Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: باید ستاد احیاء را در در ارومیه و یا تبریز مستقر کنند و با لمس مشکلات از نزدیک، برای حل آن‌‌ها راهکار بیاندیشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیامک هاشمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با بیان اینکه باید ستاد احیاء دریاچه ارومیه در یکی از استان‌‌های آذربایجان‌‌شرقی یا غربی مستقر شود، ابراز داشت: مگر می‌‌شود بنده بخواهم مریضی را که در تبریز است از تهران جراحی و عمل کنم؟

وی ادامه داد: آقای تجریشی باید بیایند در بندرشرفخانه زندگی کنند، تشنگی بکشند و مریضی بدنشان را ببینند؛ از نزدیک روستاهای بناب را متر به متر مشاهده کنند، آن موقع دلشان برای دریاچه ارومیه می‌‌سوزد و برنامه‌‌هایشان را عملیاتی می‌‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال محیط زیست با بیان اینکه اگر این رویه احیاء دریاچه ارومیه ادامه یابد وضع دریاچه از این هم بدتر خواهد شد، توضیح داد: بیست سال پیش در روزنامه مهد آزادی نوشتند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد ولی هیچ کس قبول نکرد، گفتند آب دریاچه تا جاده‌‌ها و ریل‌‌ها هم بالا آمده و چنین چیزی امکان ندارد اما این اتفاق رخ داد؛ بنده هم الان می‌‌گویم مسائل زیست محیطی در ایران بیداد می‌‌کند و اگر مردم و دولت همت نکنند تا 10 سال دیگر فلات ایران کویر خواهد شد. 

وی متذکر شد: بنده اخیرا فیلمی را از مدول اولیه تصفیه خانه آب‌‌های خاکستری و بازچرخانی این آب‌‌ها مشاهده کردم که درحال اجراست و امیدوارم که این را هم نیمه تمام نگذارند، چون طرح خوبی است.

هاشمی با ابراز تاسف از ورود تنها یک متر دهم مکعب از 4.6 متر مکعب آب شرب تبریز در هر ثانیه به تصفیه خانه‌‌ها، خاطرنشان ساخت: پس 4/5 متر مکعب این کجا می‌‌رود؟ بازچرخانی آب ما کجاست؟ ما چرا باید این قدر از دنیا عقب باشیم و این فقط تقصیر مدیرانی است که چیزی نمی‌‌دانند.

وی اذعان کرد: احیاء دریاچه ارومیه خیلی راحت‌‌تر از این حرف‌‌هاست، مگر نه اینکه انتقال آب رود ارس به تبریز نزدیک شده است، پس از آب ارس یه عنوان آب شرب استفاده نمایند و آب رودخانه جیغاتی را به دریاچه ارومیه انتقال دهند؛ انتقال آب از دریای خزر هم سخت نیست، می‌‌گویند آب دریایی خزر اکوسیستم دریاچه ارومیه را بهم میزند! این فقط شانه از زیر مسئولیت خالی کردن مدیران را نشان می‌‌دهد.

کارشناس حوزه آب و محیط زیست با اعلام اینکه ما می‌‌توانیم با دو پمپا‍ژ آب خزر را به آجی چای سراب انتقال دهیم، بیان داشت: آچی چای آب خزر را همان آب خودش می‌‌کند و بعد راحت می‌‌شود به دریاچه ارومیه انتقال داد.

وی در پایان گفت: می‌‌گویند در این صورت نمی‌‌توان انرژی تولید کرد، بنده هم می‌‌گویم که انرژی هم مهم است پس به همین خاطر استارت اولیه را با آب ملی می‌‌زنیم و بعد از آن از آب‌‌های بین‌‌المللی استفاده می‌‌کنیم، به این صورت که در مسیر انتقال آب یک سد بزنیم و از آن هم انرژی بگیریم و آب دریاچه ارومیه را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