Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: فعالان مردمی اصفهان ارسال کانکس برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده را دنبال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، فتح الله معین در بازدید از مناطق زلزله زده و دیدار با استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اصفهان در بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و عهده گیری سهمی از بازسازی مناطق زلزله زده آماده است، اظهار داشت: برای یاری رساندن به مناطق زلزله زده آماده کمک رسانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جلسه مشترک استاندار و شهردار کرمانشاه با رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان این آمادگی را دارد که حتی پس از هماهنگی استانداری اصفهان کلیه شهرداران استان که در ساخت و ساز نیز نقش دارند را وارد میدان کند.

رئیس شورای شهر اصفهان در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور مطرح کرد: فعالان مردمی اصفهان نیز ارسال کانکس برای اسکان موقت در مناطق زلزله زده را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام اکیپ‌های پزشکی و بهداشتی از جانب اصفهان افزود: خدمات فنی، مهندسی و عهده گیری سهمی از اجرای بازسازی مناطق از سوی خیریه‌ها و ادارات دولتی اصفهان نیز تحقق می‌یابد.

کمک‌های مردمی اصفهان به زلزله زدگان کرمانشاه ساماندهی می‌شود

شهردار اصفهان نیز در دیدار با استاندار کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله غرب کشور اظهار داشت: هدف مدیریت شهری اصفهان از سفر به مناطق زلزله زده ابراز همدلی و همدردی با مردم زلزله زده است.

قدرت الله نوروزی افزود: در این سفر با تیم متخصص که تجربه حضور در جنگ و فعالیت‌های اول انقلاب را داشتند، برای بازدید از مناطق زلزله زده آمدیم.

وی عنوان کرد: در پایان تصمیم گرفتیم تا ملاقاتی هم با شما به عنوان استاندار کرمانشاه داشته باشیم تا کمک‌های مردمی اصفهان را با هماهنگی استانداری کرمانشاه ساماندهی کنیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در هر شهر و روستای زلزله‌زده که رفتیم مطالباتی وجود داشت که تصمیم گرفتیم این مطالبات را با هماهنگی و مذاکره با استانداری کرمانشاه پیگیری کنیم چرا که علاوه بر ارسال کمک‌های مردمی توان اصفهانی‌ها از لحاظ مسائل مهندسی، پزشکی و به طور کلی برای بازسازی مناطق تخریب شده با استفاده از یک شیوه مناسب بالاست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه ما این است تا وضعیت مردم کرمانشاه و مناطق زلزله زده هرچه زودتر بهبود پیدا کند.

نوروزی اظهار داشت: بر اساس مشاهداتی که ما داشتیم وضعیت نگران کننده است و از سوی دیگر هوا نیز رو به سردی گذاشته و هرکس که این وضعیت را ببیند دلش می‌خواهد که هرآنچه در توان دارد به کار بگیرد تا مردم از این حالت دلخراش خارج شوند.

ساختمان‌های دولتی بیش از خانه‌های مردم آسیب دید

استاندار کرمانشاه گفت: اسکان موقت ظرف 60 تا 65 روز تکمیل تا بعد از آن مراحل اسکان دائم دنبال شود.

هوشنگ بازوند در جریان بازدید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از مناطق زلزله زده غرب کشور اظهار داشت: ابتدا یک پیش لرزه به بزرگی 4.9 ریشتر و سپس زلزله اصلی به بزرگی به 7.3 ریشتر رخ داد که مردم کرمانشاه با توجه به پیش لزره از خانه‌های خود بیرون آمدند و همین امر سبب کاهش تلفات شد.

وی یکی از دلایل کاهش تلفات جانی را پیش لرزه دانست و گفت: تلفات جانی این زلزله 436 نفر بود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله ضربه سختی به زیرساخت‌های شهر کرمانشاه وارد کرد، تاکید کرد: آب شرب پایدار باید در شهرها استفاده شود اما آب شرب بیش از 90 درصد از شهرهای ایران ناپدار است و این زلزله نشان داد منابع آب ناپایدار بسیار آسیب پذیر هستند.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که زلزله آغاز شد تا 4 الی 5 ساعت قحطی آب در شهر وجود داشت، اظهار داشت: شهرهایی که برای آب از چشمه و چاه استفاده می‌کردند دچار مشکلات جدی شده بودند.

