Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت که جمع کردن بساط کشتار بی رحمانه پرندگان زمستان گذران در تالاب فریدونکنار تنها با تصویب شورای تامین استان امکان پذیر است .

سرهنگ جمشید محبت خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : ادامه کشتار پرندگان مهاجر که فعالیت غیرقانونی بازار فروش لاشه و زنده این پرندگان در فریدونکنار تشدید می شود ، انقراض نسل این مهاجران را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : همچنین شکار و صید این پرندگان به وسیله دام های هوایی و سایر شیوه های غیر قانونی که در رسانه های بین المللی نیز منعکس شده ، وجهه فرهنگی کشور را خدشه دار می کند.
** دست خالی محیط بانان
محبت خانی کمبود نیرو و تجهیزات در کنار همراهی نشدن محیط بانان توسط متولیان سلامت مردم را علت اصلی در دست رو دست گذاشتن محیط زیست در برخورد شدید با شکارچیان غیرمجاز در این منطقه اعلام کرد.
وی با انتقاد از کم کاری برخی دستگاههای متولی در برخورد با پدیده شکارغیرمجاز و بازار خرید و فروش لاشه و زنده پرندگان زمستان گذران در فریدونکنار ، گفت : محیط زیست به تنهایی قادر به جمع کردن بساط کار این سودجویان و متخلفان نیست و باید تمام دستگاه های متولی ازجمله نیروی انتظامی و دستگاه قضائی به کمک محیط بانان بیایند.
سرهنگ محبت خانی که به منظور ایجاد بسیج همگانی برای برخورد با پدیده شکارغیر مجاز و نسل کشی پرندگان زمستان گذران به مازندران سفر کرد ، افزود : در صورتی که شورای تامین مصوبه ای برای برخورد با شکارچیان متخلف بویژه در فریدونکنار داشته باشد و دستگاههای متولی از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هم همراهی کنند ، بساط سودجویان برچیده خواهد شد.
** تعطیلی بازار ، اولویت نخست محیط زیست
فرمانده محیط بانی محیط زیست کشور درآمد بالای ناشی از فروش لاشه و زنده پرندگان مهاجر را دلیل اصلی رونق بازار شکار دانست و گفت که اولویت نخست سازمان متبوعش برای کاهش شکار پرندگان ، برچیده شدن بازار فریدونکنار است .
سرهنگ محبت خانی ابراز امیدواری کرد که با نشست در شورای تامین و توجیه کردن اعضاء برای اخذ مصوبه تشدید برخورد با شکارچیان ، بتواند نیروی انتظامی و دادگستری مازندران را نیز در برخورد با این معضل اجتماعی همراه کند.
همه ساله در آستانه فصل سرما 150 گونه پرنده مهاجر با جمعیتی افزون بر یک میلیون و 500 هزار بال برای زمستان گذرانی به تالاب بین المللی میانکاله ، فریدونکنار( سرخرود) و 800 قطعه آببندان مازندران مهاجرت می کنند.
گزارش رسمی محیط زیست نشان می دهد دستکم یک پنجم از این پرندگان همه ساله به دست شکارچیان غیرمجاز به روش های مختلف کشتار می شوند.
طبق آمار رسمی بیشترین کشتار پرندگان زمستان گذران در تالاب سرخرود با شیوه غیرقانونی دام هوایی انجام می شود که تهدیدی برای گونه های درحال انقراض است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

فردین رحمان‌نژاد، معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت، اظهار کرد: این مرکز با هدف انتقال پرنده فروشان بازار شرق احداث شده است.

وی افزود: مرکز خرید و فروش پرندگان شرق، به دلیل موقعیت جغرافیایی این مرکز و همچنین عدم هماهنگی این صنف با صنوف دیگر مستقر در مجتمع صنفی خدماتی خاوران رونق چندانی نداشت و از طرفی ادامه فعالیت این مرکز، مانع استفاده بهینه شرکت از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع محسوب می‌شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخصیص غرفه‌های فاز دوم بازار پرندگان غرب به فروشندگان بازار پرندگان شرق بیان کرد: این امر در نشستی در مجتمع صنفی خدماتی خاوران، با حضور ۹۰ نفر از کسبه واجد شرایط، سرمایه گذار، دستگاه‌های نظارتی شرکت ساماندهی، نائب رییس و بازرس اتحادیه مربوطه و از طریق قرعه‌کشی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمام نکات مربوط به انتقال صنف و موعد‌های زمانی آن برای متقاضیان تشریح شد، گفت: نقشه فاز دوم و نحوه قرار گرفتن واحد‌های مختلف را ترسیم و در سه گروه پرندگان زینتی، لوازم و ملزومات پرنده و دان و متعلقات تقسیم کردیم و قرعه کشی برای جانمایی هر غرفه انجام شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه تصریح کرد: از هفته آینده، غرف بازار پرندگان غرب بر اساس نتیجه همین قرعه کشی به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و این افراد با صدور نامه‌ای به بهره بردار معرفی خواهند شد.

رحمان نژاد در پایان تأکید کرد: واحد‌های پرنده‌فروشی در بازار پرندگان شرق تا اواسط اردیبهشت به طور کامل به بازار پرندگان خلیج فارس منتقل می‌شود و بالافاصله صنف دیگری در مجتمع صنفی خاوران جایگزین پرنده‌فروشان می‌شود که هماهنگی بیشتری با صنوف مستقر در مجتمع باشد.

منبع: روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی