Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  با اشاره به روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گفت : سرمایه گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری آذربایجان غربی در چند سال اخیر روند رو به افزایشی داشته است.

جباری افزود : در حال حاضر تعداد 18 طرح گردشگری  با حجم سرمایه گذاری اولیه 6890 میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال 695 نفر در حال ساخت و انجام عملیات عمرانی توسط بخش خصوصی بوده که بطور متوسط از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار می باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به پروژه های سرزمین موجهای آبی ارومیه ، تله کابین و تله فریک ارومیه ، هتل 5 ستاره جواهر ماکو ،‌مجتمع گردشگری ستاره سیلوانا ، هتل 5 ستاره فیرورق و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اشاره کرد .

مدیرکل استان با اشاره به مشکلات مالی تعدادی از این طرح ها گفت : تعداد 11 طرح با حجم سرمایه گذاری اولیه 2515 میلیارد ریال بعلت عمدتاً مشکلات مالی راکد می باشند که در صورت حمایت تسهیلات با کارمزد مناسب برای 29 طرح اشاره شده می توان شاهد شکوفایی صنعت گردشگری بود.

جلیل جباری در همین زمینه گفت : تاکنون به تعداد 45 فقره مجوز با رقم سرمایه گذاری اولیه بیش از 1000 میلیارد تومان با پیش بینی اولیه اشتغال 1270 نفر مجوز ساخت از سوی این اداره کل صادر گردیده است .

وی تصریح کرد : تاکنون تعداد 13 طرح با حجم سرمایه گذاری اولیه 440 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که از جمله مهمترین آنها می توان به هتل آنا ارومیه ، هتل تارا مهاباد  ، هتل آریا ارومیه ،‌هتل روناک پیرانشهر و ... اشاره کرد که اشتغال مستقیم 253 نفر را دارد

مدیرکل استان نرخ رشد میزان سرمایه گذاری در بخش گردشگری را مناسب اعلام کرده و گفت: در سطح استان تا سال 1392 تعداد 83 مرکز اقامتی با 2702 تخت موجود بود که از سال 92 تا 96 تعداد 8 مرکز با 690 تخت اضافه شده که رشد  6/ 9 درصدی در تعداد مراکز و رشد 5/ 23 درصدی در تعداد تخت داشته است .

جباری در انتها یادآور شد : از جمله مهمترین مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری می توان به زمانبر بودن دریافت پاسخ استعلامات از دستگاههای اجرایی و عدم  بازدهی متناسب پرداخت تسهیلات به طرح های گردشگری اشاره نمود .

انتهای پیام/ح

اجرای 18 طرح گردشگری توسط بخش خصوصی در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به انجام عملیات تعمیرات وجابجایی شبکه گاز رسانی ،جریان گاز مشترکین واقع در خیابانهای آزادگان 2-بلوار عدالت-محله حصار و کوچه های منشعب از ساعت 8 صبح روزچهارشنبه 5/3/1403 به مدت 12 ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان از دستکاری کنتور  ورگولاتور خود داری کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل با تلفن ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.
پس از تمام عملیات جریان گاز تمامی مشترکان توسط گروه‌های امداد این شرکت برقرار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ساعات گذشته
  • ۵۶ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بیش از ۸ هزار متقاضی وام‌ازدواج در آذربایجان‌غربی در صف انتظار