در جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت :رافت ، عطوفت و مهربانی امام رضا موجب شده تا دلهای عاشقان و شیفتگان همواره مورد توجه مشهد مقدس شود .

حجت الاسلام آقایی با بیان اینکه سیره رضوی باید مورد توجه برنامه های روز شهادت قرار گیرد افزود :ضروری است علاوه بر برگزاری برنامه های عزاداری و سینه زنی شخصیت بزرگوار امام رضا بیان شود .

وی وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) را در کشور ایران اسلامی یک نعمت بزرگ الهی برای مردم کشور دانست و گفت: مردم در حرم مطهر این امام همام احساس آرامش کرده و خود را به خدا نزدیک تر می دانند .

در دامه این همایش در سالروز شهادت امام رضا(ع)با تشکیل دسته جات عزاداری در سالروز این امام بزرگوار به سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان برگزار را در همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر است.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، گفت: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود. همچنین علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی شاهد برگزاری جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور هستیم.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار است.

کد خبر 6063332 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع)
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • بردسکن میزبان مسابقات قهرمانی نونهالان کشتی استان خراسان رضوی
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • توزیع ۸۰ هزار قرص نان صلواتی در قوچان