Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:44:14 GMT

فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۴۷۵۲

فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب و آمریکا

وکیل برجسته و کارشناس حقوق بین‌الملل ایتالیایی از وجود فساد گسترده در دستگاه قضایی غرب خبر داد و گفت: متأسفانه دادگاه‌های بین‌المللی همچون لاهه نیز از سیاست‌های دیکته شده آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها تأثیر می‌پذیرند

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام موسسه حقوقی دهکده سفید، نشست تخصصی پیرامون «نگاهی بر روند قضاوت در غرب» با حضور پرفسور «کارلو کوربوچی» حقوقدان برجسته ایتالیایی و فعال حقوق بین‌الملل در این موسسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوربوچی در این نشست اظهارکرد: در حال حاضر شاهدیم که فساد در دستگاه قضایی غرب و آمریکا که تحت تأثیر برنامه آمریکا بر اتحادیه اروپا بوده، بیداد می‌کند.

وی برای مثال به وضعیت دستگاه قضایی ایتالیا اشاره کرد و گفت: «هزینه هنگفت» و «بی‌اعتمادی مردم به دستگاه قضا» سبب شده مراجعه مردم برای حل مشکلات قضایی به پائین‌ترین سطح در ایتالیا برسد به‌طوری‌ که آمارها نیز گویای همین موضوع است.

وی تأکید کرد: متأسفانه از سال 2001 به بعد تحولات عجیبی در سیستم قضایی اروپا شکل گرفت، برجسته‌سازی و معرفی کشورهای اسلامی به عنوان حامیان تروریست‌ها از یک‌سو، تهاجم بر حریم خصوصی افراد به این بهانه از سوی دیگر، افزایش میزان زندانیان و هزینه‌های سنگین متحمل شده به این بهانه، نیز فقط نمونه‌هایی از تغییرات در سیستم قضایی اروپا است.

پروفسور کوربوچی حقوقدان برجسته بین‌المللی با تأکید بر تخصص‌گرایی و کارگروهی در حوزه حقوق گفت: موسسه حقوقی دهکده سفید ظرفیت خوبی در این حوزه است که برای همکاری هر چه بیشتر با این مجموعه اعلام آمادگی می‌کنم.

پروفسور کوربوچی در پاسخ به تأثیر تخصص‌گرایی و کارگروهی در حوزه حقوق اظهار کرد: این موضوع تنها در حوزه حقوق صدق نمی‌کند بلکه ما در تمامی موارد نیز دو محور «تخصص‌گرایی» و «کار گروهی» را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر آنجا که از خردجمعی و تکیه‌ بر تخصص استفاده‌ شده نتایج مفید به‌فایده‌تری کسب کرده‌ایم، البته که حوزه حقوق به تخصص و خرد جمعی بیشتری برای احقاق حقوق مردم و رعایت اصل انصاف و عدالت نیاز دارد.

کوربوچی در ادامه با اعلام آمادگی برای همکاری‌های هرچه بیشتر با موسسه حقوقی دهکده سفید گفت: من نخستین بار است که وارد این مجموعه شده‌ام اما از میزان اطلاعات و برخورد اعضای این موسسه دریافتم نگاه مثبت و ظرفیت خوبی در حوزه حقوق در اینجا وجود دارد و بر همین اساس اعلام می‌کنم که آماده نزدیک‌تر شدن به اعضای این موسسه و همکاری‌های هر چه بیشتر در آینده هستم.

وی در انتهای صحبت‌های خود از انتشار کتاب جدید خود با عنوان «تروریسم اسلامی» یاد کرد و افزود: این کتاب حاصل سال‌ها فعالیت من در حوزه حقوق بوده که پس از 6 سال فعالیت و نوشتار مستمر درنهایت به نتیجه و به چاپ رسیده است.

در حاشیه مراسم دکتر محمدعلی داوریار رییس دانشگاه پیام نور خراسان‌رضوی با اشاره به فعالیت‌های مثمر ثمر این موسسه در حوزه حقوق اظهار کرد: موسسه تخصصی  دهکده سفید همواره ایده‌پردازی کاملاً متفاوت در حوزه حقوق بوده و هست.

وی افزود: نشست کانون حقوق بین‌الملل با حضور پرفسور کوربوچی یکی از این ایده‌های خوب بوده که استمرار آن به‌طور حتم تأثیرات بسیار مثبتی در فضای حقوقی و تخصص گرایی در این حوزه در استان و کشور خواهد داشت.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان‌رضوی عنوان کرد: نباید این نکته را فراموش کنیم که این موسسه حقوقی، بخشی خصوصی بوده و این قابل‌تأمل است، امیدواریم در تمامی تخصص‌ها، بخش‌های خصوصی این‌گونه پای‌کار بیایند.

دکتر داوریار برای همکاری هر چه بیشتر با این موسسه برای تحقق اهداف عالیه آن اعلام آمادگی کرد.

دکتر غلام‌پور رییس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان‌رضوی در حاشیه نشست با پرفسور «کارلو کوربوچی» گفت: من در حوزه حقوقی تطبیقی فعالیت‌هایی دارم و این جلسه بسیار برای من مفید به‌فایده بود.

وی افزود: مباحث مطرح‌شده در این جلسه جدید و آشنایی با نظام حقوقی در غرب و مشخصاً ایتالیا بسیار آموزنده و قابل‌تأمل بود.

رییس کانون سردفتران و دفتر یاران خراسان‌رضوی افزود: با توجه به اظهارات کوربوچی فساد در نظام قضایی غرب بیداد می‌کند، اطاله دادرسی بسیار است، هزینه‌ها هنگفت و میزان اعتماد مردمی به سیستم قضایی اندک است.

غلام پور تأکید کرد: امیدواریم چنین جلساتی در رسانه‌ها انعکاس بیشتری داشته باشد چرا که مطرح‌شدن چنین مباحثی بر آگاهی افکار عمومی تأثیر دوچندان دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟

به گزارش «تابناک»، روزنامه اطلاعات نوشت: علیرغم موفقیت‌های دفاعی و نظامی کشور، در حوزه اقتصاد تقریباً هیچ هماهنگی و نقشه راهی که در این جنگ گسترده مقوم جبهه رویارویی موفقیت آمیز و کم آسیب باشد وجود ندارد.
 
در حوزه‌های اجتماعی و در نگه‌داشت سرمایه‌اجتماعی که در این نبرد بهترین پشتوانه است نیز ضعف‌های اساسی داریم و گاه کارهایی می‌کنیم که به اعتماد و آرامش مردم لطمه می‌زند و حتی آزارشان می‌دهد.
 
چرا باید بند ناف کشور و اقتصاد و کسب و کار مردم این همه به بند ناف دلار بسته باشد؟ به چه دلیل باید با یکی دو خبر و اتفاق، بازار بورس چنان رنگ سرخ بگیرد که گویا یک سطل خون، بر نماد تالار پاشیده‌اند؟ چرا باید شاهد نوسان‌های متعدد ارزی و تورمی در جامعه باشیم که دستمان را در پوست گردو بگذارد و بر شدت محافظه کاری ما بیفزاید؟
 
بخش مهمی از این نوسانات محصول بی‌تدبیری سیاستگذاری‌های نادرست، تأخیر در انجام اصلاحات ساختاری و بی‌دانشی یا کم دانشی در نظام تصمیم‌گیری است.
 
یادمان باشد که اگر مشکلات این حوزه را رفع نکنیم و به مشکلات مردم بی‌توجه بمانیم و همچنان بستر رشد فساد و رانت و تبعیض و نابرابری گسترده باشد و گرانی و تورم و بیکاری و فاصله‌های طبقاتی هر روز فشارش را بر گلوی اکثریت مردم بیشتر و بیشتر کند، قادر به پیروزی در این نبرد نخواهیم بود.
 
این سوی جبهه اگر مهم‌تر از آن سوی جبهه نباشد، هیچ کمتر از آن نیست.

دیگر خبرها

  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • ضرب الاجل دستگاه قضایی برای حل مشکل ترافیک در ایست بازرسی کنجی بندر خمیر
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی
  • موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی: ایران توانست به اسرائیل آسیب برساند/ آمریکا و اسرائیل نتوانستند مانع حمله ایران شوند
  • چرا بند ناف کشور و اقتصاد به دلار بسته شده؟
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان