Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: روزنامه عکاظ عربستان به نقل از منابع ویژه اش اعلام کرد که تشکیل دولت جدید «سعد حریری» در لبنان مشروط به توافق سیاسی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، روزنامه عکاظ چاپ عربستان به نقل ازمنابع ویژه خود آورد پس از جشن عید استقلال لبنان در روز چهارشنبه (یکم آذر مصادف با 22 نوامبر)، هفته ای تعیین کننده برای بحران دولت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس «سعد حریری» نخست وزیر مستعفی لبنان، استعفای خود را تایید می کند و پس از آن به طور مستقیم رایزنی های لازم را «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان با نمایندگان انجام خواهد داد.

این منابع پیش بینی می کنند که نام «سعد حریری» برای تشکیل دولت جدید اعلام شود، اما این مسئله به معنی ضرورت تشکیل دولت نیست؛ همانطور که تشکیل آن منوط به توافق سیاسی با تاکید بر تضمین ها و برنامه عملی است و احتمال می رود که تحقق این روند با نظارت فرانسه باشد.

این منابع گزارش دادند که در صورتی که رسیدن به توافق در این باره به شکست منجر شود، بحران دولت ادامه دارد و لبنان به یک دولت موقت اداره می شود تا زمان انتخابات پارلمانی در می آینده فرا برسد.

در همین راستا، دفتر رسانه ای سعد حریری اعلام کرد: حریری پس از ترک فرانسه قرار است به مصر سفر کند و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر دیدار کند.

حریری برای شرکت در عید استقلال لبنان روز چهارشنبه وارد لبنان می شود و پس از دیدار با «میشل عون» مواضع سیاسی اش را اعلام خواهد کرد.

وی قرار است روز سه‌شنبه به منظور دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر به قاهره سفر کند.

سعد حریری و خانواده اش به دعوت «امانوئل ماکرون» نخست وزیر فرانسه وارد کاخ الیزه شد.. این مسئله دو هفته پس از گمانه زنی ها درباره وضعیت حریری در عربستان رخ داد. حریری پس از سفر به عربستان از آنجا استعفای خود را اعلام کرد و این امر با مخالفت میشل عون مواجه شده و پذیرش این استعفا را منوط به بازگشت حریری به بیروت عنوان کرد.

 

 

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • رسانه عبری: نتانیاهو در محاصره ۳ میدان مین است
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی