Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن پست گزارش که مقام های آرژانتینی با دریافت چند سیگنال برای یافتن زیردریایی 30 ساله امیدوار شده بودند اما ارتباط برقرار نشد و امید آنان برای رهگیری این زیر دریایی از بین رفت.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، تارنمای روزنامه واشنگتن پست نوشت: آرژانیتی ها هفت سیگنال ماهواره ای دریافت کردند که مقام های دفاعی این کشور معتقدند که امکان دارد که زیر دریایی قصد ارتباط برقرار کردن با آن ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط برقرار نشد و هیچ پیامی انتقال نیافت اما اگر این پیام ها از زیردریایی باشد نخستین نشانه از سالم بودن زیردریایی سن خوان است.
اسکار آگواد وزیر دفاع آرژانتین در حساب توییتر خود نوشت: ما هفت تماس ماهواره ای دریافت کردیم که احتمالا از زیردریایی سن خوان بوده است.ما در حال مکان یابی آن هستیم.
بر اساس گزارش سی ان ان، این تماس ها روز شنبه بین صبح تا بعد ازظهر دریافت شده اند که کوتاهترین آن 4 ثانیه و بلندترین آن 36 ثانیه بود. با وجود کمک های یک شرکت آمریکایی متخصص در ارتباطات ماهواره ای دریافتن مکان دقیق این زیردریایی هنوز امکان پذیر نشده است. آسوشیتد پرس نیز به نقل از انریکو بالبی (Enrique Balbi) سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین نوشت: چیزی که ما متوجه شدیم این است که مشکل جدی در ارتباطات (زیرساخت ها) یا منبع برق، کابل ها، آنتن یا سایر تجهیزات به وجود آمده است.
زیردریایی آرا سن خوان (ARA San Juan) آخرین بار چهارشنبه گذشته در خلیج سن خورخه (San Jorge Gulf) و در فاصله 432کیلومتری از سواحل شرقی آرژانتین رویت و دارای 44خدمه است .
بالبی دراین باره به خبرنگاران گفت:اکنون نیروی دریایی آرژانتین از هوا و دریا جستجوی منطقه ای که آخرین بار این زیردریایی رصد شده را در آب های اقیانوس اطلس آغاز کرده است.
به گفته سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین به تمامی ایستگاه های ارتباطی زمینی دستور داده شده تا تمامی فرکانس های ممکن و مرتبط به این زیردریایی را به دقت ردیابی و دنبال کنند.
این مقام نیروی دریایی آرژانتین همچنین افزود: این زیردریایی از مجمع الجزایر تیرا دل فوئگو (Tierra del Fuego) جنوبی ترین نقطه آرژانتین، عازم پایگاه خود در ماردل پلاتا واقع در شمالشرق این کشور بوده است.
سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین گفت: خدمه این زیردریایی می دانند چنانچه برای پیمودن چنین مسافت طولانی فاقد ارتباط باشند، باید به سطح آب بازگردند.
شبد**اروپام**3234**1010
انتشار:حسن معظمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند

سعید رشنوادی اظهار کرد: اطلس سرمایه گذاری، ظرفیت‌های موجود استان را در بخش‌های مختلف معرفی و امکان جانمایی دقیق و آسان اراضی و مناطق قابل واگذاری به سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

وی افزود: این اطلس سرمایه گذاری، به عنوان یک ابزار جامع و کاربردی، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان ایلام ادامه داد: سرمایه‌گذاران به واسطه این اطلس به اطلاعات مربوط به جاده، سد، شبکه توزیع برق، گاز، فاضلاب، واحد‌های صنعتی، امکانات بهداشتی و آموزشی، ظرفیت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و دیگر زیرساخت‌ها دسترسی خواهند داشت.

وی در خصوص مزایای اطلس سرمایه‌گذاری استان توضیح داد: شفافیت اطلاعات و ارائه اطلاعات دقیق و به روز به سرمایه‌گذاران، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری به منظور آگاهی سرمایه‌گذاران از شرایط و الزامات هر منطقه قبل از سرمایه گذاری، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و همچنین تسهیل در فرآیند انتخاب محل مناسب برای سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری هدفمند با هدف هدایت سرمایه گذاری‌ها به سمت بخش‌های اولویت دار از جمله مهم‌ترین مزایای این اطلس است.

رشنوادی با بیان اینکه فاز اول اطلس سرمایه‌گذاری سال گذشته و با معرفی اهم ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان رونمایی شد، در مورد فاز دوم این اطلس هم، گفت: در فاز دوم این پروژه، فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان به تفصیل مشخص و به همراه نقشه و utm در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت و این امر به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا طرح مورد نظر خود را در منطقه‌ای مناسب و با توجیه اقتصادی بالا اجرا کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد