Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در برخی زمینه ها همچون امور قرآنی تاکنون در استان وقفی صورت نگرفته است، اظهار داشت: لازم است دسانه ها در زمینه ترویج فرهنگ وقف بیشتر فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، امروز (29 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، وقف را از جمله مصادیق انفاق دانست و گفت: وقف انفاق ماندگار است و هر کسی به اندازه توان خودش می تواند واقف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: در وقف می توان از داشته های کم خود برای وقف هم وقف کرد و وقف مشارکتی یکی از طرح های خوبی است که طی چند سال اخیر انجام می شود به این صورت که برای ایجاد یک موقوفه از مشارکت چند نفر بهره مند می شوند.

 

وی با بیان اینکه هفته وقف از 25 آبان آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد، افزود: برگزاری همایش یاران وقف و وقف و رسانه، دیدار با امام جمعه و استاندار، افتتاح بقعه امامزاده عبدالله دهدز که سال 93 کلنگ زنی شد، افتتاح فاز دوم حرم علی بن مهزیار شامل نصب ضریح جدید و نمای داخل بقعه و محراب و ... از جمله این برنامه هاست.

 

حجت الاسلام طباطبایی، وظیفه اوقاف و امور خیریه را حفظ و حراست، احیا و تبلور موقوفات دانست و تصریح کرد: علیرغم اینکه در خوزستان موقوفات متعددی وجود دارد ولی موانعی هم سر راه است که از جمله می توان به زیربار نرفتن افراد حقیقی و حقوقی متصرف به موقوفه ها اشاره کرد.

 

وی مطالبات اوقاف و امور خیریه خوزستان از دستگاه های دولتی را بالغ بر ده ها میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: بیشترین تاکید ما بر روی دستگاه های حقوقی است که در این راستا برخی از دستگاه ها به دادگاه آمدند و حکم هم صادر شده و در حال پیگیری مطالبات هستیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، اخذ اسناد مالکیت را یکی از فعالیت های اوقاف در جهت حراست از موقوفه ها دانست و اظهار کرد: کل وقفیات استان 11 هزار و 470 رقبه است که تاکنون بیش از سه هزار موقوفه سنددار شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یک هزار و 142 رقبه متعلق به 260 موقوفه را کسب کردیم، تا اخر سال 92 از 2 هزار و 73 رقبه، یک هزار و 105 موقوفه سندادار شد و از سال 93 تا کنون از سه هزار و 300 رقبه، یک هزار و 359 موقوفه سنددار شدند.

 

وی با بیان اینکه سال جاری در کل استان 163 موقوفه شامل مسجد، حسینیه، مغازه، خانه و ... داشتیم، بر فعالیت رسانه ها در زمینه فرهنگسازی وقف تاکید کرد و اذعان داشت:  در برخی زمینه ها همچون امور قرآنی تاکنون در استان وقفی صورت نگرفته در حالی که خوزستان یکی از استان های فعال این بخش است.

 

حجت الاسلام طباطبایی، با اشاره به اینکه خوزستان در طرح حفظ حضوری هر ساله جزء استان های برتر است و تنها 200 نفر تا تکمیل سهمیه 24 هزار نفری تربیت حافظ در استان باقی مانده، ابراز کرد: این آمار غیر از طرح حفظ مجازی است و توسط مربی انجام می شود.

 

وی تاکید کرد: خوزستان در سال جاری خوزستان توانسته در مسابقات سراسری قرآن اوقاف که در ارومیه برگزار شد رتبه اول و سوم کشوری را در تفسیر برادران، رتبه اول کشوری دعاخوانی خواهران، اول تا چهارم تواشیح، شایسته تقدیر قرائت و رتبه عالی کشوری در حفظ 10 جزء را کسب کرده است.

 

وی با بیان اینکه تعداد راه یافتگان ما به مسابقات استانی 450 نفر بودند که 50 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند، ادامه داد: این ها نشان می دهد مردم خوزستان در بحث قرآن پیگیر هستند، از این رو باید در این بخش بیشتر کار کرده و جوانان را به سمت و سوی قرآن تشویق و ترغیب کنیم؛ بنابراین از کارهایی که ضروریست خیرین انجام دهند بحث موقوفات قرآنی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، خاطر نشان کرد: از 163 موقوفه سال جاری، 60 موقوفه غیرمتصرفی بوده و در بخش قرآن هم خیرین می توانند خودشان متولی موقوفه خود باشند، فقط از مردم تقاضا داریم که به موضوع موقوفه های قرآنی بیشتر ورود پیدا کنند.

 

وی یاد آور شد: در سال جاری طرح های عمرانی مختلفی را برای 33 موقوفه که از جمله می توان به 18 هزار مترمربع کار عمرانی در امامزاده ها شامل سید عبدالله اهواز، سید صالح ایذه، علی ابن مهزیار، امامزاده اباذر بهبهان، امامزاده فضل و مقام صاحب الزمان و ... اشاره کرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • محدودیت ترافیکی در مسیرهای منتهی به دیدار رییس جمهور با مردم
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد