Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر انقلاب اسلامی وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند:مهمترین اولویت کنونی مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان در جمع مسئولان استانی و محلی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهمترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز و کار جهادی و با سرعت عمل لازم، انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با تاکید بر اینکه مردم آسیب‌دیده باید پیشرفت کار را حس کنند، گفتند: در این زمین‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مصائب و سختی‌ها و گرفتاری های زلزله‌زدگان افزودند: ما چون خودمان به حادثه زلزله مبتلا نشده‌ایم، شاید متوجه مصیبت زلزله‌زدگان نشویم. کسانی که تا دیروز در کنار خانواده خود در یک مسکن، با آرامش زندگی می‌کردند، به یکباره همه زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگی آنان در یک چادر خلاصه شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید اهمیت این حادثه را متوجه شد تا بتوانیم به اهمیت وظایف خود پی ببریم، خاطرنشان کردند: در حوادثی همچون زلزله، یکی از موارد مورد نیاز در همان ساعات اولیه، موضوع نجات است که در این منطقه به دلیل حضور بموقع ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئله نجات تقریباً به شکل قابل قبولی انجام شد.

ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به بازدیدی که از برخی مناطق زلزله‌زده داشتم و با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد خود با مسئولان دولتی در زمان زلزله بم، گفتند: در پی آن جلسات، ستاد مدیریت بحران شکل گرفت تا در همان لحظات اولیه حوادث طبیعی، این ستاد وارد عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضوع «امداد» را بعد از موضوع «نجات» یکی دیگر از مسائل مهم در حوادث و بلایای طبیعی برشمردند و افزودند: اگرچه در امداد نیز سرعت مورد نیاز است اما امداد، فوری و تمام‌شدنی نیست زیرا در هر برهه از زمان، بخش‌های مخصوص به خود را دارد.

ایشان تاکید کردند: در حادثه‌ای همچون زلزله، در مراحل اولیه امداد، تامین نیازهای فوری همچون غذا، آب، امکانات زندگی و لباس مورد توجه است اما بعد از این مراحل، مهمترین مرحله جمع‌آوری نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامین مسکن است که کار  عظیم و دشواری است و باید حتماً انجام گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از زحمات مسئولان بویژه دستگاه‌ها و نهادهایی که کمر همت بستند و از همان ابتدای حادثه بطور جدی وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مدیریت، کار جهادی و پیگیری مستمر کارها و سرعت عمل باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟

به گزارش پارس نیوز ، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات امدادی جمعیت هلال احمر برای سیل‌زدگان در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان گفت:‌ عملیات امدادرسانی به سیل‌زدگان مناطق جنوب شرقی کشور همچان ادامه دارد. این ماموریت از ۲۷ فروردین ماه و همزمان با موج جدید بارش های شدید در جنوب شرق کشور آغاز شده است و نیروهای جمعیت هلال احمر در همان لحظات اولیه در محل حاضر شده و اقدامات خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا تا صبح امروز به ۶۵ هزار و ۵۲۳ نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان امدادرسانی شده‌است، گفت:‌بیشترین ماموریت مربوط به استان سیستان و بلوچستان بوده است. در این ماموریت در گام نخست سه اردوگاه اضطراری در مناطق سیل‌زده ایجاد و در مجموع نیز برای ۴۵۰۹ نفر شرایط اسکان اضطراری فراهم شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی هلال احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان مشارکت داشتند، گفت: با  بهره‌گیری از توان بالگردها، ۱۲۰۰ نفر از متاثرین حوادث جوی به مناطق امن منتقل شده و ۹ نفر از مصدومین سیل نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. در مجموع ۱۴۰۰ نیروی هلال احمر در ماموریت امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور مشارکت داشتند که علاوه بر امدادرسانی، از ۳۵۰ واحد مسکونی آب را تخلیه کردند.

وی تصریح کرد: از تاریخ ۲۷ فرویدن ماه لغایت سوم اردیبهشت ماه ۴۶ سورتی پرواز برای کمک رسانی به متاثرین از حوادث جوی در جنوب شرقی کشور انجام و ۳۴ تن اقلام امدادی و زیستی برای آن‌ها ارسال شد.

محمودی ادامه داد:‌ بر همین اساس ۸۹۷ دستگاه چادر، ۸۳۹۹ تخته پتو، ۴۴۲۹ تخته موکت، ۱۰ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۴۲۶ ست شستشو، ۳۹۵ ست بهداشتی، ۱۱ هزار و ۲۷۶ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۸۶ بطری آب معدنی و ۱۱ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم برنج در میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: سیل اخیر بیشترین آسیب را به سیستان و بلوچستان و مناطق جنوبی آن وارد کرده و به همین علت امدادگران جمعیت هلال احمر تا حل مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم حاضر خواهد بود و کمک رسانی را ادامه می دهد.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • جزییات طرح ۱۵ روزه ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در سطح شهر | کدام مناطق تهران بیشتر معتاد و متکدی دارد؟