Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@06:31:54 GMT

راهکارهایی برای حفظ شادابی بعد از ۴۰ سالگی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۹۷۹۴

راهکارهایی برای حفظ شادابی بعد از ۴۰ سالگی

بدن شما با افزایش سن به دلیل بیولوژیکی تغییر خواهد کرد، اما بدون عوامل مخرب ازکارافتادگی‌ها قادریم به طور شگفت‌آ‌وری سریع و کارآمد باقی بمانیم.به گزارش بلاغ، یک فهرست از تغییرات تهیه کنید. ببینید که دوست دارید کدام حالت از جوانی‌تان به حالت اول برگردد و از این مطالب استفاده کنید تا تصمیم بگیرید آن را به حالت اول بازگردانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سلامت نیوز، برقراری ارتباط قوه ذهنی بدن هنگامی است که عصب‌ها و عضلاتت بدن با یکدیگر کار می‌کنند. کاهش در هماهنگی، تعادل، مهارت‌های دقیق بدن و جهت‌یابی دیداری- مکانی مانند افزایش زمان پاسخ بدن و تغییر حرکت بدن از طریق رسپتور‌ها (حسی که باعث جهت‌یابی اندام‌ها در فضا و مکان می‌شود) تغییرات وابسته به سن سیستم عصبی عضلانی هستند.

 

 

وقتی شما تأیید می‌کنید که بعضی از تغییرات را در بدن خودتان تشخیص می‌دهید، دیگر برای خود یک معما نخواهید بود! اما بیایید تمام این بحث‌ها در مورد کند شدن سرعت و کم‌کاری را در دورنما قرار دهیم.

در سال ۲۰۰۱، مرد پنجاه سال‌های برنده دوی یک مایل مسابقات ملی تابستانی بزرگسالان شد. زمان طی شده او ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه بود! بگذارید تکرار کنم: برنده مسابقات مردان ۵۰ سال، ۲ کیلومتر را در ۴:۳۴ دوید!

برنده مسابقات مردان ۷۰ سال، این مسافت را در هفت دقیقه دوید. هفت دقیقه به طور قابل ملاحظه‌ای سریع‌تر از میانگین زمان دویدن در چهل‌سالگی، در حالت بیتحرکی است؛ تازه اگر بتوانید این مسیر را به پایان ببرید.

حالا شما چیز‌های زیادی در مورد فعال و ورزشکار بودن بعد از چهل‌سالگی می‌دانید. می‌دانید که بدنتان وارد مرحله‌ای می‌شود که تغییراتی در آن صورت می‌پذیرد و شما یک سری نیاز‌های خاص دارید؛ بنابراین مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که بسیاری از افت‌ها و تغییرات مشاهده‌شده، به طور دقیق به شیوه زندگی بی‌تحرک یا رویکرد ناقص به تناسب اندام برمی‌گردد و می‌توان از طریق تمرینات مناسب به طور کامل از آن‌ها پیشگیری کرد.

اینجا برای شما یک پیام داریم. بدن شما با افزایش سن به دلیل بیولوژیکی تغییر خواهد کرد، اما بدون عوامل مخرب ازکارافتادگی‌ها قادریم به طور شگفت‌آ‌وری سریع و کارآمد باقی بمانیم.

بسیاری از تغییراتی که در ارتباط با افزایش سن هستند، مقدار کمتری به بیولوژی بدن باز می‌گردند و مقدار بیشتر آن به شیوه زندگی فرد بستگی دارد.

بیایید با هم چند شیوه زندگی سالم را بررسی کنیم.

- طی بیست سال اخیر بدن شما چگونه تغییر کرده است؟

- آیا بزرگ‌تر، کوچک‌تر، سفت‌تر، قوی‌تر یا ضعیف‌تر شده‌اید؟

- چه کاری می‌توانستید انجام دهید که اکنون نمی‌توانید؟

به شما توصیه می‌کنیم لحظه‌ای صبر کنید و خودتان را بشناسید.

می‌توانید روی کارتی این اطلاعات را یادداشت نمایید؛ بنابراین آن‌ها قسمتی از ویژگی‌های سلامت را که باید روی آن‌ها کار شود، دارند. این کار انگیزه تغییر را نیز ایجاد می‌کند.

- وزن

- دور کمر (متر را بالای استخوان کفل قرار دهید)

- نسبت دور کمر به دور باسن (دور کمر/ دور باسن باید در حدود ۰/۸ یا کمتر باشد)

- ترکیب بدن (%۲۵> چربی بدن)

- سطح کلسترول (شامل تری‌گلیسیرید، LDL، HDL)

- تعداد ضربان قلب در حالت استراحت (صبح، وقتی که از خواب بیدار می‌شوید اندازه‌گیری شود)

- فشار خون (باید کمتر از ۱۲۰/۸۰ باشد)

- سابقه خانوادگی (بیماری‌هایی که در خانواده‌تان همه‌گیر بوده است)

- تراکم استخوان (برای زنان بالای ۵۰ و مردان بالای ۷۰)

حل مشکلات ناشی از تغییرات فیزیکی متوقف نمی‌شود.

راه‌حل این است که یک فهرست از تغییرات تهیه کنید. ببینید که دوست دارید کدام حالت از جوانی‌تان به حالت اول برگردد و از این مطالب استفاده کنید تا تصمیم بگیرید آن را به حالت اول بازگردانید.

با افزایش سن و سال نباید شادابی‌مان را از دست دهیم، بلکه باید در مورد اینکه چگونه عمل کنیم، باهوش‌تر باشیم.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. در نهایت، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۹۸ این شورا که ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران را تصویب کردند.

«ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» به عنوان شعار آیین‌های دانشگاه تهران در نود سالگی، بر پس زمینه صفحات روزشمار تاریخی دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ نقش بسته است.

بررسی سیر تکامل نماد‌های آموزش عالی ایران را می‌توان به پنج دوره شامل (۱) تاسیس دانشگاه جندی شاپور در سال ۲۷۱ میلادی، (۲) تاسیس نظامیه‌ها در سال ۱۰۶۵ میلادی، (۳) تاسیس ربع رشیدی در سال ۱۲۷۵ میلادی، (۴) تاسیس دارالفنون در دسامبر سال ۱۸۱۴ میلادی و (۵) شکل‌گیری دانشگاه نوین، دانشگاه تهران در سال ۱۹۳۴ میلادی تقسیم‌بندی نمود؛ بنابراین استفاده از این ظرفیت‌های تاریخی ملی که موجبات غرور ملی و امیدآفرینی را فراهم می‌سازد، نقطه عزیمت دانشگاه تهران در انتخاب شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» بود.

در سی و نهمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو که در نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی (آذر ماه ۱۳۹۶ خورشیدی) برگزار شد، سابقه طولانی دانش و آموزش در تمدن ایران باستان مورد توجه قرار گرفت. یونسکو در این اجلاس، قدمت تاسیس دانشگاه جندی شاپور را ۱۷۵۰ سال ثبت و آن را کهن‌ترین دانشگاه جهان اعلام کرد. پیش از این رویداد، دانشگاه‌های بزرگ و نام‌آشنایی، چون بولونیا، آکسفورد، کمبریج و سوربون، با قدمت نزدیک به ۱۲۰۰ سال را آغازگر سنت دانشگاهی در جهان می‌دانستند. ثبت پیشینه تاریخی جندی شاپور، بر قدمت آموزش عالی در جهان افزود و کانون آن را از مغرب زمین به مشرق و دیار کهن ایران انتقال داد.
معرفی جندی شاپور به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان افتخاری است که نصیب کشور ایران شده است و این امر سابقه طولانی و قدیمی آموزش و علم‌اندوزی در کشور را به همگان اثبات می‌کند لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب «واگذاری مأموریت بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» ماموریتی خطیر به دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران واگذار کرد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی ایران یاد می‌کنند و در دیدار با دانشگاهیان در سیزدهم بهمن ماه ۱۳۸۸ فرمودند: «در واقع باید گفت دانشگاه تهران، دانشگاه ایران است و همیشه الهام‌بخش و پیشرو بوده و بیش از این هم ان‌شاءاللَّه باید باشد.» لذا بر اساس این تاریخچه ارزشمند نماد‌های آموزش عالی در ایران و نقش‌آفرینی دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران در دوره کنونی که از تکامل تاریخی جندی شاپور، نظامیه، ربع رشیدی و دارالفنون شکل گرفته و میراث‌دار این تاریخ کهن است و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» در خرداد ۱۴۰۳ افتتاح و در طول این سال دنبال می‌شود تا از طریق این رویدادها، ضمن معرفی پیشینه فرهنگی و علمی تمدن ایرانی- اسلامی به جهانیان، به تبیین نقش دانشگاه تمدن‌ساز پرداخته شود.

فایل لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران»، از اینجا قابل دریافت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • شهربانو منصوریان در 39 سالگی طلایی شد
  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون