Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-19@05:25:39 GMT

دکتر صفایی کشتگر به دیار باقی شتافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۷۵۸۸

دکتر صفایی کشتگر به دیار باقی شتافت

پروفسور محمد رضا صفائی کشتگر، جراح و سرطان شناس بزرگ بین‌المللی و استاد دانشگاه ، پس از یک دوره بیماری سرطان جان به جان آفرین تسلیم نمود .

دکتر کشتگر، یک مسلمان و انسان خیر ، همچون پدر بزرگوار خود به معنای واقعی یک ایرانی اصیل و بزرگ بود. فرزند دیار سیستان و بلوچستان که تا پایان دوره متوسطه در زاهدان تحصیل و برای کسب دکترای علوم پزشکی به پاکستان و برای طَی مدارج عالی تخصصی ابتدا به ایرلند و زان پس به انگلیس عزیمت نمود، علیرغم چند دهه زندگی در خارج از کشور، با ایمانی راسخ و روحیه ای متعالی و عشق به خدمت به هم نوع و ایرانیان، به هنگام دیدارهایش از میهن ، از او انسانی برجسته به لحاظ روحی و بی اعتنا به مظاهر مادی ساخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صفایی کشتگر حتی ایّام مرخصی سالانه اش را با انبانی از وسائل و دارو به سرزمین مادری زاهدان، می آمد و بصورت رایگان به درمان بیماران سرطانی همت می گماشت.

او هرساله در مواقع و بازه های کوتاه به ایران می آمد تا آخرین دستاوردهای علمی در درمان سرطان پستان را به همکاران ایرانی خود منتقل سازد.

رمضانی را بدون دوره کامل قرآن سپری نمی کرد و همیشه یاد و نام خدا از بیانش نمی افتاد.
بسیار مهربان بود و عطوفطش با بیماران سرطانی زبانزد خاص و عام بود.

کسب دهها تقدیر نامه بین المللی و کشوری از مجامع علمی و تحقیقاتی در باره سرطان پستان و برگزاری دهها همایش و کارگاه آموزشی در میهن و سایر کشورهای جهان، از او چهره ای ستودنی و مجرب در سطح علمی بین المللی و ابداع روشهای نوین مبارزه با سرطان پستان ساخته بود .

نیک نفسی و صفای باطنی در او گشاینده راهی شده بود که جز به خدمت و محبت به هم نوع نمی اندیشید،او که در طَی سالهای طبابت شمار فراوانی از مبتلایان به این بیماری هولناک را به حیات و زندگی باز گردانده بود، از سال پیش در پنجه های بیرحم سرطان گرفتار شد.

با این حال حتی در تمام آن دوران سخت تا می توانست در رها ساختن بیماران خویش سر از پا نمی شناخت و تا آخرین هفته ها همچنان در کلینیک سرطان معروفترین و شلوغ ترین بیمارستان لندن، رویال فری هاسپیتال حضور می یافت تا در کار درمان بیمارانش وقفه ایجاد نشود. و در این میان توجه ویژه ای نیز به دهها بیمار ایرانی که برای معالجه به لندن می آمدند، می نمود .

پروفسور محمد رضا صفائی کشتگر، این زاده سرزمین تفتان زابل ، که همچون پدر مرحومش کف نفس و روحی متعالی داشت و وجودش سراسر آکنده از مهر و خدمت به بیمارانی بود که نیک می دانست هر چه از آلام آنها بکاهد، به انسانیت خدمت کرده است.

هر زمانی که به ایران می آمد، با روشی نو و دستانی پر امید، به یاری همه زنانی می شتافت که با این بیماری دست و پنجه نرم می کردند.

او نام ایران را سربلند کرد و خود را که مسلمانی متعبد و پارسایی خدا ترس و وجودش آکنده از مهر اسلام و اهل بیت بود، وقف خدمت به انسانها کرده بود. همانگونه که بزرگان دین از ما انسانها خواسته اند.

از او پنج فرزند و همسری سرفراز و گرانقدر باقی مانده است.

خدایش بیامرزد ، روانش شاد و جایگاهش در جوار اولیای الهی ، انشالله.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان ها برای جلب رضایت بیماران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:دکتر بهرام عین اللهی گفت: مدیر یک مجموعه حیاتی مانند بیمارستان، باید فرآیند‌ها و نیاز‌ها را به خوبی بشناسد تا بتواند با منابع محدود، بهترین خدمات را ارائه کند.
وی افزود:توقع مردم برای دریافت خدمات کیفی بالا و از طرفی، منایع ما اندک و محدود است، بنابراین مدیریت منابع، اهمیت قابل توجهی دارد که باید با شرایط و ظرفیت‌های موجود تنظیم شود.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما باید ایجاد بیمارستانی در تراز تمدن اسلامی، ایران و جمهوری اسلامی باشد.
دکتر عین اللهی، مولفه‌هایی مانند مدیریت منابع انسانی، پاسخگویی، ارتقای بهره وری، ایجاد شفافیت، پایبندی به اخلاق، معنویت گرایی، رعایت حریم خصوصی بیماران، حضور جهادی و میدانی در صحنه و رعایت استاندارد‌ها را از مولفه‌های ایجاد بیمارستان در تراز تمدن اسلامی، ایرانی و جمهوری اسلامی ذکر کرد. وی تاکید کرد: بیمارستان‌ها باید دوستدار خانواده و کرامت انسان‌ها باشند و کرامت مردم باید حفظ و رعایت شود.

دیگر خبرها

  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان‌ها برای جلب رضایت بیماران
  • بالا بردن کیفیت مدیریت بیمارستان ها برای جلب رضایت بیماران
  • بیماران مبتلا به سرطان از مصرف پروتئین غافل نشوند
  • تجلیل از پیشگامان عرصه احسان و نیکوکاری استان بوشهر
  • پرداخت ۱۵۶۵ کمک هزینه درمان به بیماران مبتلا به سرطان
  • تاثیر ترکیب گیاهی زرشک در مقابله با سرطان ریه
  • می خواهیم آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان را تغییر دهیم
  • اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در گلریزان امدادگران عاشورای کاشان
  • مقابله با سخت‌ترین تومورهای سرطانی پستان با اسب تروجان در ابعاد نانو