Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:21:45 GMT

نیازمند وقف در زمینه‌های آموزشی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۱۶۲۹

نیازمند وقف در زمینه‌های آموزشی هستیم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در خراسان‌جنوبی به خصوص مرکز استان، کمبود زیادی در زمینه وقف در فضای آموزشی است .

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «محمد باقر عبادی»، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۹ آبان‌ماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقف سنت جاریه است که می‌تواند بهترین توشه از دنیا برای آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وقف را پنجره‌ای از آخرت به سوی دنیا دانست و گفت: فردی که وقفی انجام داده و از میان رفته، دستش از دنیا کوتاه نیست و از برکات وقف بهره می‌برد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا زمانی که از موقوفه به مردم برکت برسد، خیر آن نیز به واقف می‌رسد.

عبادی با بیان این‌که آثار فرهنگی، اجتماعی و معنوی وقف در این دنیا بسیار است، تصریح کرد: وقف در آن دنیا نیز برکات زیادی دارد.

وی با بیان این‌که مدارس از جمله مکان‌هایی است که در خراسان‌جنوبی به وقف در این حوزه نیاز داریم، اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی به خصوص مرکز استان، کمبود زیادی در زمینه فضای آموزشی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌چنین حوزه‌های علمیه از دیگر مکان‌هایی هستند که در استان نیاز به وقف داشته، چون تنگناهای زیادی دارند.

عبادی یادآور شد: هیچ مکانی به نام مجمع خیرین برای ساخت حوزه‌های علمیه تأسیس نشده که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، جعفر جندقی اظهار کرد: هم‌زمان با اجرایی شدن پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیک» در سازمان حفاظت محیط زیست تدوین طرح پویش شهر بدون پلاستیک در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتمام رسید و لازم است در راستای کاهش مواد پلاستیکی اطلاع رسانی عمومی انجام شود.

وی افزود: در پی مطالعات سلول‌های انسانی در محیط کشت و آبزی و ورود آن‌ها به چرخه مواد غذایی انتقال میکروپلاستیک‌ها در روده موجب اثرگذاری بر سیستم لنفاوی، گردش خون و در نهایت تجمع در بافت‌هایی مانند کبد، کلیه، مغز و دستگاه گوارش می‌شود که ممکن است برای بیماران زمینه‌ای پیامدهایی را داشته باشد.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: نگرانی‌های اصلی حول موضوع مواد پلاستیکی ناشی از مواد سمی و موارد شیمیایی به این منظور است که زباله‌های میکروپلاستیکی به علت ناقل پاتوژن‌ها و فلزات سنگین باعث ایجاد خطر برای زنان باردار و ایجاد تداخلاتی در هورمون‌ها، کاهش قدرت باروری، مشکلات رشد مغز و استخوان، سرطان و در توسعه رشد و مجرای تناسلی جنین شود.

جندقی ادامه داد: میکروپلاستیک‌ها می‌تواند انواع اختلالاتی همچون بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع دو و آنزیم‌های کبدی شوند که همگی انواعی از مشکلاتی هستند که در نتیجه قرارگیری در معرض مقدار بسیار کمی از این ماده می‌توانند به وجود آیند.

وی اظهار داشت: تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی شامل همکاری‌های بین بخشی، مشارکت مردم، بخش خصوصی و ضرورت استمرار انجام پژوهش در زمینه بررسی اثرات میکروپلاستیک‌ها بر سلامتی است.

کد خبر 751161

دیگر خبرها

  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • مختاران سربیشه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد