Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@15:09:41 GMT

ترکیبات کاکائو درمانی برای دیابت است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۱۸۳۵

ترکیبات کاکائو درمانی برای دیابت است

مطالعات محققان دانشگاه بریگهام یانگ (BYU) نشان می‌دهد کاکائو حاوی ترکیباتی است که سلول‌های خاصی را به سلول های تولیدکننده انسولین تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مدیکال ساینس، در لوزالمعده ناحیه‌ای به نام جزایر لانگرهانس وجود دارد. سلول‌های بتا در این ناحیه قرار دارند. این سلول‌ها مسئول ترشح انسولین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسولین هورمونی است که قند بدن را تنظیم می‌کند. سلول‌های بتا انسولین را مستقیما وارد جریان خون می‌کنند. سلول‌های بتا همچنین هورمونی به نام آمیلین ترشح می‌کنند که میزان کلوگز واردشده به جریان خون را تنظیم می‌کند. در دیابت نوع ۲، عملکرد سلول‌های بتا مختل می‌شود.
مطالعات محققان BYU نشان می‌دهد کاکائو حاوی ترکیبی به نام مونومرهای اپیکتکن است که توانایی سلول‌های بتا در ترشح انسولین را افزایش می‌دهند.
مطالعات حیوانی نشان می‌دهد استفاده از کاکائو در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، نه تنها به تنظیم قند خون کمک می‌کرد؛ بلکه میزان چاقی را نیز کاهش داد. مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات کاکائو روی میتوکندری (موتورخانه سلول) اثر می‌گذارد. میتوکندری ساختاری درون سلول است که اکسیژن و مواد غذایی را به مولکول‌های کوچکی برای حمل انرژی به نام ATP تبدیل می‌کند. مونومرهای اپیکتکن میتوکندری موجود در سلول های بتا را تقویت می‌کنند، از این طریق ATP بیشتری تولید می‌شود و انسولین بیشتری ترشح می‌شود.دیابت به علت ناتوانی بدن در تولید یا مصرف انسولین بوجود می ‏آید. 

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است