Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@12:34:32 GMT

فیلسوف ایرانی سوژه یک مستند شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۰۹۱۰۹

فیلسوف ایرانی سوژه یک مستند شد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، محسن کوقانی از شروع تولید مستندی پیرامون شخصیت سید احمد فردید خبر داد و اظهار کرد: سید احمد فردید تنها فیلسوف معاصر ایران زمین (فیلسوف شفاهی، تئوریسن خشونت، هایدگریست مسلمان، ضد غرب، مبدع مفهوم غرب زدگی و مفاهیم سنت و مدرنیته) است و تصویری که از او در ذهن روشنفکران و متفکرین باقی مانده آنقدر مبهم است که از تنها فیلسوف معاصر بودن تاتئوریسن خشونت گسترده می‌شود و شاید تعبیر فیلسوف سایه‌ها تعبیری جالب توجه باشد، کسی که آنقدر متناقض است که عده‌ای وی را طرفدار شاه و عده‌ای او را طرفدار امام خمینی می‌دانند و بی شمار نکته‌های خاک خورده دیگری که در مورد این متفکر اثرگذار و در عین حال گمنام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوقانی در مورد این مستند گفت: «مستندِ فردید» به دنبال شناساندن چهره واقعی وی به نسل جوان بعد از انقلاب اسلامی است و برای همین منظور با نگاهی بی طرفانه به سراغ موافقان، شاگردان و مخالفان وی رفته و قصد دارد جان کلام موافقین و مخالفین این متفکر مهم را از دکتر داوری، دکتر رجبی، علی معلم، یوسفعلی میرشکاک، دکتر دینانی، دکتر احسان شریعتی، دکتر عبدالکریمی، شهریار زرشناس، احمدرضا معتمدی، داریوش مهرجویی، طاهرزاده، احمد مسجد جامعی تا عبدالکریم سروش و سیدجواد طباطبایی و حسین کچوئیانرا بشنود و بدون هیچ گونه قضاوتی دلایل گمنام ماندن کسی که به روی نسلی از متفکران و نخبگان ایرانی اثرگذار بوده را واکاوی کند.

مستند زندگی سید احمد فردید که در خانه مستند انقلاب اسلامی در حال تولید است هم اکنون در مراحل تصویر برداری به سر می‌برد.

503

فیلم مستند فیلسوف ایرانی مفهوم غرب زدگی محسن کوقانی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۰۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد

جامعه اسلامی مهندسین(جام) در بیانیه‌ای از لیست انتخاباتی خود برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با سرلیستی «احمد نادری» رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جامعه اسلامی مهندسین روز شنبه پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را با سرلیستی احمد نادری به مردم حوزه انتخابیه تهران معرفی کرد.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

سرلیست: احمد نادری

سمیه رفیعی،

حسین نجابت،

عبدالحسین روح الامینی،

ابوالقاسم جراره،

زهره سادات لاجوردی،

علیرضا سلیمی،

صالح اسکندری،

محمدحسین حسین زاده بحرینی،

سمیه گلپور چمرکوهی،

علی اصغر پورمحمدی،

علی طهرانی مقدم،

سیدنظام الدین موسوی،

مجتبی رحماندوست،

مهدی شریفیان،

غلامحسین رضوانی.

به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات جمعه این هفته (۲۱ اردیبهشت) مشخص می‌شود.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 750537

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری