Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: تفاهم نامه فرهنگی میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در زمینه گسترش مناسبات فرهنگی مشترک این 2 منطقه امضا شد.

حسین اسحاقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرابت های فرهنگی زیادی میان سیستان و بلوچستان و منطقه جنوب کرمان وجود دارد که این تفاهم نامه در راستای حفظ این وجه اشتراکات امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: آیینها، آداب و رسوم مشترک میان مردم این مناطق زمینه خوبی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین 2 اداره کل جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: از جمله آیین های مشترک سیستان و بلوچستان با جنوب کرمان جشنواره 'لیکو' است که سروده هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع های 10 هجایی تشکیل شده است.
وی به برگزاری جشنواره خورشید ولایت با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: یکی از بخش های تفاهم نامه بین 2 اداره کل جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در زمینه برگزاری این جشنواره و پیرامون ایام تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی در شهرستان جیرفت و ایرانشهر است.
اسحاقی افزود: جشنواره ای پیرامون ایام تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکردی متفاوت و جدید با مشارکت این 2 منطقه برگزار و جزییات این جشنواره متعاقبا اعلام می شود.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که میزبان تمام هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.
وی بیان کرد: در جشنواره خورشید ولایت، دوران اسارت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این 2 منطقه تبدیل به یک برنامه فرهنگی ماندگار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان اظهار کرد: دیدار با رهبری توسط فعالان بخش فرهنگ و هنر این 2 اداره کل از جمله پیشنهاداتی است که در دستور کار قرار گرفته است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان این منطقه را با جمعیت یک میلیون نفر پوشش می دهد.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم

فرمانده سپاه لرستان گفت: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام‌قد در کنار دولت برای برطرف کردن مشکلات این استان ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، سردار نعمت الله باقری عصر _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار کرد: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعدادهای موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیروهای سپاه درهم شکسته شد.

کد خبر 747320

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم‌نامه جاده‌ای و تقویت مناسبات حمل‌ونقلی با تاجیکستان منعقد شد
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد