Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورامین- رئیس اتحادیه مشاوران املاک، نمایشگاه داران اتومبیل، آژانس های کرایه، وانت بارها و پارکینگ های ورامین با هشدار به مردم گفت: فعالیت تاکسی سوارهای اینترنتی در این شهرستان غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: متأسفانه مدتی است که برخی آژانس ها یا افراد عادی تبلیغ تاکسی سوارهای اینترنتی را بین مردم و به خصوص در فضای مجازی می کنند که باید گفت این اتحادیه هیچ گونه مجوزی به آنها نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان تاکسیرانی که به عنوان ناظر این امور است، هیچ گونه مجوزی به این تاکسی سوارها نداده و اتحادیه آژانس های کرایه نیز در خصوص صدور جواز کسب و صدور مجوز فعالیت راننده های آنها موردی نداشته است.

رئیس اتحادیه آژانس های کرایه شهرستان ورامین تصریح کرد: با توجه به پیامی که رئیس اتاق اصناف داده، این گونه فعالیت ها غیرقانونی است و در صورت مشاهده با آنها برخورد خواهد شد.

شیرکوند تأکید کرد: دو ایراد مهم در فعالیت تاکسی سوارهای اینترنتی وجود دارد؛ اول اینکه راننده های آنها هیچ گونه استعلامی از قبیل عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و تأیید نهادهای نظارتی و اتحادیه را ندارند.

وی افزود: دومین مورد ایراد نیز نرخ شکنی تاکسی سوارهای اینترنتی است؛ چندین نهاد و ارگان دست به دست هم می دهند تا نرخ های عادلانه به سود مردم و آژانس ها و ... تصویب شود ولی این شرکتهای غیرقانونی، به راحتی نرخ می شکنند و به مردم آسیب می رسانند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک، نمایشگاه دارای اتومبیل، آژانس های کرایه و وانت بارهای شهرستان ورامین، عدم امنیت جانی و مالی مردم را به دلیل عدم دریافت مجوزهای قانونی از سوی تاکسی سوارها را مشکل اساسی دیگر عنوان کرد و گفت: این اتحادیه هیچ گونه مسئولیتی را در قبال تبعات منفی ناشی از استفاده مردم از این تاکسی سوارها ندارد و در ضمن، با آژانس هایی که با آنها همکاری کنند، برخورد می شود.

شیرکوند با تأکید مجدد بر غیرقانونی بودن فعالیت تاکسی سوارهای اینترنتی، اظهار داشت: کانالهای تلگرامی و رسانه هایی که تبلیغ آنها را منتشر کنند، به دلیل عدم صدور مجوز فعالیت شان، تبلیغ غیرقانونی انجام داده اند و از طریق مراجع و نهادهای مسئول با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: چندین جلسه با مدیران تاکسی سوارهای اینترنتی با حضور مدیران آژانس ها در اتحادیه برگزار شده و هیچ توافق خاصی حاصل نشده است اما متأسفانه کماکان تبلیغات این فعالیت غیرقانونی و بدون مجوز، از طریق فضای مجازی و پخش تراکت و ... ادامه دارد.

شیرکوند گفت: اتحادیه آژانس های کرایه با مدیران آژانس ها توافق کرده که با شرکتی معتبر قراردادی منعقد شود و کل آژانس ها از طریق سرور مرکزی که در اتحادیه قرار خواهد داشت، درگاه اینترنتی داشته باشند و از آن طریق، بتوانند رانندگان خود را جذب و کنترل کنند.

وی تصریح کرد: این کار برای استفاده آژانس دارها از تکنولوژی روز دنیا بوده که البته هزینه های این درگاه ها بر عهده خود صاحبان آژانس های کرایه است ولی به ساماندهی و تسریع خدمات رسانی و ایجاد امنیت و آرامش مردم کمک شایانی می کند.


رئیس اتحادیه مشاوران املاک، نمایشگاه دارای اتومبیل، آژانس های کرایه و وانت بارهای شهرستان ورامین در پایان یادآور شد: وظیفه اتحادیه اقدام های قانونی و هشدار برای عدم استفاده از تاکسی سوارهای اینترنتی غیرمجاز است و در نهایت خود مردم تصمیم می گیرند که از آنها استفاده کنند یا به هشدارها توجه کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی

به گزارش ایفدانا، سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه عرضه و حمل دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، اظهار کرد:  تدوین این آیین‌نامه با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان غذا و دارو و وزارت ارتباطات به‌منظور بررسی‌های تخصصی موضوع انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو با نفس ورود سکو‌های اینترنتی به حوزه فروش دارو مخالف بوده و هست و هنوز هم تاکید می‌کنیم فروش اینترنتی دارو غیرقانونی و غیرمجاز است، عنوان کرد: آنچه درمورد حمل دارو توسط سکو‌ها تدوین شده و توسط وزارت ارتباطات اعلام شد «آیین‌نامه حمل دارو از طریق سکوی اینترنتی است» و به‌هیچ‌وجه فروش اینترنتی دارو مطرح نیست.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در این آیین‌نامه تاکید شده است که هرگونه خرید، فروش و انبارش دارو توسط سکو‌های اینترنتی غیرمجاز و غیرقانونی است، گفت: پس از ثبت کد رهگیری نسخه توسط بیمار در سامانه سکو‌های مورد تایید (سازمان غذا و دارو)، نسخه از طریق سکو حمل و به نشانی متقاضی که در سیستم ثبت شده است تحویل داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فروش اینترنتی دارو به‌هیچ‌عنوان مطرح نیست، گفت: این آیین‌نامه تنها درمورد حمل دارو و  تحویل آن به نشانی بیمار به‌صورت غیرحضوری است، همچنین عرضه دارو‌های خاص، سهمیه‌ای، تحت کنترل و دارای شرایط خاص حمل، توسط پلتفرم‌ها صورت نخواهد گرفت.

به گفته دکتر محمدی مجوز فعالیت سکو‌های اینترنتی متقاضی فعالیت در حوزه حمل دارو در یک کارگروه مشترک توسط سازمان غذا و دارو با همکاری وزارت ارتباطات صادر می‌شود، تمامی متقاضیان فعالیت در این حوزه باید ضوابط فنی سازمان غذا و دارو را داشته و حائز شرایط باشند،   دوره‌های آموزشی توسط سازمان غذا و دارو برای سکو‌های متقاضی برگزار خواهد شد، وزارت بهداشت (سازمان غذا و دارو) مسئولیت نظارت بر ضوابط اجرایی و فنی را دارند و سکو‌ها مکلف به رعایت این ضوابط هستند، درج هرگونه تبلیغات و تشویق به مصرف فرآورده‌های دارویی و خرید، فروش و انبارش در این آیین‌نامه برای سکو‌ها غیرمجاز اعلام و کاملاً منع شده است.

وی تصریح کرد: داروخانه‌هایی که درخواست فعالیت با سکو‌های اینترنتی به‌منظور تحویل دارو را دارند باید درخواست خود را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند و تنها داروخانه‌های مورد تایید این سازمان مجاز به فعالیت در این حوزه خواهند بود، همچنین درصورت ثبت شکایت از سکو و یا داروخانه سازمان غذا و دارو مرجع پیگیری معرفی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران