Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام فریدون مطهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با اعلام این خبر گفت : نهال کاری باغ های موقوفه برای احیا و اصلاح باغ های متروکه وقف شده انجام شده است.

 


 وی افزود : بیشترین باغ های استان به مساحت بیش از 300 هکتار و به تعداد بیشتر از 100 باغ برای امورخیریه ، اطعام و احسان حسینی در مراغه وقف شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی این موقوفات نزدیک به 10 درصد اراضی باغی شهری و 3 درصد اراضی باغی روستایی شهرستان را شامل می شود.

 


رئیس اوقاف و امورخیریه مراغه اضافه کرد: وجود موقوفات متعدد در مناطق مختلف شهری و روستایی در این شهرستان نشان از وجود فرهنگ وقف در بین آحاد مردم این خطه از استان است.


وی با اشاره به موقوفه های جدید در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5 موقوفه به ارزش بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون ریال به همت خیران وقف شده است.


مطهری ، با بیان اینکه درآمد های حاصل از رقبه و موقوفات فقط براساس محل و نیت واقفان آن استفاده می شود افزود: برای تعمیر 15 باب مسجد از سوی این اداره امسال 960 میلیون ریال هزینه شده است.


شهرستان مراغه دارای 681 موقوفه شامل 231 موقوفه دارای رقبه، 375 مسجد، 75 حسینیه و یک هزار و 861 رقبه است.

 

 

انتهای پیام/خ

 

تعمیر 15 باب مسجد از سوی اداره اوقاف و امور خیریه مراغه  امسال 960 میلیون ریال هزینه   شده است

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت درخت در صدا و سیمای استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل صدا و سیمای استان مرکزی در این مراسم به اهمیت کاشت درخت اشاره کرد و گفت: تاکید دین مبین اسلام بر حفظ طبیعت و درختکاری است و همه باید از طبیعت حفاظت کنیم واین فرهنگ را زنده نگه داریم تا از هوای بهتری استفاده کنیم و زندگی سالم تری داشته باشیم.
نجمی با توجه به صنعتی بودن استان و اینکه متاثراز فعالیت‌ها و حجم واحد‌های صنعتی است، افزود: نیاز مردم، صنایع و همه نهاد‌های دولتی و خصوصی نسبت به حفظ حیات طبیعی برای داشتن هوایی پاک اهتمام داشته باشند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی هم گفت: منابع طبیعی براساس سه اصل آب، خاک و هوا استوار است و کشوری موفق است که استقلال خود را برای حفظ این سه اصل پایه پیش ببرد.
دودانی به طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال طی چهارسال اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری، دستور ریاست محترم جمهوری و وزیر جهادکشاورزی اجرا می‌شود که سهم استان مرکزی تولید وکاشت ۱۶ میلیون اصل نهال در مدت چهار سال است که خدا را شکر می‌کنیم امسال توانستیم چهار میلیون اصل نهال که تعهد استان بود، تولید کنیم.
او افزود: معتقدیم فنی ترین، علمی‌ترین و تخصصی‌ترین راهکار برای جلوگیری از آلودگی هوا و ریزگرد‌ها نهال کاری اصولی و دقیق است و همه مردم باید پایِ کار باشند و در این طرح مردمی که یک تکلیف شرعی و وظیفه قانونی و ردر راستای قوانین موجود از جمله قانون هوای پاک و افزایش بهره وری است، شرکت کنند تا استانی سرسبز و به دور از آلودگی داشته باشیم.
در این مراسم ۳۰ اصله نهال مثمر در محوطه صدا و سیمای استان غرس شد.

دیگر خبرها

  • کاشت نهال در محل خانه محیط زیست شهرستان خرامه
  • کشت هزار نهال در رحمت آباد ریگان
  • کاشت ۵۰۰ اصله نهال در مسیر گلزار شهدای گمنام شهرستان خواف
  • نهال شانی ۵ هزار درخت در کاپیسا
  • استقبال از بهار با کاشت درخت در گنبدکاووس یا قطع درخت در آزادشهر ؟
  • کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال در سال جاری
  • کاشت نهال در ۱۰۰ هکتار از دشت شمال گلپایگان
  • کاشت درخت در صدا و سیمای استان
  • کاشت بیش از ۱۱۸ هزار نهال در سقز
  • غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار