Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-23@23:03:56 GMT

اتحادیه اروپا از اسپانیای متحد حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۳۵۹۵

رئیس کمیسیون اروپایی در سخنانی تلاش جدایی‌طلبان کاتالونیا را "فاجعه" خواند و گفت که اتحادیه اروپا در راستای حمایت از یک اسپانیای متحد مانع از اجرایی شدن آن می‌شود.

به گزارش صدای ایران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آنکه پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا قانون اساسی اسپانیا را با رای مثبت به اعلام استقلال در ۲۷ اکتبر نقض کرد، اسپانیا با بدترین بحران ملی در حدود چهار دهه اخیر روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش ماریانو راخوی، ‌نخست‌وزیر اسپانیا اخراج دولت منطقه‌ای کاتالونیا، انحلال پارلمان آن و فراخوان برگزاری انتخابات منطقه‌ای برای ۲۱ دسامبر بود.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" گفت: شرایط کاتالونیا مایه نگرانی است. ما اصلا از این شرایط راضی نیستیم. از چند بعد این مساله فاجعه است. این وضعیت جوّ سیاسی را تحت‌الشعاع قرار داده است، جامعه اسپانیا و کاتالونیا را دو دسته کرده، مشکلاتی را در داخل خانواده‌ها و دوستان ایجاد کرده و این تاسف‌بار است.

یونکر در پیامی برای کارلس پوجدمون، رهبر سابق کاتالونیا که در بلژیک است، گفت: جدایی‌طلبان کاتالونیا نباید این مساله را فراموش کنند که ماریانو راخوی در سراسر اروپا محبوبیت بالایی دارد. من حامی یک اروپایی هستم که به رغم تفاوت‌ها به هویت خودشان احترام می‌گذارند.

رئیس کمیسیون اروپایی تاکید کرد، دولت اسپانیا و کاتالونیا بر سر میزان خودمختاری بحث می‌کنند اما اروپا یک کلوب از کشورهاست و پذیرفتنی نیست که مناطق علیه کشورها وارد عمل شوند. خصوصا اگر فراتر از قانون عمل کنند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها

اتحادیه اروپا برای رضایت و خشنودی رژیم صهیونیستی، قصد دارد تحریم‌های حوزه دفاعی ایران را گسترش دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا امروز دوشنبه از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل امروز دوشنبه گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

طبق گزارش یورونیوز، وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت که آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم یسرائیل کاتص وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی