Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: جابه جایی هیات های مذهبی به مشهد مقدس امسال 6.8 درصد افزایش یافته است.

سعید سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع)، 15 هزار و 905 نفر از زائران در قالب هیات های مذهبی توسط 546 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جابه جا شدند که این میزان نسبت به پارسال 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: امسال جابه جایی مسافران که به صورت شخصی برای شرکت آیین عزاداری ایام چهل و هشتم به مشهد مقدس جابه جا شدند 35 درصد کاهش یافته است.
سبحانی تصریح کرد: همزمان با ایام عزاداری شهادت امام رضا(ع)، 6 هزار و 622 نفر زائر نیز به صورت انفرادی توسط 334 دستگاه ناوگان عمومی به شهر مشهد سفر کرده اند که این رقم در مقایسه با پارسال 35 درصد کاهش دارد.
وی دلیل افزایش استقبال مردم از سفر به مشهد در قالب هیات های مذهبی را یکسان بودن کرایه های شخصی و هیات های مذهبی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه امسال 22 هزار و 527 زائر از این استان برای شرکت در آیین عزاداری امام رضا(ع) توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به مشهدالرضا(ع) جابه جا شدند گفت: این تعداد مسافر با 880 ناوگان عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه به مشهد جابه جا شده اند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل راهداری خراسان شمالی گفت: امسال حدود 18 هزار نفر زائر از این استان برای شرکت در آیین عزاداری امام رضا(ع) به صورت پیاده به مشهد مقدس عزیمت کردند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است

محمد رضا واحدی جو  گفت: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند و در قالب ۶۷ کاروان راهی زیارت خانه خدا می‌شوند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه متوسط سنی این متقاضیان ۵۶ سال است، گفت: معاینات پزشکی کلیه این متقاضیان انجام شده و ۱۸ نفر به دلیل عدم توانایی جسمی و مسائل پزشکی فاقد استطاعت بدنی تشخیص داده شده و با سایر متقاضیان جایگزین شدند.

وی بیان کرد: تزریق واکسن متقاضیان حج تمتع نیز از هفته آینده آغاز می‌شود که تزریق واکسن مننژیت برای کلیه افراد اجباری و سایر واکسن‌ها از جمله آنفلوانزا بر اساس توصیه پزشکان تزریق خواهد شد.

نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد جاری ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه