Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت: کارگردان «دوران عاشقی» معتقد است که جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی است و در عین حال ابراز تاسف می‌کند که «متاسفانه شکل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره‌های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسکار است.»

علیرضا رئیسیان با اشاره به نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر به سازمان سینمایی وصل است و مستقل نیست بنابراین طبیعی است که با تغییرات مدیریتی ما شاهد اتفاقاتی در جشنواره نیز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تغییرات در جشنواره فیلم فجر به ضرر سینما است، افزود: در شرایط تغییر در جشنواره فیلم فجر فیلمسازان به شانس متکی می‌شوند و این درحالیست که جشنواره فیلم فجر باید دارای شخصیت مستقلی باشد که فیلمسازان برای حضور در آن فیلم بسازند.

کارگردان «چهل سالگی» یادآور شد: امیدوارم شکل درستی برای دوره 10 ساله جشنواره فیلم فجر تنظیم شود تا فیلمسازان بدانند که با چه رویکردی برای جشنواره فیلم بسازند.

او درباره انتخاب پردیس سینمایی ملت نیز گفت: من تنها یکبار برای نمایش فیلمم به برج میلاد رفتم و آنجا هیچ وقت برایم جذابیتی نداشت. به نظرم تصمیم منطقی است اگر سینمای مطبوعات و هنرمندان را از هم جدا کنند.زیرا اگر در پردیس سینمایی ملت هم همه باهم باشند مانند برج میلاد می شود.

رئیسیان همچنین گفت: قبل از انتشار فراخوان جشنواره اخبار مبنی بر حذف سیمرغ بخش فنی شنیده شده بود که خوشبختانه با انتشار فراخوان متوجه شدیم این سیمرغ بر جای خود باقی مانده است.

او با بیان اینکه تا زمانی که جایگزین مهمتر و بهتری نداریم نباید چیزی را حذف کنیم، ادامه داد: عوامل فنی بخش قابل توجهی از یک فیلم هستند و باید سیمرغ داشته باشند زیرا جشن خانه سینما جایگاه واقعی برای جایگزین کردن این سیمرغ ندارد.

کارگردان «ایستگاه متروک» ادامه داد: البته می‌توان برای مواردی توجیه قائل شد. مانند گریم و افکت تصویری و میدانی، زیرا در سالهای گذشته همواره شاهد بودیم که برای این بخش‌ها معمولا به یک نفر ثابت جایزه میدادند.

رئیسیان با بیان اینک جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی است گفت: طبیعی است که همه فیلمسازان و عوامل علاقمند هستند تا بهترین کارشان در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود و در این رویداد مهم فرهنگی حضور داشته باشند. 

او ادامه داد: از مهمترین موضوعات در جشنواره فیلم فجر بحث داوری است و اینکه هیات داوران جشنواره آراء عجیب و غریب مانند سال گذشته نداشته باشند. متاسفانه شکل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره‌های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسکار است و داورانی که در 14 رشته اصلی بتوانند درست تشخیص بدهند، کمیاب هستند.

رئیسیان در پایان یادآور شد: اگر قرار است آیین نامه جشنواره تغییر کند باید ساختار جشنواره نیز عوض شود و در شان سینمای ایران باشد.

58243

کلید واژه‌ها : سینمای ایران - کارگردانان سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • در 23 سالگی: وینی به رکورد گرت بیل رسید!
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • تصاویری متفاوت و عجیب از کنکور امسال
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی