Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:14:48 GMT

بارگیری در راه آهن شرق ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۹۰۷۸

بارگیری در راه آهن شرق ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در هفت ماهه امسال بارگیری در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

حسن ماسوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان این اداره کل شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل بار نظیر تناژ بارگیری، تخلیه و تن کیلومتر بار حمل شده از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز در مقایسه با سایر نواحی راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاخص تناژ بارگیری از ابتدای امسال با حمل سه میلیون و 180 هزار و 457 تن بار شامل سنگ آهن، سیمان، زغالسنگ و کنسانتره سنگ آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با دو میلیون 452 هزار و 942 تن از رشد 30 درصدی برخوردار بوده و جایگاه سومی بارگیری در بین مناطق 19 گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران به این اداره کل تعلق گرفت.

مدیرکل راه آهن شرق گفت: در هفت ماهه ابتدای سال جاری با 975 هزار و 715 تن تخلیه بار شامل سنگ آهن، کنسانتره سنگ آهن، گوگرد، ریل، ترواورس بتونی، و ادوات خط رشد 217 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تخلیه 307 هزار و 473 تن تجربه کردیم و در شاخص تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز با دو میلیارد و 307 میلیون و 950 هزار و 158 تن کیلومتر شاهد افزایش 12.2 درصدی نسبت به سال قبل با دو میلیارد و 057 میلیون و 266 هزار و 300 تن کیلومتر بوده‌ایم.

ماسوری، حمل بارهای حجیم، حمل و نقل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک و سوانح جاده‌ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و خاطرنشان کرد: راه آهن شرق (خط آهن بافق – طبس– مشهد) به عنوان محور طلایی و رگ حیاتی خط آهن ترانزیتی کشور است که جابجایی 9 میلیون تن بار بر اساس برنامه پیش‌بینی حمل بار در سال 96 برای این اداره کل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه و توسعه زیرساخت‌ها و شناسایی و رفع گلوگاه‌های ریلی تحقق این مهم دور از دسترس نیست چراکه براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید حمل بار از جاده‌ها به ریل منتقل شود.

مدیرکل راه آهن شرق اظهار داشت: اداره کل راه آهن شرق با 1000 کیلومتر خط اصلی بزرگ‌ترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و علیرغم قدمت کم توانسته است در بسیاری از شاخص‌های عملکردی از نواحی با سابقه راه‌آهن سبقت بگیرد.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

سیدمحمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در منزل قدیمی در مرکز شهر بجنورد بارگیری و تخلیه شد.

وی در ادامه افزود: شهرداری اهرم نظارتی در املاک محصور ندارد اما به محض طرح شکایت ساکنین محل، رسیدگی به مطالبات شهروندان را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم و وارد عمل می‌شویم.

کشمیری بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی مکان به دلیل انباشت زباله‌های خیس، متعفن شده است، در ادامه خدمات شهرداری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است این حجم از زباله دپو شده در خیابان شهید بهشتی جنوبی، مشکلات متعدد زیست محیطی را برای ساکنین محل ایجاد کرده و با تماس ساکنین و اقدام به موقع شهرداری پس از اخذ مجوزهای لازم از دادگستری و طی حضور مأمورین کلانتری، این مکان از زباله تخلیه شد.

کد خبر 6086105

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • رشد ۲ برابری تناژ بارگیری محمولات در راه‌آهن فارس
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد