Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@01:21:22 GMT

یکدلی مذاهب برای نقش‌بستن امید بر دشت غم‌زده ذهاب

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۹۱۷۰

یکدلی مذاهب برای نقش‌بستن امید بر دشت غم‌زده ذهاب

مردم ایران فارغ از هر دین و مذهبی و با هر مرام و مسلکی این روزها یکدل شده اند برای اینکه دوباره رنگ امید و زندگی بر دشت غم‌زده ذهاب نقش ببندد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، مویه های مادرانه هایشان بر آوار به جا مانده از یک عمر زندگی زخم می زند بر دلهایی که تاب دیدن یک آن ناراحتی مادر را ندارند، درد دارد دیدن ناله ها و فغان پدرانی که فرزندانشان زیر خروارها خاک مدفون شده اند و با چنگ کشیدن روی خاک بی مهر التماس می کنند تا بلکه ردی از آنها پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صحنه ها تنها گوشه ای از فاجعه ایست که رنگ غم را بر سرزمین نواهای شاد پاشیده، نواهای شادی که یک هفته ای می شود به مویه و ماتم بدل شده از سوگ داغی که زلزله بر دلهایشان گذاشت.

این روزها همه برای کمک به مردم زلزله زده غرب سر از پا نمی شناسند و در این بحبوحه خبرهای پر از مهری می شنویم از حراج انگشتر اهدایی مقام معظم رهبری و استوک های اسطوره فقید اخلاق و ورزش، از اهدای جهیزیه های نوعروسان و حلقه های ازدواجی که بوی خوشبختی می دهند، از خانواده شهیدی که لوازم خانه وی را برای زلزله زدگان می فرستند تا مددجوی کمیته امدادی که فرش زیر پایش را به آنها اهدا می کند و همه اینها  برای نشاندن لبخند بر لب آسیب‌دیدگان از زلزله است که قطعا بی اجر نخواهد ماند.

بعد از زلزله مرگبار، این بار سیل آمد، اما سیل محبت و عاطفه، سیل کمک هایی که راهی شهرهای زلزله زده شد، سیلی که نشان از زندگی داشت و از امیدی حکایت می کرد که باید به آن چنگ زد و ایستاد مثل روزهای جنگ.

مردم جای جای ایران زلزله را شرمنده محبت های خود کردند و با پشت سر گذاشتن مرزهای مذاهب و ادیان جلوه گر حس پاک هم نوع دوستی شدند، برخلاف تمام تلاش های دشمنان نظام برای تفرقه افکنی، یکدل شدندو وحدت همیشگیشان را به رخ آنهایی کشیدند که چشم دیدن این یکی شدن ملت را ندارند.

در همان روزهای اول این واقعه اسفناک، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با ارسال دو پیام جداگانه برای ایران و عراق با ملت های این دو کشور و آسیب دیدگان زلزله ابراز تالم و همدردی کرد.

اما گارگین دوم رهبر مذهبی ارامنه جهان نیز در پیامی حادثه جانگداز زلزله غرب کشور را که در آن شماری از هموطنان جان باخته یا مصدوم شدند، تسلیت گفت.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در پی وقوع زلزله در استان های کرمانشاه و ایلام با ارسال پیامی درگذشت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان  در خطبه های نماز جمعه این هفته کمک مردم به زلزله‌زدگان غرب کشور را جهاد دانست و اظهار داشت: مردم با کمک های نقدی و غیر نقدی خودشان به یاری بازماندگان زلزله غرب کشور بشتابند.

وی از مردم خواست تا در قبال بلا و مصیبتی که هموطنان در استان کرمانشاه به آن مبتلا شده‌اند بی ‌تفاوت نباشند و به آنان کمک کنند.

ماموستاملامحمدمحمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز با دلگرمی به زلزله زدگان گفت: ما در کنار مردم زلزله زده هستیم و پیگیر مطالبات آنان خواهیم بود.

کمک های غیرنقدی شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران به زلزله زدگان

به گفته مانیا قوکاسیان، سخنگوی شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان اصفهان کمک‌های غیر نقدی رهبر شورای خلیفه‌گری را با ارزش ۱۰ میلیون تومان به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال کرد.

