Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه گفت: بیش ازهزار و ۲۰۰ نانوایی در ارومیه و بخش های تابعه آن فعالیت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا عزیز عسگر اوغلی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به تعداد نانوایی‌های فعال در ارومیه اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی در ارومیه و بخش‌های تابعه آن فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: روزانه سهمیه نان لواش دولتی ۲۶۰ کیلو است.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه، تصریح کرد: وزن هرچونه خمیر در نان لواش ۱۵۰ گرم بوده و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

عسگر اوغلی، در خصوص نشانه‌های یک نان خوب گفت: در شرایطی می توان کیفیت نان را مناسب ارزیابی کرد که از آرد خوب با میزان کافی سبوس تهیه‌ شده باشد و نیز با حرارت ملایم و یکنواخت حدود ۲ دقیقه و شعله غیرمستقیم پخت شده باشد و نیز در تهیه آن از افزودنی‌های غیرمجاز استفاده‌نشده و با کمترین میزان نمک تهیه شود.

رئیس اتحادیه نانوایان ارومیه، در خصوص بالا بودن تعداد نانوایان افزود: نانوایان ازجمله صنوف پرتلاش و زحمت‌کش هستند که در تأمین ارزاق مردم نقش اساسی دارند و حقوق و مزایای این زحمت‌کشان کم بوده و از نظر مالی دچار مشکل هستند و خوب نمی‌توانند امرار معاش کنند.

وی، بیان داشت: اکنون با مازاد تعداد نانوایی در ارومیه مواجه هستیم چراکه نیاز جامعه اکنون با ۷۰۰ نانوایی تأمین می‌شود و این در حالی است که یک هزار و ۲۰۰ نانوایی در حال فعالیت هستند.

وی، تصریح کرد: بیمه کارگران نانوایی‌ها در بخش نان لواش، سنگک و بربری ساده با ۱۰ درصد بوده است و بیمه فعالان در بخش پخت نان‌روغنی و نان فانتزی ۳۰ درصد است که ۷ درصد آن را کارگر می‌پردازد و ۲۳ درصد را نیز کارفرما پرداخت می‌کند.

عسگر اوغلی، در خصوص افزایش خودسرانه قیمت نان خاطرنشان کرد: هیچ نانوایی اجازه ندارد خودسرانه نرخ نان را افزایش دهد و در این زمینه هر شکایتی از سوی مردم مورد پیگیرد قرار می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در آیین بهره برداری از ۶ واحد پخت نان کامل در استان گفت: هدف از ایجاد این نانوایی‌ها ارتقاء سطح سلامت جامعه، کاهش ضایعات نان و کاهش عوارض ناشی از مصرف نان سفید است.   شهریار عباسی با بیان اینکه در صورت استقبال از این نان تعداد مراکز پخت نان کامل در استان افزایش می‌یابد افزود: تا اطلاع بعدی نان کامل با قیمت نان سفید به شهروندان عرضه می‌شود    وی تاکید کرد: نان کامل بر خلاف نان سفید که سبوس آن جدا می‌شود، سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است.   گفتنی است بیش از ۶۰۰ نانوایی در استان ایلام مجوز فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت