Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تمرکززدایی در فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی فعالیت ها گفت: در دروه گذشته اقدامات خوب و موثری در راستای تمرکززدایی از فعالیت‌ها در معاونت فرهنگی انجام شده که انشالله این رویکرد در این دوره نیز پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از استان‌های کشور پتانسیل فراوانی برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی دارند و در برنامه‌ریزی‌های معاونت امور فرهنگی باید به این توانمندی‌ها توجه شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ نگاه فراگیر در فعالیت های فرهنگی را از دیگر رویکردهای مورد نظر برای فعالیت ها دانست و گفت: ما باید در چارچوب قانون یک نگاه فراگیر به فعالان عرصه‌ کتاب و نشر داشته باشیم و ملاک برایمان قانون و شرع باشد.

وی از جذب مشارکت نهادها و ارگان‌های دیگر در فعالیت ها هم به عنوان یک رویکرد جدی در معاونت فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: ما برای کمک به عرصه‌ نشر و کتاب و فعالیت‌های این حوزه باید به سمت جلب مشارکت نهادهای خصوصی و دولتی حرکت کنیم تا ضمن هم افزایی از امکانات دیگران برای ارتقای فرهنگی کمک بگیریم.

محسن جوادی همچنین بر فرهنگی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی به عنوان یک رویکرد دیگر تاکید کرد و گفت: در فعالیت های فرهنگی اخلاق مداری و تعامل اخلاقی با مخاطبان باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد. همچنین گسترده تر شدن دایره مراودات و مبادلات کاری در حوزه‌ فعالیت ها و شفافیت در امور مالی می تواند در فرهنگی تر شدن برنامه‌های معاونت فرهنگی موثر باشد.

همچنین در این جلسه مدیران موسسات و ادارات زیرمجموعه‌ معاونت فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، به بیان طرح ها و برنامه‌های پیش رو پرداختند.

در چهاردهمین جلسه شورای مدیران معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی، نیکنام حسین‌پور؛ مشاور توسعه منابع، داریوش رضوانی؛ مشاور فرهنگی، محمد سلگی؛ مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، علی اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی های فرهنگی، مهزاد دانش؛ مدیرکل دفتر چاپ و نشر، علی فریدونی؛ مدیرکل دفتر مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی، مجید غلامی جلیسه؛ مدیرعامل خانه کتاب، مهدی حافظی؛ مدیر امور مالی معاونت، عبدالرضا گرشاسبی؛ مدیر واحد آمار و اطلاعات معاونت، مهدی سهل‌آبادی؛ مدیر حراست معاونت و سید محمد طباطبایی حسینی؛ مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد

به گزارش گروه آنوزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا بصیرنیا دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فقدان ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان ماه سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

وی افزود: لذا اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد. همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویزه نوجوانان و جوانان نسبت به سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

بصیرنیا در خاتمه؛ ضمن ارائه گزارشی از سفر کاری اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت همراه به دو استان زنجان و قزوین؛ به تشریح رویکرد دبیرخانه شورای عالی عالی انقلاب فرهنگی در راستای اجرای مفاد سند تحول شورای عالی به منظور تقویت ارتباط فعال و دوسویه شورای عالی و جامعه نخبگانی و جبهه های مردمی و بهره گیری هر چه بیشتر از توانمندی های آنها پرداخت و چنین اقداماتی را موجب  بازشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تبیین بیشتر جایگاه و نقش ویژه و مؤثر آن در حوزه سیاست گذاری کلان در سطوح ملی و سیاست گذاری ناظر به حل مسائل و ایفای نقش قرارگاهی این شورا دانست. در جلسه مذکور همچنین از عوامل تهیه مجموعه تلویزیونی رستگاری نیز به عنوان یک حرکت ابتکاری و ارزشمند تقدیر به عمل آمد و اعضای حاضر ساخت چنین مجموعه هایی را موجب اعتلای فرهنگی و  تقویت معنویت گرایی در جامعه دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر