Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 8 کودک و 3 زن در تازه ترین تجاوز نظامی جنگنده های عربستان سعودی به استان الجوف در شمال یمن کشته شدند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از شبکه خبری المسیره، جنگنده های متجاوز بعد از ظهر امروز به خانه ای در منطقه «الهیجه» شهرستان «المصلوب« در استان الجوف حمله کردند که بر اثر آن 11 زن و کودک جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه قربانیان اعضای یک خانواده بودند.
بر اساس این گزارش، جنایات روزانه ائتلاف عربی - آمریکایی علیه مردم یمن به ویژه زنان و کودکان در سکوت و تبانی جامعه بین الملل و موضع گیری های ضعیت سازمان های حقوق بشری همچنان ادامه دارد.
«ویرجینیا گامبا» نماینده سازمان ملل در امور کودکان در مناطق درگیری، اکتبر(مهر) گذشته در یک گفت وگوی مطبوعاتی در نیویورک گفت که شمار زیادی از کودکان و مدارس یمن از سوی ائتلاف ضد یمن بمباران شده اند.
وی بمباران کودکان یمنی از سوی ائتلاف ضد یمن را غیر قابل قبول دانست.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز پیشتر ائتلاف ضد یمن را در فهرست سیاه کشورهای ناقض حقوق کودکان در یمن قرار داده بود. اما با وجود این هیچ اقدامی علیه این ائتلاف صورت نگرفت و جنایات همچنان ادامه دارد.
عربستان و متحدانش از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
شبد**1480**1010
مترجم**1480**انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ناکامی و ناتوانی جامعه جهانی در بکارگیری ابزارهای تنبیهی برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی، به ارتکاب جنایت‌های بیشتر و افزایش رنج ملت فلسطین و ویرانی بیشتر منجر می‌شود.

این وزارتخانه این جنایت‌ها که جدیدترین آنها کشف گورهای دسته جمعی در مجتمع بهداشتی درمانی «ناصر» خان یونس بود را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست به وظیفه خود برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه عمل و این رژیم را به خاطر جنایت‌های انجام شده، مجازات کند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه روز سه‌شنبه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی را که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گورها دفن کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی پیش تر اعلام کردند که با خروج شماری دیگر از اجساد شهدای فلسطینی از گورهای دسته جمعی در محوطه بیمارستان «ناصر» خان یونس، شمار اجساد خارج شده به ۳۱۰ جسد رسیده است.

این رسانه‌ها به نقل از مسئولان فلسطینی اعلام کردند که پیش بینی می‌شود صدها جنازه دیگر از افراد مفقود، در این گورها باشد.

پیش تر جمعیت هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرده بود که در پی عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی، تعداد پیکرهای یافت شده در گور دسته‌جمعی که شنبه گذشته در مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شد، به ۲۸۳ نفر افزایش یافت.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش‌های مربوط به کشف یک گور دسته‌جمعی در نوار غزه را بسیار نگران‌کننده توصیف کرد.

وی خواهان برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه شد و افزود: برقراری آتش بس، به کسانی که در زمینه کارهای بشردوستانه فعالیت می کنند این امکان را می‌دهد تا دسترسی بیشتری به نوار غزه داشته باشند و از بیمارستان‌ها محافظت کنند.

دوجاریک خواهان تحقیقات موثق، کامل و مستقل درباره گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی «ناصر» در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شده بود.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • کاریکاتور/ ساعت به وقت غزه / حدود ۱۴ هزار کودک فلسطینی در جنگ غزه کشته شده‌اند
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • سازمان ملل: بیش از ۲۳ هزار کودک قربانی سلاح های انفجاری شدند
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند