Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ صبح امروز چند صد نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این تجمع از ساعات آغازین صبح مقابل مجلس آغاز شده و کارگزاران از استان‌های مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

تجمع‌کنندگان خواسته اصلی خود را تعیین تکلیف استخدامی عنوان می‌کنند و می‌گویند: قرار است در روزهای آتی قانون استخدام ما که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده،  در صحن علنی مجلس مطرح شود و ما خواستار تصویب این قانون هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است چند هزار کارگزار بیمه کشاورزی در سراسر کشور از بی‌ثباتی وضعیت شغلی خود انتقاد دارند و پیش از این نیز بارها مقابل مجلس و نهادهای دیگر تجمع کرده‌اند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان به منظور مطالبه تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر

عصر امروز جمعی از دانشجویان و کارگران در اعتراض به سرکوب حداقل دستمزد کارگران در مقابل محل برگزاری جلسه شورای عالی کار تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عصر امروز (شنبه ۲۶ اسفندماه) جمعی از دانشجویان و کارگران در اعتراض به سرکوب حداقل دستمزد کارگران در خیابان آزادی و مقابل وزارت کار که محل برگزاری جلسه شورای عالی کار به منظور تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده است، تجمع کردند.

 

دانشجویان در این تجمع با بیان اینکه مذاکرات شورای عالی کار را سه‌جانبه نمی‌دانند، اعلام کردند: وزنه‌ی گروه کارفرمایی و دولتی به دلیل قرار گرفتن در یک سو، بیش از گروه کارگری است. این در حالی است که دولت در این مذاکرات باید نقشِ میانجی‌گری را بازی کند.

 

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جمع دانشجویان مطالبه‌گری که به منظور حمایت از تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران تجمع کرده بودند، حاضر شد و به مطالبات آنها پاسخ داد.

دانشجویان در این تجمع شعارهایی مانند: «دستمزد عادلانه حق مسلم ماست»، «دانشجوی مسلمان، حامی مستضعفان»، «کارگر بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «اگر کارگر نباشد کشور نیست» را سر دادند.

گفتنی است، نشست شورای عالی کار همزمان با تجمع دانشجویان در حال برگزاری بوده است. این جلسه با حضور گروه دولتی، کارفرمایی و کارگری آغاز شد. قرار است در این جلسه بر سر تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ مذاکره شود.

از سوی دیگر، اما برخی خبر‌ها حاکی از آن است که به رسانه‌ها اجازه پوشش زنده اخبار و جزئیات این جلسه داده نشده است.


دانشجویان در اعتراض به این روند برای تعیین حقوق و افزایش دستمزد کارگران که در سال گذشته نیز رخ داده بود اعلام کردند: افزایش حداقل حقوق به نسبت درصد تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی باید باشد و این افزایش حقوق عامل تورم نخواهد بود.

همزمان با این تجمع نیز تشکل‌های مختلف دانشجویی با انتشار بیانیه‌های مختلف بر لزوم تامین و حمایت از معیشت کارگران تاکید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید:

ذره‌بین شفافیت را بر شورای عالی کار بیندازید/ دغدغه معیشتی جامعه ۱۴ میلیونی کارگران اولویت چندم دولت است؟ افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود مزد کارگر باید طبق تورم افزایش یابد/ از زندگی، فقط زنده ماندن برای کارگران باقی مانده!

 

 

دیگر خبرها

  • تکلیف مشترکان خسارت‌دیده برق به کجا رسید؟
  • قانونی برای کاهش سربازی و تعیین تکلیف مشمولان غایب
  • ببینید | بالاخره تکلیف تعیین حقوق کارگران مشخص شد؛ بفرمایید مجلس!
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تأیید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/تعیین تکلیف ۱۸۹حوزه انتخابیه مجلس
  • صحت انتخابات مجلس خبرگان تایید شد/ تعیین تکلیف ۱۸۹ حوزه انتخابیه مجلس
  • صدور سند کاداستری برای ۸۸ درصد عرصه‌های کشور و نیمی از اراضی کشاورزی/ تعیین تکلیف بیش از ۹ هزار نفر از قبولی‌های آزمون سردفتری/ تشریح ۴ هدف اصلی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات/ اشکالات سند الکترونیکی ازدواج رفع شده اما برای حذف اسناد فیزیکی زود است
  • خدمت ویژه بیمه دی به دارندگان بیمه نامه بدنه
  • تجمع دانشجویان به منظور مطالبه تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر
  • تجمع دانشجویان و کارگران مقابل وزارت کار (عکس)