Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- مشهد قطعه‌ای از بهشت با حضور بیش از چهار میلیون زائر، در غم شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) یکپارچه در غم و اندوه است.

خبرگزاری مهر- گروه‌ استان‌ها: با حضور بیش از چهار میلیون زائر که در غم شهادت ولی نعمتش کوچه‌ها و خیابان‌ها را سیاه پوش کرده و کوچک و بزرگ بر سر و سینه می‌زنند. مشهد قطعه‌ای از بهشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز، سوگواری در این شهر به وسعت مساحتش شکل گرفته و فقط صدای یا رضا(ع) در شهر شنیده می شود.

به میان زائرانی که کیلومترها طی کرده‌اند تا در این روز، سهمی از معنای واقعی زیارت و عزاداری داشته باشند، می‌رویم و پای صحبتشان می‌نشینیم.

صدایش کن، حاجت می‌دهد

چند سالی می‌شود که نذر کرده‌ام در ایام شهادت امام رضا(ع) پای پیاده به مشهد بیایم و خداراشکر به عهد خود پایبند بودم

نامش موسی است. ۳۷ ساله و با کاروانش از ششتمد سبزوار به مشهد آمده است. خودش در ادامه برایمان می‌گوید: چند سالی می‌شود که نذر کرده‌ام در ایام شهادت امام رضا(ع) پای پیاده به مشهد بیایم و خداراشکر به عهد خود پایبند بودم و اوست که مرا می‌طلبد.

وی صدایش را آرام می‌کند و می‌افزاید: از خدا که پنهان نیست، از شما چه پنهان همسرم به درد سختی گرفتار و صبر هردویمان تمام شده بود. یک روز صدایم کرد و گفت مگر نمی‌گویند امام رضا(ع) حاجت می‌دهد اگر صدایش کنی بی‌جواب نمی‌گذاردت؟ ما هم به پابوسش برویم شاید شفایم داد. آن سال ما به مشهد آمدیم و او در کمتر از یک سال بهبود یافت. از آن سال، پای پیاده به مشهد می‌آیم و این کمترین تشکری است که می‌توانم از آقایمان داشته باشم.

به نام رضا می‌بالم

در میان جمعیت هم کودک، نوجوان و جوان می‌بینی هم میانسال و عصا به دست. کنار چند نوجوانی که بنظر ۱۵، ۱۶ ساله می‌آیند می‌روم. با لهجه نیشابوری شروع به صحبت می‌کنند: ما دیروز رسیدیم. همیشه این صحنه‌ها را از تلویزیون می‌دیدیم، اما امروز با تمام وجود درک کردیم. بزرگی امام هشتم(ع) را در هیچ کتاب و مدرسه‌ای نمی‌توان پیدا کرد. باید باشی و ببینی.

یک نفر از این نوجوانان صحبت را با ذوق و شوق ادامه می‌دهد و می‌گوید: نامم رضا است. چقدر به این نام می‌بالم. مادرم نام رضا را بر من گذاشته و امروز که اینجاهستم، حس می‌کنم مسئولیت چنین نامی سنگین است. آن را گرامی می‌دارم و در روز شهادتش خدمت می‌کنم.

خدمت به زائران، سعادتی اخروی است

زن و مردی بسته‌های نخود و کشمش را بین زائران پخش می‌کنند. یک بسته هم تعارفم می‌کنند و در شرح نذری‌شان می‌گویند: سه روزی می‌شود که از محلات آمده‌ایم و امشب راهی شهرمان می‌شویم. چقدر دل کندن از شهرالرضا(ع) سخت است. این سه روز در مساجد به صورت افتخاری خدمت می‌کردیم و امروز نذر دیرینه‌مان را ادا کردیم‌. لطف این امام مهربان هرسال شامل حالمان می‌شود و چه سعادتی از این بالاتر. تا عمر داریم اگر ایشان بطلبند نذر خود را ادا خواهیم کرد. خدمت به زائران، سعادتی اخروی دارد.

حال و هوای مشهد فرق می کند

گرم صحبت هستیم که محمد ۵۶ ساله معلم به جمع‌مان می‌پیوند و شروع به صحبت می‌کند: از ساری می‌آیم. دو سال پیش هم روز شهادت امام رضا(ع) آمدم. اما حال و هوای امسال جور دیگری است. نمی‌دانم چرا بغض دارد. این هوا و این شهر چرا انقدر پایبندت می‌کند. نگاهی به اطراف بیاندازید. این همه شور و یا رضا گفتن‌ها چقدر بی‌ریاست. با دل و جان آمیخته است و قدرتی عزلی این جمعیت را دوشادوش هم پی می‌برد. فقط می‌توانم بگویم خوش به سعادتمان.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشجویان افسری دانشگاه‌های آجا از مقابل جایگاه رژه رفتند.

این یگان‌ها عبارتند از: یگان‌های پیاده نیروی زمینی ارتش، یگان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران، تکاوران تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد)، تکاوران منجیل، مرکز تخصصی آموزش‌های دریایی رشت.

همچنین دانشجویان دانشگاه‌های افسری امام علی (ع) ارتش، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی (ره) و دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در این مراسم به اجرای رژه پرداختند.

کد خبر 6080501 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • مراسم رژه روز ارتش در اصفهان و مشهد
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • یگان‌های پیاده نیروهای ۴ گانه ارتش در رژه تهران شرکت کردند
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود