Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی که موعد پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت است، عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی ادامه می‌یابد.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: تا پایان ماه مارس سال آینده میلادی که موعد پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت است، عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز به نقل از خبرگزاری رویترز از بن، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد: جهان در پایان ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی همچنان با مازاد عرضه نفت رو‌به‌رو خواهد بود.

وی با بیان این که نمی‌خواهد قیمت نفت با سرعت بیش از حدی افزایش یابد و مشتریان را غافلگیر کند، تأکید کرد: در صورت تصمیم بر خروج از توافق جهانی کاهش تولید نفت، این اتفاق تدریجی خواهد بود تا واکنش بازار حساب شده باشد.

الفالح گفت: باید تأیید کنیم که سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام تا پایان ماه مارس به سطح مطلوب یعنی میانگین پنج ساله نمی‌رسد و این واقعیت به معنای شکلی از تمدید توافق است.

وی تصریح کرد: ما در کاهش ذخیره‌سازی تا ۵۰ درصد پیش رفته‌ایم، اما این به آن معناست که همچنان با مازاد ذخیره‌سازی‌ها روبه‌رو هستیم که باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

الفالح افزود: ما در پی جهش قیمت نفت که سبب غافلگیری بازار شود، نیستیم؛ ما خواهان هیچ حرکتی در قیمت‌ها که برای تقاضا مضر باشند، نیستیم؛ گمان نمی‌کنیم که تاکنون شاهد چنین قیمت‌هایی بوده باشیم، اما اگر خدای ناکرده شاهد اختلال در یکی از تولیدکنندگان عمده باشیم، ممکن است این اتفاق محقق شود.

وزیر انرژی عربستان همچنین اعلام کرد: برای گمانه‌زنی درباره تمدید احتمالی توافق جهانی کاهش تولید نفت زود است، اما عربستان ترجیح می‌دهد که در نشست آینده اوپک تصمیمی درباره تمدید توافق گرفته شود.

الفالح گفت: نشست ۳۰ نوامبر (۹ آذرماه) نقطه عطف مهمی برای اعلام راه پیش رو خواهد بود؛ ترجیح من این است که در مقابل بازار شفافیت داشته باشیم و در نشست پیش رو اعلام کنیم که چه کاری انجام می‌دهیم.

به گفته وی، عربستان در حال رایزنی گسترده با دیگر کشورهای تولیدکننده نفت عضو و غیر عضو اوپک است.

وزیر انرژی عربستان درباره پایبندی روسیه به توافق جهانی کاهش تولید نفت، گفت: من رایزنی گسترده‌ای با همکاران خود در روسیه داشته‌ام و در دو هفته آینده نیز مذاکرات بیشتری خواهم داشت، اما یک چیز را می‌دانم که روس‌ها به همکاری با اوپک و دیگر کشورهای امضاکننده توافق، متعهد هستند.

الفالح همچنین ابراز امیدواری کرد که با نزدیک شدن به نشست آینده اوپک، این سازمان تصویری روشن‌تر از بنیادهای بازار داشته باشد.

وی گفت: ما منتظر تکمیل داده‌های ماه اکتبر هستیم تا با گروه فنی در میان گذاشته شود.

وزیر انرژی عربستان افزود: ما همچنین منتظر برآوردهای بهتری درباره سه ماه پایانی ۲۰۱۷ و سه ماه نخست ۲۰۱۸ هستیم که معمولاً نشان‌دهنده کاهش تقاضا هستند و درباره عرضه نفت از سوی کشورهای خارج از توافق تصویر بهتری خواهیم داشت؛ این پیش‌بینی‌های بهتری درباره زمان توازن بازار در اختیار ما می‌گذارد.

الفالح همچنین درباره واکنش احتمالی اوپک به اختلال در عرضه کشورهایی همچون ونزوئلا، اعلام کرد که این واکنش به مدت این اختلال بستگی خواهد داشت.

وی گفت: اگر تمدید توافق محقق شود، پس از آن برای تضمین عرضه کافی نفت به مشتریان در سراسر جهان اقدام لازم را خواهیم داشت.

وزیر انرژی عربستان افزود: به شما تضمین می‌دهم که هیچ کس کمبود نفت نخواهد داشت، اما همزمان اقدام کنونی خود را تا پیش از بازگشت توازن به ذخیره‌سازی جهان متوقف نمی‌کنیم.

الفالح همچنین اعلام کرد سهم عربستان از بازار نفت همچنان مطلوب است و گفت: ما در بازارهای هدف خود همچون ژاپن، چین، کره جنوبی و هند، همچنان عرضه کننده نخست یا دوم هستیم.

به گفته وی، عربستان در بازار آمریکا عمداً عرضه خود را پایین آورده زیرا بازار آمریکا با عرضه مازاد روبه‌روست و صادرات این کشور اکنون از مرز دو میلیون بشکه در روز گذشته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۵ مکان برای عرضه میوه شب عید در اصفهان/ توزیع گسترده اقلام مصرفی در بازارهای کوثر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرا رسیدن نوروز ۱۵ مکان از سوی این سازمان برای عرضه مستقیم میوه شب عید در نظر گرفته شده است.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات سازمان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان برای ماه رمضان و نوروز سال آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها، در آستانه نوروز ۱۵ مکان در این کلان‌شهر برای عرضه مستقیم میوه شب عید در نظر گرفته شده است تا میوه‌ها با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی از توزیع خرما به‌صورت عرضه مستقیم و با نرخ تنظیم بازار در بازارهای روز کوثر خبر داد و افزود: توزیع ۸۵ تن مرغ گرم، ۸۵ تن مرغ منجمد، ۱۸۰ تن برنج هندی با نرخ تنظیم بازار و توزیع ۲۰۰ تن شکر تنظیم بازار از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان به‌شمار می‌‎رود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: توزیع ۲۴ تن گوشت گوسفندی گرم، ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد، توزیع اقلام شوینده تا ۴۰ درصد تخفیف و توزیع کالاهای اساسی همچون برنج، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، روغن و حبوبات تا ۲۰ درصد تخفیف از دیگر تسهیلات فراهم شده در بازارهای روز کوثر است.

ماه‌آورپور گفت: فعالیت روز بازار بعثت از بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم اسفند سال جاری از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (به‌صورت یکسره) خواهد بود.

کد خبر 736700

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • امسال خبری از التهابات بازار مرغ نیست
  • ایجاد ۱۵ مکان برای عرضه میوه شب عید در اصفهان/ توزیع گسترده اقلام مصرفی در بازارهای کوثر
  • عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار و رشد ۴۶ درصدی درآمد شرکت
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • دورنمای مناقشه میدان گازی آرش/ غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • ارتباط پایدار با کشور‌های منطقه را پیوند‌های اقتصادی تضمین می‌کند
  • ارتباط پایدار با کشورهای منطقه را پیوندهای اقتصادی تضمین می‌کند
  • ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل