Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  ربیع الاول بهار ماه های سال است، چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏‌تابد.

در خصوص اعمال ماه ربیع الاول در روایات مختلف آمده:

روز اوّل این ماه: علما گفته اند مستحب است، به شکرانه هجرت موفّقیت آمیز رسول خدا(ص) این روز را روزه بگیرند و صدقه و انفاق و احسان نمایند، و همچنین زیارت آن بزرگوار، در این روز مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوازدهم: در این روز دو رکعت نماز مستحب است که در رکعت اوّل بعد از حمد، سه مرتبه سوره «قل یا ایّها الکافرون» و در رکعت دوم بعد از حمد، سه مرتبه سوره «توحید» خوانده شود.

روز هفدهم: این روز مطابق نظر مشهور برخی علما روز ولادت رسول خدا(ص) و همچنین میلاد امام صادق(ع)است و روز بسیار مبارکى است و داراى اعمالى است:

1) غسل به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.

2) روزه که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین(ع)آمده است: کسى که این روز را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.

3) دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن مؤمنان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.

4) زیارت رسول خدا(ص) از دور و نزدیک، در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).

5) زیارت امیر مؤمنان، على(ع) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق(ع) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت(ع) وى را زیارت کرد.

6) تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم(ص) سفارش بسیار کرده است.

بنابراین، سزاوار است مسلمین با برپایى جشن ها و تشکیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرّم اسلام(ص)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه اى اسلامى و محمّدى بهره کامل گیرند.

حلول این ما عزیز، ماه عزت و عظمت اهل بیت(ع) بر همگان مبارک باد.

 

انتهای پیام/ش

 بهار ماه های قمری فرا رسید

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند

فاطمه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۷۵ هزار و ۷۲۲ نفر به مراکز انتقال خون استان گلستان برای اهدا خون مراجعه کردند که از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۰۷ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی افزود: از این تعداد افرادی که خون خود را اهدا کردند ۴۱ هزار و ۸۷۹ نفر به صورت مستمر این کار را انجام می‌دهند و ۱۵ هزار و ۵۶۴ نفر هم جز افراد با سابقه هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: طی یک سال گذشته هشت هزار و ۹۶۴ نفر برای نخستین بار اقدام به خون گیری کردند که از این تعداد چهار هزار و ۲۸۹ نفر بانوان هستند.

وی یادآور شد: با توجه به مراجعات انجام شده و ۱۰.۵۸ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش اهدا خون داشتیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال هم هفت هزار و ۲۰۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۱۶۲ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد سه هزار و ۷۵۴ نفر به صورت مستمر خون اهدا می‌کنند، افزود: از این تعداد مراجعه کننده در ماه مبارک رمضان ۴۲۶ نفر بانوان بودند و ۹۱۸ نفر هم برای نخستین بار به مراکز خون گیری مراجعه کردند و هزار و ۴۹۰ نفر هم افراد با سابقه هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر فعالیت چهار پایگاه ثابت اتوبوس و تیم‌های خون گیری سیار هم در محلات شهرهای استان مستقر بودند.

کد خبر 6078533

دیگر خبرها

  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • چرا قبور مطهر بقیع تخریب شدند؟
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • صادق لاریجانی اسرائیل را تهدید کرد /هشدار داده بودیم اما توجه نکردید!
  • بیمارستان مطهری قطب درمانی چشم پزشکی علوم پزشکی ایران خواهد شد
  • قدرت موشکی و پهپادی ایران سرمایه ارزشمندی برای مسلمین است
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند