Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@15:37:27 GMT

توصیه پزشکان انگلیسی به زنان باردار

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۵۱۳۴

توصیه پزشکان انگلیسی به زنان باردار

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
پزشکان انگلیسی در یک مقاله جدید به زنان باردار توصیه کرده‌اند که برای کمک به پیشگیری از مرده‌زایی به پهلو بخوابند.

به گزارش ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی، متخصصان انگلیسی معتقدند خوابیدن به پهلو در سه ماه آخر بارداری به زنان حامله کمک می‌کند که نوزاد مرده به دنیا نیاورند.

مطالعه انجام گرفته روی بیش از ۱۰۰۰ زن نشان داد در صورتی که زنان باردار در سه ماه آخر حاملگی به پشت یعنی در وضعیت طاق‌باز بخواند، دو برابر بیشتر احتمال دارد دچار مرده‌زایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت طاق‌باز حالت درازکش به پشت است به طوری که شکم و سینه رو به بالا قرار می‌گیرد.

در این بررسی ۲۹۱ مورد بارداری که به مرده‌زایی منجر شد و همچنین ۷۳۵ زایمان دیگر که به تولد نوزاد سالم انجامید، مورد مطالعه قرار گرفت.

پزشکان همچنین اظهار داشتند: در واقع وضعیت بدن زنان باردار در لحظه‌ به خواب رفتن مهم‌تر است و بنابراین در صورتی که هنگام برخاستن از خواب فرد طاق‌باز باشد جای نگرانی نیست.

از هر ۲۲۵ مورد بارداری در انگلیس یک مورد به مرده‌زایی منجر می‌شود و محققان در این مطالعه اظهار داشتند در صورتی که زنان در سه ماه آخر بارداری به پهلو بخوابند می‌توانند از مرده‌زایی جلوگیری کنند.

هرچند متخصصان نمی‌توانند با اطمینان بگویند که چرا خوابیدن طاق‌باز خطر مرده‌زایی را در زنان باردار افزایش می‌دهد اما اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد زمانی که زنان باردار در این وضعیت می‌خوابند ترکیب وزن جنین و رحم فشار به رگ‌های خونی وارد می‌کند که می‌تواند جریان خون و اکسیژن‌رسانی را به نوزاد محدود کند.

در همین زمینه: اضافه وزن و تغذیه نامناسب از عوامل بروز ناباروری در زنان تفاوت مغز زنان باردار با زنانی که هرگز مادر نمی‌شوند‌ بیماری «لثه» موجب تاخیر در بارداری می‌شود بانوان از مصرف داروهای ضد بارداری ترکیبی خودداری کنند خطر صفر شدن نرخ رشد باروری هنوز هست نیکوتین باعث مشکلات شنوایی در جنین می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: در بازدیدی که با همراهی دامپزشکان شبکه دامپزشکی نیشابور، از یک دامداری ۷۰۰ رأسی واقع در روستای شمسیه بخش مرکزی شهرستان انجام شد مشاهده شد که یک گاو این دامداری در اتفاقی نادر، ۴گوساله ماده و کاملا سالم به دنیا آورده است.

علی مبارکی با اشاره به اینکه؛ اصلاح نژاد دام یکی از عوامل بسیار موثر در این اتفاق است افزود: دامداری تلیسه دام با استفاده از تجربیات کارشناسان و با دارا بودن امکاناتی کامل و مجهز تحت نظر دامپزشکان و متخصصین تغذیه، توانسته زایش ۴قلو را در اولین زایمان یکی از دام‌های خود داشته باشد.

مرتضی لطفی مدیر مجموعه تلیسه دام نیز گفت: عامل این اتفاق نادر که در استان خراسان رضوی برای اولین بار اتفاق افتاده و در کشور و جهان هم کم نظیر است، تاثیر هورمون، تغذیه مناسب و اصولی دام در زمان قبل و بعداز بارداری است.

وی گفت:مجموعه دامداری تلیسه دام دارای سه بخش با ظرفیت ۳هزارو۵۰۰راس بصورت پرواری و شیری می‌باشد؛ که در حال حاضر دارای حدود ۲هزار و۵۰۰راس دام شیری و پروار است.

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • آنچلوتی: همه فکر می‌کردند رئال مادرید مرده‌است؛ این تنها راه پیروزی مقابل منچسترسیتی بود
  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • خطر ناباروری با این نوع از رژیم‌های لاغری
  • آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