Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- غم بزرگ از دست دادن شماری از هموطنان غرب کشور در زمین لرزه اخیر آن قدر عمیق است که تا سال‌ها نمی‌توان جراحتی که بر روح مردم ایران وارد شد را از خاطر برد. حالا در این میان هرکسی به اندازه توانش عشق و علاقه و همدردی‌اش را به این عزیزان نشان داد و هنوز هم این همدردی‌ها ادامه دارد.

قدس آنلاین-گروه استان ها-سرورهادیان: هنرمندان هم برای همدردی و ابراز این حس کمپین‌های گوناگونی را تشکیل دادند و هر کدام به روشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار هنرمند نقاش مشهدی هم با یک همت عالی، آثار نقاشی هنرمندان مشهدی را در اندازه‌های کوچک و بزرگ برای کمک به کودکان زلزله زده کرمانشاه در نمایشگاه مجازی کانال نگارخانه «آذر نور» به فروش گذاشت.

آذر انورحسینی هنرمند شهرمان در گفت و گو با قدس می‌گوید: سال‌هاست کار نقاشی می‌کنم و به دلیل همین حس خوب، گالری آذر نور را مدت هاست برپا کرده‌ام تا محلی برای ارائه آثار هنرمندان شهرم باشد.

این بانوی نقاش در ادامه می‌افزاید: زلزله کرمانشاه روح همه را آزرد. این که یکباره عزیزانت را و همه داشته هایت و یک عمر خاطراتت به یغما بروند و زیر کوهی از خاک مدفون شوند،غم بزرگی است.
وی در ادامه با بیان این نکته که هنرمندان نقاش شهرمان هم از این حادثه بسیار متأثر شدند، خاطر نشان می‌سازد: از این رو تصمیم گرفتیم ما هم به اندازه بضاعت خودمان برای این هموطنان کاری انجام دهیم. این در حالی است که متأسفانه به دلیل نبود اقتصاد هنر در شهرمان، امکان آن به گونه‌ای که دلمان می‌خواهد فراهم نبود.
انورحسینی تأکید می‌کند: متأسفانه تنها سرمایه همین لحظه ما، شاید فقط ارائه آثار و برگزاری نمایشگاه بود که آن هم به دلیل همزمانی با ایام شهادت در روزهای پایانی ماه صفر میسر نبود.
 این مدرس نقاشی بیان می‌دارد: از این رو سعی کردیم با اعلام و فروش این تابلوها در کانال تلگرامی گالری خودم، کار را آغاز کنیم.
وی تصریح می‌کند: این کار از ۲۴ آبان ماه آغاز شد، این در حالی است که شروع با ۴۰ اثر از چند هنرمند بود و خوشبختانه تا این لحظه هنرمندان دیگر شهرمان در رشته‌های مرتبط با نقاشی با ما همراه شده‌اند.
این بانوی هنرمند فروش آثار هنرمندان برای کمک به بچه‌های زلزله زده کرمانشاه را تاکنون ۸۰ اثر اعلام می‌کند و می‌افزاید: خوشبختانه شماری از آثار هم متقاضی خرید اعلام شده است.
این بانوی نقاش تأکید می‌کند: امیدوارم هنرمندان بیشتری در این کار خوب ما را یاری کنند.
آذر انور حسینی تاکید می‌کند: هر خیر و علاقه‌مند به هنر نقاشی می‌تواند صاحب یک اثر هنری زیبا شود وهم نقاشان عزیز ما به اجر معنوی شان برسند.
هنرمند نقاش شهرمان درباره این پویش بیان می‌دارد: از پنجشنبه ۲۵آبان ماه آثار در کانال گذاشته شده و در صورت انتخاب اثر، نام هنرمند و فیش واریزی به نام خانم نعلینی انجمن دوستداران کودک در کرمانشاه است که این اثر انتخاب شده با هماهنگی به آدرس خیر محترم فرستاده می‌شود.
وی اعلام می‌کند: این کمک‌ها با مدیریت شبکه دوستداران کودک صرف هزینه‌های ضروری برای کودکان در منطقه خواهد شد و ثریا نعلینی در کرمانشاه آماده پاسخگویی برای کمک‌ها هستند.

 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ فرزاد اوجانی در سفر به استان کردستان و بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های نوروزگاهی که در خانه کُرد سنندج در حال برگزاری است، اظهار داشت: کردستان استانی با طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی فراوان است که همواره موجب جذب گردشگران فراوانی به ‌سوی این منطقه شده است.

وی افزود: علاوه بر تفرجگاه‌ها و اماکن تاریخی، صنایع‌دستی کردستان نیز شهره جهانی دارد.

 اوجانی در ادامه با بیان اینکه آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی از اصالت، قدمت و ظرافت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به‌ عنوان ظرفیتی مهم برای ایجاد اشتغال‌ و توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گیرد.

 مدیرکل دفتر  تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در اولویت قرار دارد، یادآور شد: امید است با معرفی و ارائه تولیدات و آثار با کیفیت، گامی مثبت در راستای پاسخ به مطالبات و نیازهای هنرمندان حوزه صنایع دستی برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • طبیعتِ متفاوت فریده لاشایی را ببینید
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • شناسایی ۵ هزار هنرمند واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی مسکن
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است
  • رئیس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی در خوی 
  • نمایشگاه صنایع دستی ۱۵ بانوی هنرمند تکابی گشایش یافت