Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت:امام رضا(ع) با تکیه بر توحید و ولایت پادزهر همه حرکت‌ها را فراهم کرده، فرهنگ دینی را ترویج و از فرهنگ اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد و امروز ولی‌فقیه امتداد همان مسیر ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که با حضور نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین، مسئولان و مردم شهرستان در مسجد 14 معصوم ورامین برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هشتم(ع) اظهار داشت: بعد از شهادت امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع) به عنوان چهره محوری در جهان اسلام جلوه کردند و مردم به حضرت توجه می‌کنند تا جایی که مأمون ایشان را از مدینه احضار می‌کند هر چند بحث ولایتعهدی مطرح شد، اما در حقیقت مأمون می‌خواست امام را تحت نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه هر کدام از ائمه با توجه به شرایط جامعه و حاکمیت زمان عملکرد خاصی داشتند تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در مورد امام رضا(ع) فرمودند، به همین زودی پاره‌ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می‌شود، واژه «بضعة منی» را پیامبر در دو مورد به‌کار برده، یکی در رابطه با حضرت فاطمه(س) و دیگری در موردامام رضا(ع) که اسرار خود را دارد و یکی دیگر از القابی که به امام رضا(ع) داده شده «فریادرس درماندگان» است چه بسا افرادی که مشکلات بسیاری داشتند و از هم جا درمانده بودند اما امام رضا(ع) مشکل آنها را برطرف کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور سپس خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) 5 سال در زمان مأمون زندگی کردند که مأمون هفتمین خلیفه عباسی بود و در میان خلفای عباسی شخصیت ویژه‌ و چهره علمی داشت، ضمن اینکه دوراندیش بوده و دربار علمی داشت، پیشوایان دینی را جمع می‌کرد، خود را دوستدار اهل بیت(ع) نشان می‌داد و اینها از زیرکی او بود، و وقتی به حکومت رسید حرکت‌های زیادی از اطراف شکل گرفت که همه آنها را از بین برد.

تقوی افزود: او در مقطعی فدک را به اولاد حضرت زهرا(س) برگرداند، ولایتعهدی را به امام رضا(ع) تفویض کرد، به نام امام رضا(ع) سکه زد، حلقه‌های علمی را آغاز کرد، پرچم عباسی‌ها در آن زمان سیاه بود و پرچم اهل‌بیت سبز، او پارچه‌های سیاه را جمع و پرچم سبز را انتخاب کرد و رنگ سبز را به عنوان رنگ رسمی اعلام کرد و با این سیاست‌ها انقلاب‌های علویان را تا حدودی مهار کرد، نهضت علمی به راه انداخت، نهضت ترجمه را آغاز کرد و با همین شرایط امام رضا(ع) باید به تنهایی در مقابل این جریان فکری می‌ایستاد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) مکتب دین را در همان شرایط حفظ کرد عنوان کرد: از این تاریخ به بعد ما هر چه داریم از امام رضا(ع) است و اینها باید در دانشگاه‌ها تبیین شود، تا زمان امام رضا(ع) شش، هفت امامی و واقفیه داشتیم که امام رضا(ع) با این افراد روبه‌رو بود، امام با ادیان و مذاهب گوناگون و طرح‌های فرهنگی و خائنانه مأمون هم روبه‌رو بود، آنها امام را آزار می‌دادند، امام را تخریب می‌کردند، مانند فضای مجازی امروز ما که چهره‌های مخلص و خدمتگذار را تخریب می‌کنند، دشمن و ضدانقلاب فضای مجازی را به عنوان میدانی برای خود می‌داند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همچنین عنوان کرد: با همان شرایط روز به روز نفوذ امام بیشتر می‌شد، امام رضا(ع) هم با تکیه بر توحید و ولایت پادزهر همه حرکت‌ها را فراهم کرده، فرهنگ دینی را ترویج و از فرهنگ اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد، امروز ولی‌فقیه امتداد همان مسیر ولایت است که باید از ولایت پیروی کرد.

انتهای پیام/

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.




 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه