Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای خارجه عرب امروز (یک شنبه) نشست فوق العاده خود را بنا به درخواست عربستان برای بررسی چگونگی برخورد با «نقش ایران در خاورمیانه» در قاهره برگزار کردند. به گزارش تابناک، امارات، بحرین و کویت درخواست عربستان برای برگزاری این نشست را تایید کرده بودند.  ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی افتتاحیه به تیتر روزنامه ایرانی(کیهان) درباره حمله موشکی به امارات استناد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  دبير کل اتحاديه عرب همچنین اضافه کرد که شليک موشک بالستيک به طرف يک پايتخت عربي از سوي يک گروه شبه نظامي، تهديد خطرناکي است.   احمد ابوالغیط مدعی شد: نشست ما در شرایط غیرعادی که پایتخت عربی با موشک بالستیک هدف قرار گرفته است برگزار می شود. موشکی که حوثی ها به عربستان شلیک کردند در راستای دخالت ها و ایجاد فتنه و تخریب است و در برابر ما غیر از موشک های بالستیک ساخت ایران و دشمنی آشکار نیست و اینکه پایتخت های عربی در تیر رس موشک های بالستیک ایران قرار دارد.

وی ادعا کرد: کشورهای عربی قادر به دفاع از ثبات خود هستند و  نمی پذیرند که در سایه ترس به سر ببرند و دخالت های ایران در این حد متوقف نشده و آخرین آن انفجار خطوط لوله در بحرین و شبکه العبدلی در کویت و دیگر اقدامات است و شواهدی درباره حمایت از شبه نظامیان مسلح در کشورهای عربی وجود دارد. مواضع مسئولان ایرانی نمایانگر سیاست ایران است و خط مشی هیمنه و سیطره است. ما این مواضع خصمانه را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم که از مواضع خود در قبال کشورهای عربی دست بردارد. کشورهای عربی دخالت ایران را عامل اصلی بی ثباتی در یمن از طریق تجهیز حوثی ها می دانند. تهدیدات از حد گذشته است و منطقه را به سوی سرنوشت خطرناک سوق می دهد.

 عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز در این نشست مدعی شد:  قبول شرکت در این نشست فوری حاکی از این است که کشورهای شرکت‌کننده از خطری که اقدامات ایران برای امنیت و ثبات منطقه دارد، آگاه هستند.
وی همچنین اضافه کرد که عربستان سعودی در برابر حملات ایران بیکار نخواهد نشست. الجبیر با تکرار اتهامات ضد ایرانی گفت؛ موشک بالستیکی که به پایتخت کشور من شلیک شد، نشان‌گر حملات مکرر ایرانی‌ها به پادشاهی سعودی است.  تاکنون شاهد شلیک هشتاد موشک بالستیک ایرانی از سوی عاملان ایران یعنی حوثی‌ها به سمت خود بوده‌ایم. سکوت در برابر این حملات وحشیانه عاملان ایران در منطقه به نفع امنیت هیچ یک از پایتخت‌های عربی نیست. ما باید وظایف خود را بر عهده بگیریم و امنیت و ثبات کشورهایمان را در برابر سیاست تهاجمی ایران، حفظ کنیم.  وزیر خارجه بحرین نیز در سخنرانی خود در این نشست گفت که خواستار اقدام مشترک کشورهای عربی برای مقابله با ایران و عاملانش در منطقه هستیم. وزیر خارجه بحرین همچنین ايران را به دست داشتن در انفجار خط لوله گاز در كشورش متهم كرد. خبر تکمیل می شود...

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • دقیقا این ۳ مدل موشک به اسرائیل شلیک شد
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان