Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تشدید تنش در روابط آلمان وعربستان، دولت عربستان سفر نماینده ویژه خود در امور یمن به برلین را لغو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، روز یکشنبه عربستان میزان ناخشنودی خود از موضع‌گیری اخیر وزیر امور خارجه آلمان را به نمایش گذاشت.

قرار بود نماینده‌ ویژه‌ عربستان در امور یمن به برلین سفر و با مسئولان وزارت امور خارجه‌ این کشور درباره وضعیت فاجعه‌بار یمن و چگونگی کمک‌رسانی به نیازمندان در این کشور جنگ‌زده، دیدار و گفت‌وگو کند، اما بامداد یکشنبه ریاض اعلام کرد که این ملاقات انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روز شنبه عربستان سفیر خود را از برلین فراخوانده بود. گفته شد که این اقدام "برای رایزنی" درباره‌ی اظهارات اخیر زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه‌ آلمان انجام گرفته است.

گابریل در دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان درباره سرنوشت حریری گفته بود: "لازم است اروپا موضع مشترکی درباره ماجراجویی که از چند ماه پیش در منطقه آغاز شده اتخاذ و تأکید کند که ما هرگز این ماجراجویی را قبول نخواهیم کرد و درباره آن ساکت نخواهیم نشست."

وزارت خارجه عربستان اظهارات گابریل را شرم آور و توجیه نشدنی دانسته بود.

گابریل ضمن انتقاد به تلاش عربستان برای نفوذ در لبنان تاکید کرده بود که "ماجراجویی‌های" ماه‌های گذشته در لبنان "به سادگی و در سکوت" پذیرفته نخواهد شد.

ریاض سخنان گابریل را "نامناسب"، "غیرقابل توجیه" و "خطرناک" توصیف کرد.

همزمان زهیر الحارثی، رئیس کمیته روابط خارجه در شورای عربستان از آلمان خواسته عذرخواهی کند. وی به احتمال تحریم اقتصادی برلین اشاره کرد.

زهیر الحارثی نسبت به ادامه اظهارات گابریل که به حاکمیت و کرامت عربستان لطمه می زند هشدار داد.

وی گفت: عربستان دنبال تشدید مواضع نیست اما بعید نیست که برای تحقق منافع خود از تمامی ابزارهای مشروع از جمله تحریم‌های اقتصادی استفاده کند.

دو هفته پیش سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان با انتقاد شدید از حزب‌الله و ایران از سمت خود استعفا داد. او تصمیم خود را در ریاض و در تلویزیون دولتی عربستان اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در نامه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آمده است: طبق معمول پیش از هر چیز درخواست تحریم های جدید در اولویت قرار دارد؛ هر چند که این اقدام به منظور پوشاندن فقدان تاثیرگذاری اروپا است تا آنکه بخشی از راه حل باشد.

در این نامه با اشاره به آنکه برلین "روابط ویژه" ای را که زمانی میان ایران و آلمان وجود داشت حفظ نکرده و توسعه نداده، تاکید شده است که این موضوع به فقدان تاثیرگذاری اروپا منجر شده است.

این نامه می افزاید: نقش آفرینان اصلی کماکان در واشنگتن هستند و نقش پکن روز به روز پر رنگ تر می شود.

رویترز نوشت که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم های ایران هستند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

کد خبر 845223 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم آلمان

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود +فیلم
  • وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان در نیویورک
  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • هشدار خاخام‌های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • هشدار خاخام های ارشد صهیونیستی درباره حمله به ایران/ سفر امیرعبداللهیان به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت/ درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • برلین: خاورمیانه نباید وارد وضعیتی شود که خروجی آن غیرقابل‌پیش‌بینی باشد
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران