Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: دولت به علت شرایط اقتصادی توانایی نوسازی بیمارستان های فرسوده کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر جمالی با اشاره به اینکه فرسودگی بیمارستان ها و مراکز درمانی تنها مربوط به تهران نیست، گفت: فرسودگی بیمارستان ها در بیشتر استان های کشور وجود دارد، اصل مسئولیت پذیری و انجام کار مسئولانه و درست برای پیشگیری از هرگونه حادثه و تلفات جانی در حوادث طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد؛ یعنی نظارت ها در روند ساختمان سازی ها درحوزه درمانی و مسکونی باید به نحو درستی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توجه به مقاوم سازی بیمارستان ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: در شرایط و مواقع بحرانی بیمارستان ها بیش از سایر مراکز فعالیت کرده و به مردم خدمات رسانی می کنند، ضمن اینکه تهران به دلیل جمعیت بسیار در زمان بحران دچار مشکلات بیشتری می شود؛ بنابراین در شرایط بحرانی باید خدمات گسترده ای به مردم ارایه شود.

جمالی با تاکید براینکه نوسازی بیمارستان های فرسوده هزینه بسیار سنگینی را می طلبد، تصریح کرد: درحال حاضر شرایط اقتصادی به گونه ای نیست که بتوان بیمارستان های فرسوده را نوسازی کرد، اما به هرحال فعالیت بیمارستان های فرسوده در شرایط بحرانی و خطر به طورحتم دردسرهایی را برای مردم به وجود می آورد؛ ولی برای نوسازی و مقاوم سازی مراکز درمانی باید راهکاری را درنظرگرفت که ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نمی توان با شعار و حرف بیمارستان ها را نوسازی کرد، گفت: درحال حاضر مهم ترین مشکل آن است که برای ساخت بیمارستان های جدید نیز نکات ایمنی رعایت نشده و مرکز درمانی نوساز پس از کمی فعالیت با یک زلزله دچار تخریب صد درصدی می شود، این یعنی اینکه افراد در زمان ساخت به مسئولیت های خود به درستی عمل نکردند؛ یا اینکه نظارت ها به درستی انجام نشده است، متاسفانه از بودجه های عمرانی کشور به شکل صحیح استفاده نمی شود.

جمالی با بیان اینکه در زمان ساخت مراکز درمانی گاهی مسئولان به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند، افزود: به عنوان مثال در ساخت بیمارستان اسلام آباد غرب پس از مدت کوتاهی از فعالیت مشخص است که افراد در زمان ساخت نظارت های درستی نداشتند، دراین شرایط نباید به دنبال مقصر بود؛ اما باید در هرنقطه ای به وظایف خود به درستی عمل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید براینکه با توجه به توان اقتصادی باید بیمارستان های فرسوده را نوسازی کرد، تصریح کرد: درحال حاضر اکثر کارهای بهداشتی و درمانی دولت بر زمین مانده و دولت نتواسته به تعهدات خود عمل کند، بنابراین باید برای هرتعهدی از جمله نوسازی بیمارستان های فرسوده باید به منبع مالی دولت نیز توجه کرد؛ هرچند که در این میان فرسودگی ساختمان های مسکونی نیز بی اهمیت نیست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز

حجت الله روستا رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) با بیان اینکه این مرکز درمانی در تعطیلات نوروزی نیز همانند دیگر ایام سال، خدمات تخصصی و فوق تخصصی به بیماران و مراجعان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در این مرکز، ارائه شده است.

او گفت: از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰۶ خدمت ارائه شده به بیماران در این مرکز درمانی، ۷ هزار و ۳۱۶ خدمت مربوط به بیماران سرپایی و ۳ هزار و ۸۹۰ خدمت نیز مربوط به بیماران بستری بوده است.

او تعداد مراجعه کنندگان بخش اتفاقات بزرگسال در این بازه زمانی را یک هزار و ۵۳۲ بیمار و اتفاقات اطفال را نیز ۶۳۱ بیمار عنوان کرد و افزود: همچنین ۱۲۶ بیمار به دلیل نیاز به خدمات درمانی تکمیلی، بستری شدند.

رئیس بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز، تعداد عمل «جراحی قلب باز» انجام شده در این بیمارستان را در این بازه زمانی، ۶ مورد و تعداد آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی انجام شده را ۱۱۲ مورد اعلام کرد.

روستا افزود: بیمارستان قلب الزهرا (س)، یک بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی اســت که به صورت میانگین ماهانه حدود ۸۰ هزار خدمت به بیماران سرپایی و ۳۰ هزار خدمت به بیماران بستری ارائه می‌دهد.

او تصریح کرد: بیمارستان قلب الزهرا (س) هم اکنون دارای ۲۳۸ تخت، ۱۰ بخش بستری و ۱۳ واحد پاراکلینیک بوده و ۶۱ پزشک متخصص و فوق تخصص درمانی و هیات علمی، ۴۳ پزشک عمومی و دیگر اعضای کادر درمان و اداری، در این بیمارستان به ارائه خدمت می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نوسازی ۱۵۰ هزار بافت فرسوده از طریق مشارکت‌های مردمی
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ابلاغ آئین نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها / افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده افزایش یافت
  • ارزش اسقاط خودرو بالا رفت
  • افزایش ارزش اسقاط خودرو‌های فرسوده
  • ابلاغ آیین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها
  • ابلاغ آئین‌نامه جدید اسقاط و سن فرسودگی خودروها/ افزایش ارزش اسقاط خودروهای فرسوده
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز