Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@07:57:47 GMT

کشف یکی از جنایات بزرگ هیتلر

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۲۸۰۹

کشف یکی از جنایات بزرگ هیتلر

به گزارش جام نیوز، شواهد جدید نشان می‌دهد بیش از ۶۵ هزار تن از سموم بسیار خطرناکی که آدولف هیتلر، رهبر حزب آلمان نازی قصد داشت به وسیله آن‌ها برنامه تسلیحات شیمیایی خود را پیش ببرد، در سال‌های جنگ جهانی دوم در دریای بالتیک تخلیه شده است.

 

 

زیست شناسان دریایی با بررسی حلقه‌های درخشان سبز رنگ در اعماق دریا به وجود اثراتی از گاز خردل پی برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آلودگی دریایی که «حلقه سبز رنگ مرگ» نام گرفته، درنتیجه واکنش‌های شیمیایی گاز خردل و فساد تدریجی جلبک‌ها ایجاد شده است. آن‌ها با اشاره به عمق آلودگی نسبت به «فاجعه زیست محیطی» هشدار داده‌اند.

 

 

گای والترز، نویسنده و مورخ انگلیسی معتقد است مواد شیمیایی بخشی از متعلقات آلمان نازی بود که شخص هیتلر به وسیله آن درصدد پیشبرد ساخت تسلیحات هسته‌ای بود. با شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، سربازان انگلیسی و روسی به سموم شیمیایی دست یافتند. آن‌ها این سموم خطرناک را که حجم آن بسیار زیاد بود، با ریختن در آب دریا نابود کردند.

 

 

به مرور زمان و با زنگ زدگی محفظه، سموم به آب دریا راه یافتند و موجب ایجاد «حلقه سبز رنگ مرگ» شدند. سم سبز یکی از علل نقص ژنتیکی آبزیان است. حجم آلودگی در این دریا به حدی است که برخی ماهیگیران لهستانی بار‌ها به جای ماهی، پوسته گاز خردل صید کرده ‌ند.

 

 

گفته می‌شود، دانشمندان تاکنون موفق به کشف محل دقیق تجمع سموم شیمیایی در دریای بالتیک نشده‌اند با این حال، نسبت به تشدید فجایع زیست محیطی هشدار داده‌اند.

 

 

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم

وقتی اسم «اشعه ایکس» را می‌شنوید، ممکن است به یاد استخوان‌های شکسته یا معاینه دندان بیفتید؛ اما این نور بسیار پرانرژی می‌تواند چیزهایی بیشتر از استخوان‌های بدن را نشان دهد و برای مطالعه دنیای مولکولی، حتی واکنش‌های زیست‌شیمیایی نیز در زمان واقعی مورداستفاده قرار بگیرد. بااین‌حال، محققان هرگز نتوانسته بودند اتم منفردی را با اشعه ایکس مطالعه کنند؛ البته تا به امروز!

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان با استفاده از اشعه ایکس توانسته‌اند یک اتم را تشخیص دهند. آن‌ها نه‌تنها توانستند ۲ نوع اتم متفاوت را تشخیص دهند که رفتار شیمیایی این اتم‌ها را نیز مطالعه کردند.

در نانوفناوری، اتم‌ها را می‌توان با میکروسکوپ‌های کاوشگر روبشی (STM) به تصویر کشید؛ اما بدون اشعه ایکس نمی‌توان تشخیص داد که آن اتم‌ها از چه چیزی ساخته شده‌اند. Saw Wai Hla، استاد دانشگاه اوهایو و آزمایشگاه ملی آرگون که نویسنده ارشد مقاله منتشرشده در نشریه نیچر است، می‌گوید: «اکنون می‌توانیم دقیقاً نوع هر اتم خاصی را شناسایی کنیم، البته در هر لحظه فقط یک اتم را می‌توانیم بررسی کنیم ولی به طور هم‌زمان وضعیت شیمیایی آن را هم اندازه‌گیری می‌گیریم. ردیابی مواد در حد تک‌اتم، تأثیر گسترده‌ای بر علوم زیست‌محیطی و پزشکی خواهد داشت و حتی شاید بتوان بر اساس آن، درمان‌های جدید و مؤثرتر پیدا کرد. این کشف می‌تواند جهان را متحول کند».

پژوهشگران با این کار توانستند یک اتم آهن و یک اتم تربیوم را که یکی از عناصر فلزات خاکی کمیاب است، ردیابی کنند. هر دوی آن‌ها در میزبان مولکولی مربوطه خود قرار داشتند. پژوهشگران، آشکارساز معمولی اشعه ایکس را با آشکارساز ویژه‌ای تلفیق کردند. آشکارساز دوم از نوک فلزی تیز و تخصصی‌شده‌ای بهره می‌برد که در فاصله بسیارنزدیک به نمونه قرار می‌گرفت تا الکترون‌های برانگیخته اشعه ایکس را جمع‌آوری کند. پژوهشگران با تحلیل اندازه‌گیری‌های جمع‌آوری‌شده توسط نوک آشکارساز ویژه توانست اتم آهن یا تربیوم را تشخیص دهد.

علاوه بر این، پژوهشگران حالت‌های شیمیایی اتم‌های منفرد را نیز شناسایی کردند. آن‌ها با مقایسه حالت‌های شیمیایی اتم آهن و اتم تربیوم در داخل میزبان‌های مولکولی مربوط، متوجه شدند که‌اتم تربیوم، نسبتاً ایزوله است و حالت شیمیایی خود را تغییر نمی‌دهد در حالی که‌اتم آهن به‌شدت با همسایگانش تعامل دارد».

سیگنال مشاهده‌شده توسط آشکارساز را می‌توان به اثرانگشت عنصرهای شیمیایی تشبیه کرد. این ویژگی به محققان اجازه می‌دهد تا ترکیب هر نمونه را درک کنند و همچنین خواص فیزیکی و شیمیایی آن را مطالعه کنند. این یافته می‌تواند برای بهبود عملکرد و استفاده از انواع مواد رایج و نه‌چندان رایج حیاتی باشد.

نویسنده اول مقاله، «Tolulope Michael Ajayi» که این پژوهش را به‌عنوان بخشی از پایان‌نامه دکترای خود انجام داده، می‌گوید: «تکنیک مورداستفاده و مفهوم اثبات‌شده در این مطالعه، زمینه جدیدی را در علم پرتو ایکس و مطالعات نانومقیاس گشوده است. علاوه بر این، استفاده از اشعه ایکس برای شناسایی و شناسایی اتم‌های منفرد می‌تواند تحقیقات را متحول کند و فناوری‌های جدیدی را در زمینه‌هایی مانند اطلاعات کوانتومی و تشخیص عناصر کمیاب در تحقیقات محیطی و پزشکی ایجاد کند. این دستاورد همچنین راه را برای ابزار دقیق علوم مواد پیشرفته باز می‌کند».

منبع: iflscience

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898148 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • برای نخستین‌بار در جهان: مشاهده اشعه ایکس از یک اتم
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • آغاز مبارزه با ملخ مراکشی در گیلان
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • تصاویر تاریخی از زنان قشقایی / چگونه جنگ جهانی اول آغاز شد؟ / خشم و استرس هیتلر در المپیک ۱۹۳۶ / عجیب‌ترین و تکان دهنده‌ترین بیماری‌ها / بختک چیست؟
  • نقره داغ قاچاقچی کود شیمیایی در همدان