Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@07:09:19 GMT

پایان حکومت موگابه بر زیمبابوه

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۶۴۵۷

ئیس‌جمهور کهنسال زیمبابوه از ریاست حزب حاکم این کشور برکنار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رابرت موگابه، رئیس‌جمهور 93 ساله زیمبابوه از ریاست حزب اتحاد ملی آفریقا معروف به زانو-پی‌اف برکنار شد. حزب حاکم، امرسون منانگاگوا، معاون اخراجی موگابه را به جای وی تعیین کرد.

رابرت موگابه به همراه همسرش گریس در حبس خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگابه در اعتراض به اقدام ارتش که او را محبوس کرده، اعتصاب غذا کرده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود

استاندار سمنان از دور دوم سفر رییس جمهور به استان طی پایان هفته جاری خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید پیگیر اعتبارات سفر باشند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای اداری استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در آینده نزدیک احتمالاً پایان هفته جاری میزبان رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در استان سمنان خواهیم بود، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و سازمان‌های استان آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه آمادگی برای برگزاری دور دوم سفر رئیسی به استان کاملاً وجود دارد، افزود: هم اکنون نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در حال انجام است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه زمان شناسی نیاز شناسی و ظرفیت شناسی نیز سه عامل موفقیت دولت است، بیان کرد: برنامه‌ریزی، نشست‌های تخصصی و اقدامات در استان سمنان به منظور تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» صورت گرفته است.

هاشمی ضمن بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات برای استان اعلام شده است گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب اعتبارات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان طی سال گذشته در حوزه ازدواج و تولد نوزادان در رتبه‌های پایین کشوری قرار گرفت، افزود: با توجه به قرار داشتن در بحث بحران جمعیتی استان می‌طلبد تا این مهم به صورت ویژه‌تر پیگیری و اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • استان سمنان میزبان ریاست جمهور خواهد بود
  • دور دوم سفر رئیس جمهور به سمنان آخر هفته انجام می‌شود
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • پایان برتری زود‌هنگام ترامپ بر بایدن
  • رابرت آندریش: تا حالا فقط بایرن مونیخ بود، حالا وقت بایرلورکوزن است
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • آرامش بر بازار کرمانشاه حاکم است
  • رسمی؛ فرناندو سانتوس از هدایت بشیکتاش برکنار شد
  • درخواست پسر بایدن برای بسته شدن پرونده‌اش رد شد