سخنگوی شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران اعلام کرده است که براساس اعلامیه شورای خلیفه‌گری، ارامنه اصفهان نیز می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی که شامل پتو، چادر و مواد غذایی فاسدنشدنی است، را به کلیسای وانک تحویل دهند.

همدلی انجمن خیریه زنان ارامنه اصفهان با ارسال کمک به مناطق زلزله زده

در پی وقوع زمین لرزه در غرب کشور و بی خانمان شدن تعداد زیادی از هموطنان، انجمن خیریه زنان ارامنه اصفهان نیز همچون سایر هم میهنان به ارسال کمک های غیرنقدی برای زلزله زدگان اقدام کرد.

کمک های انجمن زنان ارامنه اصفهان نیز کمک های خود شامل پتو، لباس گرم، انواع خوراکی و لوازم بهداشتی را توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان برای کمک به آسیب دیدگان این فاجعه روانه مناطق زلزله زده کشور کردند.

مسیحیان کاتولیک شهرستان نور نیز به کمک زلزله زدگان شتافتند

هموطنان فهیم مسیحی نیز به یاری زلزله زدگان غرب کشور شتافتند وبا نمایش شعور و حس وطن پرستی خود کمکهای خود شامل  چادر، پوشاک، آب معدنی، مواد غذایی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون ریالرا به خلیفه گری ارامنه شهرستان نور تحویل دادند و به این مناطق ارسال گردید.

همدردی ترکمن های اهل سنت مراوه تپه با زلزله زدگان با جمع آوری کمک

ترکمنهای ساکن شهرستان مرزی مراوه تپه در استان گلستان هم ضمن عرض تسلیت به هم وطنانشان در استان کرمانشاه، اقدام به جمع آوری هدایای خود برای ارسال به مناطق زلزله زده کرمانشاه کرده اند و جمع آوری این کمکها در همه مناطق شهری و روستایی این شهرستان آغاز شده و ادامه دارد.

 اوج همدلی را این روزها در سیل خوشان محبت ایرانیان می بینیم، محبتی که با گسیل کمک های مردمی به نمایش درآمده، آنچنان که بار ترافیکی جاده های منتهی به مناطق زلزله زده به خاطر محموله های حامل کمک های مردمی به حدی زیاد است که به جرئت می توان گفت هیچ یک از کریدورهای بین شهری جهان حداقل در مورد ارسال کمک در بلایای طبیعی شاهد این ترافیک طولانی تاکنون نبوده است.

این نمایش حس هم نوع دوستی خاص ایرانی آدم را یاد شعر فردوسی حکیم اندازد که «نباشد همی نیک و بد پایدار، همان به نیکی بود یادگار»...

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام لیست تیم ملی بر اساس برنامه این تیم ۴۰ بازیکن منتخب از سراسر کشور در لیست اعلام شده حضور دارند و باید طی روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین خود را در محل اردو به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

۴ بازیکن تیم جوانان و امید بعثت به اسامی شایان حسنی، حمیدرضا زارعی، ارشیا امیریان و محمد زارعی به اردوی انتخابی تیم ملی زیر ۲۰ سال کشور فرا خوانده شدند.

قابل ذکر ۴ بازیکن باشگاه بعثت فصل گذشته در لیگ برتر امید، لیگ دسته اول جوانان و همچنین به همراه تیم بزرگسالان باشگاه در لیگ دسته دوم حضور داشتند.

کد خبر 6080435

دیگر خبرها

  • لزوم بستن «راه تکرار بر خطر» سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • انتصاب دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست‌جمهوری
  • پورموسوی: حق ما و گل گهر این جای جدول نیست؛ وقت کمی برای بستن تیم داشتیم / فیلم
  • ۴ بازیکن بعثت کرمانشاه به اردوی زیر ۲۰سال تیم ملی دعوت شدند
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • امتناع پاشینیان از واژه نسل کشیدرباره ارامنه خبرساز شد
  • پیام دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • برنامه هفته‌های پنجم و ششم لیگ برتر فوتبال امید
  • فیلم/ بستن پل سانفرانسیسکو در اعتراض به حمایت اسرائیل