Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:42:00 GMT

یزدی‌ها سالیانه 7 میلیارد تومان صدقه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۴۰۷۱

یزدی‌ها سالیانه 7 میلیارد تومان صدقه می‌دهند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد، یزدی‌ها را سخاوتمندترین مردم برشمرد و گفت: یزدی‌ها سالیانه 7 میلیارد تومان صدقه می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «غلامرضا مشعلچی» معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد در گفتگو با خبرنگار زدبانو، اذعان کرد: مردم سخاوتمند استان یزد سالیانه 7 میلیارد تومان صدقه پرداخت می‌کنند و ازجمله سخاوتمندترین مردم کشورمان در این زمینه شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به همت رهبر کبیر انقلاب پایه‌گذاری و تأسیس شد، تصریح کرد: این نهاد مورد اعتماد مردم و مسئولان برای کمک به نیازمندان است.

مشعلچی در خصوص مصارف صدقات خاطرنشان کرد: صدقات هر شهرستان صرف نیازمندان همان شهرستان می‌شود و به‌هیچ‌عنوان وجوهاتی که نزد کمیته امداد سپرده می‌شود به شهرستانی دیگر جابجا نخواهد شد.

این مقام مسئول افزود: صدقات هر شهرستان به‌عنوان حساب‌ها و وجوهات امانی و شرعی در همان شهرستان برای کودکان یتیم و نیازمند، زنان بی‌سرپرست، مردان سالخورده و خانواده‌هایی که به‌هرحال نتوانسته‌اند از دستگاه‌های حمایتی دیگری استفاده کنند و درآمدی ندارند، مصرف می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم تصریح کرد: وجوهات صدقه برای موضوعات مختلف صرف می‌شود که معیشت افرادی که تحت حمایت‌اند در اولویت هست.

مشعلچی درمان نیازمندان را یکی دیگر از موارد مصرف صدقات برشمرد و خاطرنشان کرد: درمان مقوله لازم و پرهزینه‌ای هست و با توجه به اینکه کسانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، بیمه می‌شوند، بخشی از صدقات در زمینه‌های درمانی صرف می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد تأمین کمک جهیزیه برای دختران و کمک‌هزینه‌ای برای پسرانی که قصد ازدواج دارند را از دیگر مصارف صدقه عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) درزمینهٔ مسکن هم چه ازلحاظ تعمیر و چه ازلحاظ تهیه مسکن جهت تأمین سرپناهی مناسب به نیازمندان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویانی که تحت حمایت کمیته امداد هستند نیز از کمک‌هزینه تحصیلی برخوردارند، اذعان کرد: بخشی از صدقات و کمک‌های مردمی هم به اشتغال نیازمندان اختصاص می‌یابد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد تصریح کرد: تعداد مددجویان قابل‌توجه است و این مبلغ اگرچه در لحظه اول که بیان می‌شود به چشم می‌آید اما وقتی این مبلغ به برای نیازهای مختلف تعداد زیاد مددجویان تقسیم می‌شود، ناچیز بوده و لازم است که مردم در صدقه دادن توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند

سید مرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درباره میزان صدقات مردم اظهار کرد: مردم در سال قبل ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه در صندوق صدقات انداختند.

وی گفت: البته میزان صدقات مردم در صندوق‌های صدقات به همراه کمک‌های آنها در سامانه ایتام نیز ۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان به ایتام کمک کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد