Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در امداد رسانی به زلزله زده گان منطقه غرب کشور در نشست صمیمی فرماندهان نیروی زمینی این دو نیرو تشریح شد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اولین ساعات وقوع زلزله غرب کشور در محل حادثه حضور داشتند و به امداد رسانی به زلزله زده گان مشغول بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت با سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت و گو کردیم .

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات ضربتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله زده گان غرب کشور اظهار داشت : ما از همان دقایق اول زلزله با امیر سرتیپ حیدری ارتباط تلفنی داشتیم و در به صورت دو طرفه درباره زلزله گفت و گو می کردیم . بنده به اقدامات برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص نیروی زمینی ارتش آگاه هستم.

وی افزود: مهم این است که در دقایق اولیه اتفاق فرمانده نیروی زمینی ارتش در صحنه حضوری مقتدرانه داشتند و همچنان به حرکت پرتلاششان برای امداد رسانی به زلزله زده گان ادامه می دهند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد : قریب به یک هفته از زلزله می گذرد و امیر حیدری همچون یک سرباز برای کمک به زلزله زده گان در سرپل ذهاب برای امداد رسانی و کمک به مجروحان و مصدومان حضور دارند.

سردار پاکپور با بیان ابعاد خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمک به زلزله زده گان غرب کشور یادآور شد : برادران عزیز ارتش جمهوری اسلامی ایران از همه امکانات و ادوات مهندسی خود برای کمک به زلزله زده گان استفاده کردند.

وی افزود : ارتش در امنیت شهر محل زلزله نقش مهمی را ایفا کرد . مجموعا ارتش و سپاه نقش مهمی را در کمک به زلزله زده گان داشتند و مردم شاهدی بر این موضوع هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از افراد قابل و با فهم نیروهای مسلح است ؛ تاکید کرد : فرماندهان عزیز ارتش از برادران عزیز ، فهیم و کاردان و متخصصی هستند و وقتی این عزیزان پای کار باشند، مسیر رو به پیشرفت خواهد بود.

سردار پاکپور با بیان اینکه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در کمک به زلزله زده گان ایفا کرد ؛ گفت : ارتش با همه تجهیزات خود برای کمک به زلزله زده گان وارد مناطق زلزله زده شد و بعد از چند روز با اقدامات ارتش وسپاه شاهد یک آرامش در مناطق زلزله زده هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی به صورت مشترک بین ارتش و سپاه در مناطق زلزله زده صورت خواهد گرفت ؛ گفت : ما همه کارهایمان مشترک است و ما و ارتش نداریم. در بحث زلزله کار مشترک بین نیروهای مسلح انجام شده است و امداد رسانی به زلزله زده گان به صورت مشترک با مسئولیت نیروی زمینی ارتش و نیروی زمینی سپاه انجام می شود.

در ادامه این گفت و گو امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات نیروی زمینی سپاه در کمک به زلزله زده گان منطقه غرب کشور عنوان داشت : ارتش و سپاه یک لشکر الهی هستند و این ریشه در شعور و اتحاد ما نظامی ها دارد. من و سردار پاکپور یک روح در دو جسم هستیم و این نشان دهنده اتحاد و همدلی ارتش و سپاه است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد : سایر فرماندهان ما هم این عقیده را دارند که ارتش و سپاه یک لشکر الهی و متحد هستند.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه حجم و خسارت زلزله سنگین بوده ؛ عنوان داشت : حجم این زلزله 1900 روستا را تحت تاثیر قرار داده و نیروی زمینی سپاه و برادر عزیزم سردار پاکپور به 1900 روستا با هوشمندی و تدبیر امداد رسانی کرده است. نیروی زمینی سپاه کمک کرده تا در 1900 روستا جان مردم عزیزمان را نجات دهد و زمینه اسکان موقت را برای زلزله زده گان در روستا فراهم کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد : اقدامات نیروی زمینی سپاه در کمک به زلزله زده گان در منطقه غرب کشور بی نظیر است؛ به این دلیل که نیروی زمینی سپاه توانسته در 1900 نقطه با قدرت و سرعت امداد رسانی را انجام دهد.

وی با اشاره به رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح برای کمک به زلزله زده گان گفت : خدا را شکر می کنیم که در نیروی مسلحی خدمت می کنیم که رهبری مدیر، مدبر و دانشمند در راس کار قرار دارد و با تدبیر ایشان ما به سرعت خود را برای کمک به زلزله زده گان به منطقه رساندیم.

انتهای پیام/

R1011158/P1011117/S1/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار تنگسیری: شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس رژه سراسری برگزار می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع فرماندهان این نیرو گفت: در چند ماه گذشته یک گروه کوچک از جوانان غیرتمند فلسطینی در مقابل صهیونیست‌های کودک‌کش ایستادند و هیمنه پوچ آنها را در هم شکستند. طوفان‌الاقصی سستی خانه عنکبوت را به همگان نشان داد.

وی بیداری امت اسلام را ثمره ۴۵ سال مقاومت دانست و اظهار کرد: بیداری ملت‌های مسلمان ریشه در پیروزی انقلاب اسلامی دارد و طبق وعده الهی تا ازاله شدن این غده سرطانی زمان زیادی باقی نمانده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین خبر داد: در روز قدس امسال یگان‌های شناورهای سنگین و سبک بسیج دریایی با سازماندهی مشخص در سراسر سواحل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر برای نشان دادن انزجار خود در مقابل کشتار کودکان بی‌گناه و زنان مسلمان و غصب سرزمین فلسطین توسط رژیم سفاک صهیونیستی رژه خواهند رفت.

تنگسیری گفت: تمامی شناورها علاوه بر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم فلسطین را به نشانه همبستگی با این ملت مظلوم و ستم دیده بر فراز شناورها به اهتزار در خواهد آورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • آماده باش نیروی زمینی ارتش در مناطق تحت هشدار
  • دریادار تنگسیری: شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس رژه سراسری برگزار می‌کنند
  • رژه سراسری شناورهای بسیج دریایی سپاه در روز قدس
  • استخدام کادر در مقطع درجه داری نیروی زمینی ارتش
  • پیام معاون اول رئیسی خطاب به فرماندهان کل ارتش و سپاه
  • تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • پیام های تبریک مخبر به فرماندهان ارتش و سپاه
  • مخبر اعطای نشان فتح به فرماندهان ارتش و سپاه را تبریک گفت