بازوند با اشاره به اینکه لوله‌های چدن در مقابل زلزله نتوانستد مقاومت کنند و برش خورده بودند، ادامه داد: همچنین جنس خاک در زلزله مهم است چنانچه در برخی از مکان‌ها که خاک قوی وجود داشت کمتر آسیب دید و مکان‌های که خاک سستی داشت به شدت آسیب دیده است.

سازه‌هایی که آئین نامه 2800 را رعایت کرده بود کمتر آسیب دیده است

وی با بیان اینکه متاسفانه نوع خاک در مقاومت ساختمان‌ها بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه به این مهم دقتی نمی‌شود، تصریح کرد: سازه‌هایی که درآن از آیین نامه 2800 پیروی کرده بود در مقابل زلزله مقاومت کرده بود و متاسفانه درسازه‌هایی که این آیین نامه رعایت نشده اتفاقات جدی افتاد.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه به مقاومت ساخت و سازها توجه ویژه‌ای نمی‌شود، ادامه داد: خانه‌هایی که مردم ساخته بودند خیلی آسیب ندیده بودند اما خانه‌هایی که دولت در ساخت آن نقش داشت مانند مسکن مهر و بیمارستان تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه براساس تخمین 31 هزار خانه تخریب شده است، گفت: از این آمار12 هزار خانه صددرصد تخریب شده و نزدیک به 15 هزار مسکن نیز بین 20 الی 70 درصد آسیب دیده است.

بازوند با تاکید بر اینکه قرارداد اسکان موقت با قرارگاه خاتم الانبیا و اسکان دائم با بنیاد مسکن منعقد شده است، اضافه کرد: اسکان اضطرای تکمیل و از فردا نیز اسکان موقت آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی اسکان اضطراری مانند اردوگاه را قبول نکردیم و در اسکان اضطراری در منازل افراد یا 100 متر فاصله با منازل شهروندان ایجاد شد همچنین در روستاها نیز دقیقا همین اتفاق مهم انجام شد.

وی ادامه داد: در نظر داریم اسکان موقت ظرف60 تا 70 روز بعد تکمیل تا بعد از آن مراحل اسکان دائم دنبال شود.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کلیه کودکان زیر ۵ سال (کلیه متولدین ۱۳۹۸/۰۲/۰۲ به بعد) در مناطق و کانون‌های پرخطر سطح استان کرمانشاه همزمان با سایر دانشگاه‌های مناطق غیر گرمسیری کشوردر دو نوبت اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بیماری بومی فلج اطفال در مرز شرقی هستند همچنین تردد اتباع از کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان به کشور ایران باعث شده است اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: برای حفظ این دستاورد بزرگ (ریشه کنی فلج اطفال در کشور) و به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش ویروس پولیو عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در ۲ نوبت به صورت فعال و خانه به خانه انجام می‌گردد.

به گفته وی نوبت اول طرح تکمیلی فلج اطفال از تاریخ ۲ اردیبهشت ماه لغایت ۴ اردیبهشت ماه سال جاری برای تعداد ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال در سطح استان آغاز می‌شود و مرحله دوم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: نحوه اجرای طرح در سطح استان به این صورت است که در این مناطق با خوراندن قطره خوراکی فلج اطفال به صورت خانه به خانه توسط تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.و اجرای آن در مناطق شهری و روستایی به صورت خانه به خانه اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این طرح تعداد ۵۷ تیم عملیاتی ۳ نفره بهداشتی (متشکل از ناظر، واکسیناتور و راننده) به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند و از تعداد ۱۶۹۱ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۳۷۲ نفر بازدید، بررسی و پیگیری کرده و اقدامات بهداشتی لازم را به عمل می‌آورند.

کد خبر 6085986

دیگر خبرها

  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • رسیدگی فرمانده انتظامی کرمانشاه به مشکلات شهروندان درحوزه انتظامی