Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@20:30:19 GMT

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۸۵۵۹

ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در بندرعباس پهلو گرفت

بندرعباس - ناوگروه صلح و دوستی پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نیروی دریایی ارتش، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوچه دهشت و کشتی بادبانی رهنورد از پاکستان برای انتقال تجربه و دانش، افزایش امنیت در منطقه و ارتقاء روابط بین دو کشور، امروز وارد بندرعباس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر دریادار دوم حسین آزاد افزود: تمرین مشترک نظامی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و استاندار هرمزگان و بازدید از اماکن فرهنگی و گردشگری استان از برنامه‌های این ناوگروه در مدت پنج روز اقامت در بندرعباس است.

فرمانده ناوگروه پاکستان نیز عنوان کرد: ارسال پیام صلح و دوستی مردم پاکستان به مردم ایران و تبادل تجربه بین دو نیروی نظامی از مهم‌ترین اهداف سفر این ناوگروه به ایران است.

کاپتان خالد پرویز افزود: نیروی دریایی دو کشور از قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین نیروهای دریایی منطقه و جهان هستند و امیداریم که این سفرها موجب افزایش ارتباط دوستانه بین دو کشور ایران و پاکستان شود.

میزبانی جمهوری اسلامی ایران از ناوگروه دریایی ارتش پاکستان در جهت ارتقای روابط میان دو کشور اسلامی ایران و پاکستان و بهره گیری از تجارب نظامی دو کشور انجام می شود.

نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان در همکاری های دوجانبه سابقه طولانی دارند.

ناو گروه نداجا ۲۰ فروردین امسال (۱۳۹۶) در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با پیام دوستی و حسن نیت با ورود به بندر کراچی ، از سوی گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی کشور میزبان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

این ناوگروه متشکل از ناو پشتیبانی 'تنب' و ناوشکن 'نقدی' به فرماندهی دریادار باقری در بندر کراچی پهلوگرفت.

همچنین ناوگروه ارتش پاکستان ۲۲ اسفندماه ۹۵ برای ابلاغ پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در بندرعباس پهلو گرفت.

ناوگروه کشور پاکستان که متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات به مدت سه روز و با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم پهلو گرفت.

ناوهای ایرانی و پاکستانی ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۵ در دریای عمان؛رزمایش مشترک برگزار کردند.

در این تمرین مشترک عملیات‌های مختلفی از جمله نقل و انتقال هوایی، نقل و انتقالات دریایی و تبادل عمودی متقابل بین یکانهای هوادریا و ناوهای پاکستانی و بالعکس با موفقیت و درخشش یگان های کشورمان در محدوده ای از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان اجرا شد.

این تمرین های مشترک با حضور ۸۰۰ نفر از کارکنان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی پاکستان صورت گرفت.

پاکستان بهمن ماه سال ۹۵ میزبان رزمایش بزرگ دریایی چندملیتی با عنوان 'امان ۱۷' بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.

مهر ماه سال ۹۵، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای کشورمان با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

اواخر فروردین ماه سال ۹۵ نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان برای چهار روز در بندر عباس پهلو گرفت و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.

سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز ناوگروه پاکستان از ایران بازدید داشته و این بازدید نیز در جهت ابلاغ پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان صورت گرفت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • تقویت همکاری قوای مسلح ایران و می‌توان صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان آورد/ عاصم منیر: مرزهای دو کشور صلح و دوستی است