Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موگابه ساعتی پیش نطق تلویزیونی خود را با تقدیر از تلاش های ارتش زیمبابوه و شب به خیر به مردم پایان داد و تهدید مخالفان مبنی بر استیضاح را جدی تر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رئیس جمهوری زیمبابوه که انتظار می رفت استعفای خود را در نطق تلویزیونی یکشنبه شب اعلام کند، سخنانش را بدون اعلام کناره گیری از قدرت به پایان برد تا تهدید مخالفان به استیضاح جدی تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که خبرها حاکی از آن بود که رابرت موگابه کناره گیری از قدرت در زیمبابوه را پذیرفته و در نطق تلویزیون خود آن را اعلام خواهد کرد، او از اعلام استعفا خودداری کرد.


موگابه ساعتی پیش نطق تلویزیونی خود را با تقدیر از تلاش های ارتش زیمبابوه و شب به خیر به مردم پایان داد و تهدید مخالفان مبنی بر استیضاح را جدی تر کرد.


لحظاتی پس از سخنرانی موگابه، «کریستوفر موتسوانگوآ» رهبر کهنه سربازان زیمبابوه گفت که استیضاح رئیس جمهوری این کشور فردا کلید می خورد و مردم نیز روز چهارشنبه به خیابان های حراره می ریزند.


رابرت موگابه رئیس جمهوری 93 ساله زیمبابوه که 37 سال است قدرت را در دست دارد، ظهر روز یکشنبه از سوی حزب حاکم «زانو پی اف» از رهبری این حزب برکنار شد.


این حزب تا ظهر روز دوشنبه به موگابه فرصت داده بود تا از سمت خود استعفا دهد و تهدید کرده بود که در غیر این صورت او را در پارلمان استیضاح خواهند کرد.


ارتش زیمبابوه روز سه شنبه گذشته کنترل این کشور را در دست گرفته، موگابه را در بازداشت خانگی قرار داد و به وی 24 ساعت فرصت داده بود تا استعفای خود را اعلام کند.


تنش بین موگابه و تشکیلات نظامی زیمبابوه که از مدت ها قبل، حکومت وی را استوار نگه داشته، در هفته های اخیر نمود علنی یافته است.


ورود ارتش به صحنه سیاسی زیمبابوه به دنبال تنش های اخیر بین موگابه و فرماندهی ارتش این کشور رخ داده است، چرا که وی هفته گذشته امرسون منانگاگوا معاون اول خود را که از سربازان کهنه کار این کشور است از کار بر کنار کرده بود.


تحلیل ها حاکی است که موگابه با کنار زدن معاون و در واقع قائم مقام خود قصد داشته گریس همسر خویش را به عنوان جانشین معرفی کند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر

به گزارش همشهری آنلاین، این جام جهانی قرار است به صورت مشترک در آمریکا و هند غربی برگزار شود.

کد خبر 847616 برچسب‌ها خبر مهم هند ورزش داعش

دیگر خبرها

  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • نتیجه بررسی ادامه روند پرداخت طرح فجرانه به زودی اعلام می شود
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • «تهدید بی خاصیت»