Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «ایگور مورگولوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته به منظور بررسی برنامه های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ وارد کره جنوبی شد.

در این سفر سه روزه، مورگولوف قرار است با همتای کره ای خود «لی دو هون» دیدار کند. پیش‌بینی می شود دو طرف درباره بازگرداندن  پیونگ یانگ به میز مذاکره با هم بحث و تبادل نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی پیش از این در نشستی با «جوزف یون»، همتای آمریکایی خود در خصوص راهکارهای مقابله با کره شمالی مذاکره کرده بود.  هر دو طرف بر همکاری مشترک نظامی و استراتژیک سئول و واشنگتن تاکید کردند.

به دنبال تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، ارتباط نظامی  سئول و واشنگتن گسترش یافته است. ارتش آمریکا و کره جنوبی در پاسخ به تهدیدهای کره شمالی اقدام به برگزاری چند رزمایش مشترک نظامی کرده اند. این درحالی بود که بسیاری از مقامات و کارشناسان از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا رزمایش مشترک با کره جنوبی را متوقف کند. در غیر این صورت، مواجهه با حمله هسته ای کره شمالی حتمی است.

«هان تائه سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل ضمن هشدار به آمریکا و کره جنوبی اعلام کرد «تا زمانی که سیاست های خصمانه  و بازی های جنگی آمریکا علیه کره شمالی ادامه داشته باشد، مذاکره ای در کار نخواهد بود.»

این مقام رسمی کره شمالی اظهار داشت پیونگ یانگ می تواند برنامه های هسته ای خود را متوقف کند اما با وجود تهدیدات واشنگتن در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ مجبور به استفاده از قدرت بازدارنده موشک های هسته ای است.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره در ماه های اخیر به اوج خود رسیده است. ترامپ پیشتر اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. ترامپ همچنین محور اصلی سفر 12 روزه خود به کشورهای آسیایی را «موضوع کره شمالی» عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

 

پیش قدم شدن روسیه برای حل بحران کره شمالی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خارجی در لهستان را به عنوان یک هدف نظامی اولیه در نظر خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا،  ورشو در حال مذاکره با واشنگتن در مورد میزبانی احتمالی تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از برنامه ناتو است و «آندژی دودا» رئیس‌جمهور لهستان بر تمایل لهستان برای میزبانی از این سلاح‌ها تاکید کرده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه و در واکنش به این تحولات گفت که مسکو هرگونه گسترش توافق هسته‌ای ناتو را ماهیت «بی‌ثبات‌کننده» و «در واقع تهدیدکننده» روسیه می‌داند.

او گفت که این امر در مورد مأموریت‌های مشترک، جایی که اعضای غیرهسته‌ای بلوک تحت رهبری ایالات متحده برای استفاده از سخت‌افزار آمریکایی آموزش می‌بینند و حتی بیشتر از آن در مورد استقرار دائمی چنین تسلیحاتی که سرهای داغ در ورشو درباره آن صحبت می‌کنند، صدق می‌کند.

ریابکوف تاکید کرد سیاستمداران لهستانی که برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود رقابت می‌کنند، «باید درک کنند که هرگونه تغییر در آن جهت، امنیت بیشتری را برای لهستان فراهم نخواهد کرد، زیرا سایت‌های مربوطه قطعاً به هدف تبدیل خواهند شد».

این دیپلمات ارشد افزود: برنامه ریزان نظامی ما آن‌ها را در اولویت قرار خواهند داد.

دودا روز دوشنبه به روزنامه فکت گفت که شخصاً از ایالات متحده خواسته است تا بخشی از زرادخانه هسته‌ای خود را در لهستان مستقر کند. وی گفت: «اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای به عنوان بخشی از اشتراک هسته‌ای در خاک ما برای تقویت امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم.»

«دونالد تاسک» نخست وزیر لهستان که به یک نیروی سیاسی رقیب تعلق دارد، اظهارات رئیس‌جمهور دودا در همان روز را کم اهمیت جلوه داد و گفت که مایل است دودا روشن کند که قصدش از بیان آن‌ها چیست. او با توضیح اینکه لهستان هیچ برنامه خاصی برای میزبانی از سلاح‌های هسته‌ای خارجی ندارد، افزود: «این ایده بسیار عظیم است، من می‌گویم بسیار جدی است».

به گفته منابع، آمریکا برخی از بمب‌های گرانشی هسته‌ای خود را در پنج کشور غیرهسته‌ای ناتو نگهداری می‌کند: بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه. دولت محافظه‌کار قبلی لهستان به رهبری قانون و عدالت (PiS) که دودا به آن تعلق دارد، سال‌ها به دنبال پذیرش در این باشگاه بوده است. تاسک رهبر پلتفرم مدنی است و دسامبر گذشته به عنوان نخست وزیر به قدرت بازگشت.

ریابکوف همچنین گفت که روسیه در صورت اتخاذ اقدامات عملی برای مصادره دارایی‌های این کشور، گزینه کاهش وضعیت روابط دیپلماتیک با آمریکا را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا