Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-25@12:39:33 GMT

شب و روز اول ربیع چه آدابی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۰۱۶۹

ماه ربیع الاول همانگونه که از نامش مشخص است، بهار دیگر ماه‌های سال است؛ که در این گزارش شما را با اعمال شب و روز اول ماه ربیع الاول آشنا خواهید شد.


به گزارش شریان نیوز،پس از پشت سر گذاشتن ماه های غم و اندوه و عزاداری سیدالشهدا (ع)، ماه ربیع‌الاول به معنای بهار اول، از جمله ماه‌های پربرکتی است که هر روز و یا شب آن مبارک و پر فضیلت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ماه ربیع الاول مانند دیگر ایام سال ماه پربرکتی است که رحمت واسعه خداوند در این ماه گسترده شده و زیباترین نور‌ها و مخفی‌ترین اسرار در آن پی ریزی شده است   اولین شب از ربیع الاول به نام «لیلة المبیت» مزیّن است، چرا که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا (صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شدند و در «غار ثور» پنهان گردیدند و امیرمومنان على (علیه السلام) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا (صلى الله علیه وآله) خوابیدند.   در این شب بزرگ آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ»؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است» (۱) در حقّ آن حضرت (ع) نازل شد. (۲)   سال هجرت رسول خدا (صلى الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد. از این روی از جمله اعمال این ماه را می توان روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرمۆمنان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیع‌‏الاول و  خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) در این روز است. دسته بندیفرهنگی

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود

حزب الله لبنان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله موشکی گسترده شامگاه دوشنبه به شمال فلسطین اشغالی پاسخی به نسل‌کشی و جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و برای اعلام حمایت از ملت و مقاومت قهرمان فلسطین همچنین پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم لبنان بود.

حزب الله لبنان دوشنبه شب ۳۰ فروند موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

منابع خبری گزارش دادند از این میان، ۲۰ موشک به سمت شهر اشغالی «صفد» (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شد که حدود ۱۵ فروند به این شهر اشغالی اصابت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح الله‌زاده
  • ببینید | افشاگری جنجالی خسرو حیدری علیه فتح‌ الله‌زاده
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • تصاویر حزب‌الله از ۲۰۰ روز حمله علیه اسرائیل
  • بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • حزب‌الله: حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی، پاسخی به جنایات علیه غزه بود
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!