Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:35:51 GMT

لحظه شهادت خبرنگار حشد الشعبی +عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۱۱۷۵

لحظه شهادت خبرنگار حشد الشعبی +عکس

رنا العجیلی اولین خبرنگار زن جنگی حشد الشعبی بود که حین پوشش رسانه ای در شهر القائم عراق به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، «رنا العجیلی» اولین بانوی خبرنگار جنگی حشد الشعبی بود که چند روز گذشته در پی انفجار بمب دست ساز تروریست های داعش در شهر القائم واقع در غرب استان الانبار عراق به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید العجیلی مسئول خبری لواء الطفوف حشد الشعبی بود که برای پوشش خبری رشادت ها و پیروزی های رزمندگان حشد الشعبی بر داعش عازم شهر القائم واقع در مرز عراق و سوریه شده بود.

مراسم تشییع پیکر این شهید خبرنگار روز شنبه با حضور خانواده اش در عراق برگزار و پیکر مطهرش در قبرستان وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.

در ادامه تصاویری را از لحظه شهادت شهید رنا العجیلی مشاهده می‌کنید:

برپایه این گزارش، شهید رنا العلیجی متولد جولای 1979(38 سال) دارای دیپلم هنرهای زیبا بود و علاوه بر عضویت در اتحادیه روزنامه نگاران عراق بر زبان انگلیسی تسلط کامل داشت. شهید العلیجی با علاقه ای که به پوشش رسانه ای مظلومیت مردم جنگ زده عراق و رشادت های رزمندگان مقاومت داشت، به گروه«اعلام الحربی» حشد الشعبی پیوست و در گردان های مختلف بسیج مردمی عراق مشغول جهاد رسانه ای شد.

او متاهل و مادر 3 پسر و 2 دختر بود که سرانجام پس از جهاد در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

R1405/P1361/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو